بالابر ساختمانی

ساخت و ساز کار بسیار فشرده و سختی است، بخصوص برای کارگران که دائما در حال جابجایی مواد سنگین و همچنین رسیدن به ارتفاعات بالا و مناطق صعب العبور هستند. به همین دلیل است که آسانسورهای ساختمانی یا بالابر ساختمانی در اکثر سایت‌های ساختمانی ضروری است. آنها به کارگران ساختمانی کمک می کنند تا کار خود را به طور ایمن و موثر انجام دهند و همچنین بهره وری را در سایت های شغلی افزایش دهند. علاوه بر این بالابرهای ساختمانی ، برای ساخت، تعمیر و نظافت نما شما می توانید از کلایمر استفاده کنید. کلایمر سکویی است ایمن که برای حمل و نقل کارگران و کار در ارتفاعات به جای داربست های فلزی در سایت های ساختمانی کاربرد دارد.

بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی که به عنوان بالابر هوایی، سکوی کار هوایی (AWP) یا بالابر انسانی نیز شناخته می شود، یک لیفتراک موتوری است که برای کمک به کارگران ساختمانی برای رسیدن به ارتفاعات بالا برای کار یا پروژه استفاده می شود. تجهیزات بالابر ساختمانی عموماً از یک وسیله نقلیه موتوری با لاستیک های سنگین و یک سکوی کار تشکیل شده است که می توان آن را در صورت نیاز کارگر بالا و پایین کرد.

انواع مختلفی از بالابرهای هوایی وجود دارد که برای مشاغل مختلف ساختمانی طراحی شده اند. ارتفاعی که لیفتراک می تواند به آن برسد، وزنی که می تواند تحمل کند، اندازه سکو، جهت حرکت و غیره بسته به نوع بالابر ساختمانی متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از آسانسورها می توانند هر بار فقط یک کارگر را در خود جای دهند. برخی دیگر می توانند کارگران و مجموعه ابزار آنها را نگه دارند، و برخی حتی می توانند چندین کارگر و ابزارهایشان را همزمان بلند کنند. برخی از آسانسورهای ساختمانی فقط به سمت بالا و پایین حرکت می کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند از یک طرف به سمت دیگر حرکت کنند.

بالابر ساختمانی کاربرد بالابرهای ساختمانی

آسانسورها و بالابرهای ساختمانی را می توان در هر مکانی که کارگران ساختمانی نیاز به رسیدن ایمن و کارآمد به ارتفاعات مرتفع دارند استفاده کرد. خواه آسانسور ساختمانی برقی باشد یا گازی، می توان از آن برای بالا بردن سریع کارگرانی که روی سکوی آسانسور ایستاده اند تا ارتفاع دقیقی که نیاز به دسترسی دارند استفاده کرد. برخی از کاربردهایی که بالابر ساختمانی دارد، عبارتند از :

  • مشاغل سایت ساختمانی
  • سقف سازی و زیرسازی کار
  • رنگ آمیزی
  • تعمیرات یا نصب لوله کشی و برق
  • نظافت ساختمان خارجی یا پنجره
  • نگهداری شهر
  • انبارداری
  • نصب داربست
  • پیرایش درختان و محوطه سازی

بالابر ساختمانی معمولاً در محیط‌های بیرونی استفاده می‌شود، اما می‌توان از آنها در داخل ساختمان نیز استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از بالابر ساختمانی برای انواع مشاغل طراحی شده است.

انواع بالابر ساختمانی

امروزه انواع مختلفی از آسانسورهای ساختمانی موجود است و هر کدام برای انجام کار متفاوتی مجهز هستند. به همین دلیل، تصمیم گیری اینکه کدام لیفتراک برای نیازهای تیم ساخت و ساز شما بهترین است، می تواند مشکل باشد. با بررسی انواع بالابر ها و نیاز پروژه می توانید ازمیان انواع بالابرها یکی را انتخاب کنید.

تفاوت بالابر ساختمانی برقی و گازی

همانطور که گفته شد، آسانسورهای ساختمانی دارای دو منبع انرژی مختلف هستند: برق (باطری) و گاز (با موتور دیزل) که گاهی اوقات به عنوان احتراق داخلی (IC) شناخته می شود. بالابرهای ساختمانی هیبریدی نیز وجود دارند که از ترکیبی از منابع انرژی گاز و برق استفاده می کنند، اگرچه اینها کمتر رایج هستند.

  • بالابرهای گازسوز

بالابرهای ساختمانی گازسوز که به عنوان بالابرهای احتراق داخلی (IC) نیز شناخته می شوند، رایج ترین نوع بالابر ساختمانی در مورد منابع برق هستند. آنها معمولاً با استفاده از موتوری با سوخت دیزل کار می کنند، اما گاهی اوقات می توانند با پروپان کار کنند.

بالابرهای گازسوز بیشترین قدرت و گشتاور را به خصوص در زمین های ناهموار در فضای باز به شما می دهند. آنها به بهترین وجه برای پروژه های ساختمانی در فضای باز استفاده می شوند، زیرا موتور گازی آنها بخارهایی را منتشر می کند که در داخل خانه مضر هستند. به خاطر داشته باشید که لیفتراک های گازسوز نیاز به خرید منظم گازوئیل دارند، که به معنای هزینه های مداوم اضافی است.

  • بالابر برقی

بالابرهای ساختمانی برقی برای کارکردن از منبع انرژی باتری استفاده می کنند و بنابراین هیچ بخار مضری منتشر نمی کنند. همچنین، آنها تمایل دارند به کارگران اجازه دسترسی به مناطق تنگ‌تر و سخت‌تر را بدهند. به این دلایل، آنها برای استفاده در داخل ساختمان یا خارج از منزل بر روی سطوح صاف، سنگفرش شده (مانند بتن) یا مناطق باریک عالی هستند.

دلایل متعددی برای سودمند بودن بالابرهای الکتریکی وجود دارد. اولاً، به دلیل استفاده از باتری، نیازی به خرید مداوم بنزین ندارند، که به کسب و کارها در صرفه جویی در هزینه کمک می کند. علاوه بر این، آنها ساکت تر هستند و هیچ بخاری منتشر نمی کنند. با این حال، نقاط ضعف بالابرهای الکتریکی شامل این واقعیت است که آنها ظرفیت وزن کمتری دارند و شعاع چرخش کمتری دارند. آنها همچنین در مقایسه با بالابرهای گازسوز دارای گشتاور و قدرت کمتری هستند و باید هر 8 ساعت یا بیشتر شارژ شوند.

  • بالابرهای هیبریدی

اگرچه آنها کمتر رایج هستند، بالابرهای ساختمانی هیبریدی نیز وجود دارند که با استفاده از دو منبع نیرو – ترکیبی از گاز و برق – کار می کنند. به عبارت دیگر، بالابرهای هیبریدی دارای موتور احتراق داخلی و همچنین باتری برای تامین انرژی تجهیزات هستند. در نتیجه، کارگران می توانند از یکی از منابع استفاده کنند و می توانند از آسانسور در داخل یا خارج از منزل استفاده کنند.

بالابرهای هیبریدی برای تیم های ساختمانی که در فضاهای کاری مختلف کار می کنند، بهترین هستند. آن‌ها به تیم‌ها انعطاف‌پذیری استفاده از آسانسور ساختمانی را در فضاهای تنگ یا وسیع، داخل یا خارج از خانه و بیشتر اوقات در انواع روسازی‌ها نیز می‌دهند.

بالابر ساختمانی در پایان

همانطور که اشاره کردیم، انواع مختلفی از بالابر ساختمانی وجود دارد و هر کدام به انجام کارهای مختلف ساختمانی کمک می کنند. بالابرهای ساختمانی مختلف ظرفیت وزنی متفاوتی دارند. بالابرهای الکتریکی وزن کمتری را تحمل می کنند. اطمینان حاصل کنید که بالابر را با وزن زیاد اضافه نکنید زیرا به تجهیزات آسیب می رساند. بالابرهای بوم و کامیون های سطلی در ارتفاعات بالاتر کاربردی هستند، در حالی که بالابرهای قیچی و بالابرهای دکل عمودی برای ارتفاعات پایین تر مناسب هستند.

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *