چرا استفاده از بالابر ساختمانی در ساخت و ساز مفید است؟

چرا استفاده از بالابر ساختمانی در ساخت و ساز مفید است؟ قطعا که مشاغل کارگران ساختمانی آسان نیست! ساخت و ساز بسیار کار فشرده ای است – کارگران دائماً به جابجایی مواد سنگین و همچنین رسیدن به ارتفاعات بالا و مناطق صعب العبور نیاز دارند. به همین دلیل است که استفاده از بالابر ساختمانی یا کلایمر ها امروزه در اکثر سایت‌های ساختمانی ضروری است. آنها به کارگران ساختمانی کمک می کنند تا کار خود را به طور ایمن و موثر انجام دهند و همچنین بهره وری را در سایت های ساختمانی افزایش می دهند.

بالابر ساختمانی چیست؟

بالابر ساختمانی که به عنوان بالابر هوایی و نوعی کلایمر، سکوی کار هوایی (AWP) یا بالابر انسانی نیز شناخته می شود، یک لیفتراک موتوری است که برای کمک به کارگران ساختمانی برای رسیدن به ارتفاعات بالا برای کار یا پروژه استفاده می شود. تجهیزات بالابر ساختمانی عموماً از یک وسیله نقلیه موتوری با لاستیک های سنگین و یک سکوی کار تشکیل شده است که می توان آن را در صورت نیاز کارگر بالا و پایین کرد.

انواع مختلفی از بالابرهای هوایی وجود دارد که برای مشاغل مختلف ساختمانی طراحی شده اند. ارتفاعی که لیفتراک می تواند به آن برسد، وزنی که می تواند تحمل کند، اندازه سکو، جهت حرکت و غیره بسته به نوع بالابر ساختمانی متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از آسانسورها می توانند هر بار فقط یک کارگر را در خود جای دهند. برخی دیگر می توانند کارگران و مجموعه ابزار آنها را نگه دارند، و برخی حتی می توانند چندین کارگر و ابزارهایشان را همزمان بلند کنند. برخی از آسانسورهای ساختمانی فقط به سمت بالا و پایین حرکت می کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند از یک طرف به سمت دیگر حرکت کنند.

کاربردهای بالابرهای ساختمانی

آسانسورهای ساختمانی را می توان در هر مکانی که کارگران ساختمانی نیاز به رسیدن ایمن و کارآمد به ارتفاعات مرتفع دارند استفاده کرد. خواه آسانسور ساختمانی برقی باشد یا گازی، می توان از آن برای بالا بردن سریع کارگرانی که روی سکوی آسانسور ایستاده اند تا ارتفاع دقیقی که نیاز به دسترسی دارند استفاده کرد. نگاهی به برخی از مشاغل و کاربردهایی که آسانسور ساختمانی می تواند برای آنها استفاده شود، عبارتند از:

  • مشاغل سایت های ساختمانی
  • سقف سازی و زیرسازی کار
  • رنگ آمیزی
  • تعمیر یا نصب برق و لوله کشی
  • نظافت ساختمان خارجی یا پنجره
  • نگهداری شهر
  • انبارداری
  • نصب داربست
  • پیرایش درختان و محوطه سازی

آسانسورهای ساختمانی معمولاً در محیط‌های بیرونی استفاده می‌شوند، اما می‌توان از آنها در داخل ساختمان نیز استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از بالابر ساختمانی برای انواع مشاغل طراحی شده است.

چرا استفاده از بالابر ساختمانی در ساخت و ساز مفید است؟

انواع بالابر ساختمانی

امروزه انواع مختلفی از بالابر ساختمانی موجود است و هر کدام برای انجام کار متفاوتی مجهز هستند. به همین دلیل، تصمیم گیری اینکه کدام لیفتراک برای نیازهای تیم ساخت و ساز شما بهترین است، می تواند مشکل باشد. 7 نوع اصلی آسانسورهای ساختمانی و همچنین عملکرد آنها، نحوه کار، منابع برق و ظرفیت بالابر در زیر آورده شده است.

مفصل بندی بالابرهای بوم

بالابرهای بوم مفصلی که به عنوان بالابر بند نیز شناخته می شوند، انواعی از بالابرهای بوم با بازوی انعطاف پذیر و خم شونده با سکوی کار نصب شده هستند که به ارتفاعات مرتفع می رسد. آنها یک صفحه گردان در پایه دستگاه دارند که به کارگران این امکان را می دهد تا بازو را برای خم شدن در جهات مختلف تنظیم کنند، در اطراف موانع مانور دهند و به مناطق سخت دسترسی داشته باشند. بهترین بالابر برای رسیدن به ارتفاعات بالا در مناطق باریک و صعب العبور

بالابرهای بوم تلسکوپی

یکی دیگر از انواع بالابر ساخت بوم، بالابر بوم تلسکوپی است. این بالابرهای بوم دارای بازوی بلند قابل افزایش هستند. با این حال، بر خلاف بالابر بوم مفصلی، بازوی بوم تلسکوپی خم نمی شود – به صورت مورب گسترش می یابد و به کارگر اجازه می دهد تا به ارتفاعات بسیار بالا برسد. در واقع، از بین تمامی بالابرهای ساختمانی، بالابرهای بوم تلسکوپی می توانند به بالاترین ارتفاع برسند. بازوی بالابرهای بوم تلسکوپی دارای یک پلت فرم نصب شده است که می تواند یک کارگر را در خود جای دهد.بهترین بالابر برای رسیدن به حداکثر ارتفاع و عرض

 بالابر بوم یدک کش

بالابرهای بوم یدک کش، بالابرهای بومی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی حمل و نقل شوند. به همین دلیل، آنها برای تیم های ساختمانی که نیاز دارند به راحتی تجهیزات خود را از سایتی به سایت دیگر منتقل کنند، بهترین هستند. اکثر بالابرهای بوم یدک کش دارای بازوهایی هستند که مانند بالابرهای بوم تلسکوپی عمل می کنند و خم نمی شوند. با این حال، به خاطر داشته باشید که به دلیل قابلیت یدک کشی، این بالابرها ظرفیت وزن و ارتفاع کمتری دارند.

بالابر دکل عمودی

بالابرهای دکل عمودی، بالابرهای ساختمانی هوایی هستند که برای کمک به کارگران ساختمانی برای رسیدن به ارتفاعات بلند در فضاهای تنگ، کوچک یا باریک طراحی شده اند. آنها شبیه بالابرهای قیچی هستند به این معنا که به صورت عمودی حرکت می کنند (فقط به سمت بالا و پایین)، اما تمایل دارند فضاهای تنگ تری را نسبت به بالابرهای بوم یا بالابر قیچی ایجاد کنند. علاوه بر این، سکوهای بالابر دکل عمودی اغلب به 2 یا چند کارگر اجازه می دهند و حمل و نقل و نگهداری آنها بسیار آسان است. با این حال، به خاطر داشته باشید که حداکثر ارتفاع آنها اغلب کمتر از بالابرهای قیچی و بوم است.

کامیون های سطلی

کامیون‌های سطلی که به نام‌های گیلاس جمع‌کننده نیز شناخته می‌شوند، وسایل نقلیه چرخ‌دار (کامیون) با سکوی هوایی متصل هستند که با استفاده از کنترل‌ها می‌توان آنها را بالا و پایین کرد. یکی از دلایلی که کامیون های سطلی بسیار راحت هستند این است که از آنجایی که به وسیله نقلیه متصل هستند، می توان آنها را با سرعت ترافیک در جاده ها رانندگی کرد و بنابراین به راحتی حمل و نقل کرد. کامیون های سطلی برای کارهای تعمیر و نگهداری و محوطه سازی عالی هستند و سکوهای آنها می تواند یک تا چند کارگر را در خود جای دهد.

بالابرهای قیچی زمین ناهموار

بالابرهای قیچی زمین ناهموار انواعی از بالابرهای قیچی هستند که به خوبی برای عملکرد مناسب در انواع زمین از جمله سطوح ناهموار مانند سنگ و شن مجهز هستند. آنها همچنین تمایل به داشتن لاستیک های سنگین و همچنین چهار چرخ متحرک دارند که آنها را به ماشین های قدرتمندی برای مشاغل در فضای باز تبدیل می کند. مانند بالابرهای دکل عمودی، بالابرهای قیچی زمین ناهموار فقط به صورت عمودی (بالا و پایین) حرکت می کنند و تا حدود 60 فوت می رسند. توجه داشته باشید که این حداکثر ارتفاع کمتر از بالابرهای بوم است، با این حال، آنها دارای سکوهای کاری گسترده تر و ظرفیت وزن بیشتری (2500 پوند) هستند.

بالابرهای قیچی دال

نوع دیگر بالابر قیچی، بالابر دال قیچی است. مانند بالابرهای قیچی زمین ناهموار، این لیفتراک ها به صورت عمودی (بالا و پایین) حرکت می کنند و نه پهلو به پهلو. بر خلاف آسانسورهای زمین ناهموار، آسانسورهای قیچی دال معمولاً الکتریکی هستند تا گازسوز، و برای مناطق داخلی یا مناطقی با سطوح صاف (مانند بتن) بهتر عمل می کنند. آنها همچنین تمایل دارند وزن کمی کمتر (تا 2000 پوند) را تحمل کنند، حتی اگر سکوی عریضی مانند بالابرهای زمین ناهموار دارند.

چرا استفاده از بالابر ساختمانی در ساخت و ساز مفید است؟

چرا استفاده از بالابر ساختمانی در ساخت و ساز مفید است؟

همانطور که گفته شد، آسانسورهای ساختمانی دارای دو منبع انرژی مختلف هستند: برق (باطری) و گاز (با موتور دیزل) که گاهی اوقات به عنوان احتراق داخلی (IC) شناخته می شود. بالابرهای ساختمانی هیبریدی نیز وجود دارند که از ترکیبی از منابع انرژی گاز و برق استفاده می کنند، اگرچه اینها کمتر رایج هستند.

  • بالابرهای گازسوز:

بالابرهای ساختمانی گازسوز که به عنوان بالابرهای احتراق داخلی (IC) نیز شناخته می شوند، رایج ترین نوع بالابر ساختمانی در مورد منابع برق هستند. آنها معمولاً با استفاده از موتوری با سوخت دیزل کار می کنند، اما گاهی اوقات می توانند با پروپان کار کنند. بالابرهای گازسوز بیشترین قدرت و گشتاور را به خصوص در زمین های ناهموار در فضای باز به شما می دهند. آنها به بهترین وجه برای پروژه های ساختمانی در فضای باز استفاده می شوند، زیرا موتور گازی آنها بخارهایی را منتشر می کند که در داخل خانه مضر هستند. به خاطر داشته باشید که لیفتراک های گازسوز نیاز به خرید منظم گازوئیل دارند، که به معنای هزینه های مداوم اضافی است.

  • بالابر برقی:

بالابرهای ساختمانی برقی برای کارکردن از منبع انرژی باتری استفاده می کنند و بنابراین هیچ بخار مضری منتشر نمی کنند. همچنین، آنها تمایل دارند به کارگران اجازه دسترسی به مناطق تنگ‌تر و سخت‌تر را بدهند. به این دلایل، آنها برای استفاده در داخل ساختمان یا خارج از منزل بر روی سطوح صاف، سنگفرش شده (مانند بتن) یا مناطق باریک عالی هستند.

دلایل متعددی برای سودمند بودن بالابرهای الکتریکی وجود دارد. اولاً، به دلیل استفاده از باتری، نیازی به خرید مداوم بنزین ندارند، که به کسب و کارها در صرفه جویی در هزینه کمک می کند. علاوه بر این، آنها ساکت تر هستند و هیچ بخاری منتشر نمی کنند. با این حال، نقاط ضعف بالابرهای الکتریکی شامل این واقعیت است که آنها ظرفیت وزن کمتری دارند و شعاع چرخش کمتری دارند. آنها همچنین در مقایسه با بالابرهای گازسوز دارای گشتاور و قدرت کمتری هستند و باید هر 8 ساعت یا بیشتر شارژ شوند.

  • بالابرهای هیبریدی

اگرچه آنها کمتر رایج هستند، بالابرهای ساختمانی هیبریدی نیز وجود دارند که با استفاده از دو منبع نیرو – ترکیبی از گاز و برق – کار می کنند. به عبارت دیگر، بالابرهای هیبریدی دارای موتور احتراق داخلی و همچنین باتری برای تامین انرژی تجهیزات هستند. در نتیجه، کارگران می توانند از یکی از منابع استفاده کنند و می توانند از آسانسور در داخل یا خارج از منزل استفاده کنند. بالابرهای هیبریدی برای تیم های ساختمانی که در فضاهای کاری مختلف کار می کنند، بهترین هستند. آن‌ها به تیم‌ها انعطاف‌پذیری استفاده از آسانسور ساختمانی را در فضاهای تنگ یا وسیع، داخل یا خارج از خانه و بیشتر اوقات در انواع روسازی‌ها نیز می‌دهند.

چرا استفاده از بالابر ساختمانی در ساخت و ساز مفید است؟

در آخر

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

چرا استفاده از بالابر ساختمانی در ساخت و ساز مفید است؟

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *