ساخت فوم بتن

برای ساخت فوم بتن ، از سیمان پرتلند، ماسه ، آب و مایه کفزا استفاده می شود. این مواد را می توان با دست و یا با استفاده از دستگاه فوم بتن بدون دخالت دست مخلوط کرد. از فوم بتن در پروژه های کوچک یا پروژه های بزرگ ساخت و ساز استفاده می شود. فوم بتن بدلیل مقاومت در برابر گرما و حرارت، عایق صوت ، استحکام و مقاومت بالا و بسیاری از مزایای دیگر یک محصول همه کاره و مفید است که برای یک پروژه ساخت و ساز کاربردی است.

فوم بتن چیست ؟

دوغاب با پایه سیمانی که فوم بتن را ایجاد می کند، از یک عامل کف کننده و ملات معمولی تشکیل شده است. فوم بتن در ابتدا به عنوان عایق در دهه 1920 مورد استفاده قرار گرفت. این ماده در دهه 80 به پروژه های ساخت و ساز و سایت های ساختمانی وارد شد و در آنجا به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت برای ساخت دیوار ها و سقف و کف در راهروها و دیوارها استفاده شد. همچنین به دلیل راحتی و قابل دستکاری و شکل دادن قالب هایی بود که ساخت آن ارزان و به اندازه کافی سبک برای حرکت در اطراف بود. ساخت فوم بتن بسیار آسان و ارزان است و حاوی مواد شیمیایی کمتری است که پیمانکاران برای پروژه های کوچک و بزرگ در ساخت و ساز ترجیح می دهند.

ساخت فوم بتنکاربردهای فوم بتن

فوم بتن برای کاربردهای تزئینی از جمله ساخت گلدان های بزرگ در فضای باز به خوبی کار می کند. این می تواند رنگ آمیزی یا تزئین شود و در برابر عناصر بیرونی مقاوم است. همچنین می توان از آن برای عایق کاری اطراف حوضچه های فضای باز، ساخت دیوارهای حائل در باغ و ساخت پانل های کف سازگار با محیط زیست، مقاوم در برابر آب و هوا و انعطاف پذیر استفاده کرد.

فوم بتن همچنین می تواند به عنوان پرکننده برای اصلاح پاسیوهای آجری شکسته یا پر کردن لوله های استفاده نشده بسیار عمیق یا گران قیمت برای حفاری استفاده شود. انواع و سبک های زیادی از قالب ها برای ریخته گری وجود دارد که می توانند پروژه شما را در چند ساعت پس از خشک شدن فوم بتن حداقل یک شبه به پایان برسانند.

مواد لازم برای ساخت فوم بتن

برای ساخت فوم بتن از مخلوط ماسه ریز، سیمان، آب و فوم تثبیت کننده استفاده می شود. یک دستور استاندارد برای ساخت فوم بتن ، عبارت است از 2 قسمت سیمان و ماسه ریز و خشک به 1 قسمت آب و فوم یا ماده کفزا. برای ساخت فوم بتن مناسب شما نیاز به یک فوم مولد با کیفیت دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. عوامل یا مولدهای کف کننده تجاری اغلب مبتنی بر مواد شوینده هستند، بنابراین می توانید از مواد شوینده ظروف ، مایع ظرفشویی طبیعی یا هر نوع شوینده استفاده کنید. 2 فنجان ماده شوینده را در 5 گالن آب رقیق کنید. یک دستگاه فوم بتن مواد را به هم می زند و هوادهی مورد نیاز را به شما می دهد.

قبل از اضافه کردن آب به مقدار کم، مواد خشک را کاملا با هم مخلوط کنید. هنگامی که آب به مخلوط اضافه شد، فوم مولد را اضافه کنید. قبل از وزن کردن آن را خوب مخلوط کنید تا مطمئن شوید که یک ترکیب جامد دارید. یک ترازو آشپزخانه بزرگ می تواند به راحتی وزن فوم شما را که تقریباً 3 اونس در هر لیتر وزن دارد، ارزیابی کند. به یاد داشته باشید، هنگام دست زدن به مواد تشکیل دهنده برای ساخت فوم بتن از دستکش های مناسب و از محافظ برای چشمان خود استفاده کنید. شلوار بلند و پیراهن آستین بلند بپوشید تا از چسبیدن ملات چسبنده به پوستتان جلوگیری کنید.

ویژگی های فوم بتن

فوم بتن چیزی شبیه به یک سنگ خانگی در هر شکل، اندازه و رنگ است، یعنی یک بتن متخلخل سبک وزن که به جای ماسه حاوی منافذ هوا است. این باعث می شود بسیار سبک و همچنین دارای خواص عایق حرارتی عالی باشد. برای ساخت فوم بتن ، ابتدا به یک ماده کف کننده نیاز دارید که آن را با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از دستگاه فوم بتن مناسب به کف تبدیل کنید. سپس فوم حاصل را با دوغاب سیمان و آب مخلوط کرده و فوم بتن آماده است و در واقع بسیار ساده است.

فوم بتن زمانی واقعاً خیره کننده است که بتوانید مقدار زیادی از آن را در زمان کوتاه و با تلاش کم تولید کنید. سپس آن را برای پر کردن حفره‌ها، دیوارهای دوجداره یا ریختن لایه‌هایی برای عایق‌سازی و تراز کردن کف استفاده کنید. یا می توانید بلوک های ساختمانی سبک وزن خود را بسازید.

افراد زیادی که اقدام به تولید فوم بتن می کنند از دستگاه فوم بتن برای ساخت فوم بتن استفاده می کنند، که قادر است ابتدا دوغاب سیمان و سپس کل فوم بتن را در یک عملیات مخلوط کند. دستگاه فوم بتن آب و سیمان را در مدت کوتاهی مخلوط کنید و سپس در حالی که همزن به کار خود ادامه می دهد تا ظرف پر شود، فوم آن را باد هوادهی می کند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که سیمان حاوی یک نرم کننده مخصوص بود که تولید بدون کلوخه دوغاب سیمان را تسهیل می کند، استحکام را افزایش می دهد و روی کف تأثیر نمی گذارد.

چگونه فوم بتن درست کنیم ؟در پایان

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

بیشتر بدانید:

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *