فوم بتن یکپارچه ماده ای است که می تواند مستقیماً در محل ساخت و ساز تولید شود و این فرآیندی پیچیده و سریع نیست. نیاز به مهارت بالای سازندگان ، هنگام کار با فوم بتن یکپارچه اصلاً ضروری نیست. برای تولید فوم بتن یکپارچه از انواع دستگاه فوم بتن استفاده می شود که در آن تحت فشار به مدت چند دقیقه می توان ¼ متر مکعب فوم بتن تولید کرد. وزن آن 140 کیلوگرم است و در صورت نیاز به راحتی روی چرخ ها در محل ساخت و ساز حرکت می کند. فوم بتن یکپارچه به عنوان یک مصالح ساختمانی شما را از هزینه های سربار ذاتی تولید بلوک های فوم بتن نجات می دهد. بنابراین به عنوان مثال شما نیازی به فرم ها و مواد اضافی مرتبط با ساخت بلوک های فوم ندارید.

اجرای فوم بتن یکپارچه

مرحله اول نصب قالب است. مواد برای ساخت قالب قابل جابجایی می تواند یک درخت تخته سه لا یا یک قاب فلزی باشد. دومی شامل پروفیل های سبک گالوانیزه با ضخامت 1-3 میلی متر، ارتفاع 100-300 میلی متر است. سپس قاب با دال روبه‌رو می‌شود، می‌توان از تخته گچی، آجر و بلوک‌های مختلف برای قالب‌بندی ثابت استفاده کرد. برای ساخت قالب قابل جابجایی، از تخته سه لا، یک قاب چوبی، یک پوشش وینیل یا فلز استفاده می شود. همه چیز به ساختمانی که می سازید بستگی دارد.

پس از ساخت قالب یا در مراحل نصب آن، باید از دسته ای مراقبت کرد که استحکام سازه را افزایش می دهد. این می تواند تقویت کننده، میله های فلزی، مش و سایر مواد مشابه باشد. مرحله بعدی ریختن فوم بتن یکپارچه در قالب است. هنگام ریختن فوم بتن در صورت استفاده از قاب غیر قابل جابجایی، کابل ها و ارتباطات در حفره های آن گذاشته می شود، لوله های گرمایش و آب ارائه می شود. در نتیجه استفاده از قالب غیر قابل جابجایی پس از ریخته گری آن با بتن، یک دیوار تمام شده چند لایه به دست می آید که عملاً نیازی به پرداخت خارجی ندارد.

ساخت خانه ها و ساختمان های یکپارچه از فوم بتن یکپارچه امروزه یکی از امیدوارکننده ترین فناوری ها است. این فناوری به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن ساختمان هایی با هر شکل و ارتفاعی بسازید. ساخت ساختمان های ساخته شده از فوم بتن یکپارچه هم برای شرکت ها و هم برای صاحبان آینده ساختمان مفید است، زیرا برای گرم کردن یا خنک کردن چنین خانه ای، انرژی بسیار کمتر و در نتیجه هزینه کمتری مورد نیاز است.

مزایای فوم بتن یکپارچه

اما مزایای فوم بتن یکپارچه و به طور کلی هر نوع فوم بتن نسبت به سایر انواع مصالح ساختمانی سلولی مبتنی بر سیمان چیست؟ در زیر مزایای اجرای فوم بتن را برای شما آورده ایم :

  • ذخیره انرژی

ساخت فوم بتن یکپارچه با تکنولوژی های مختلف و با استفاده از ماشین های مختلف، در مقایسه با فوم بتن اتوکلاو یا بتن هوادهی این امکان را فراهم می کند که هزینه عایق حرارتی دیوارها و سقف ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی را بسیار کاهش داده و زمان ساخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. قیمت ساخت و سایر هزینه ها در حین نصب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل، مزایای فوم بتن نسبت به سایر مصالح ساختمانی و تکمیلی بسیار آشکار می شود. این امر با صرفه جویی در مصرف برق، که صرف تولید فوم بتن، کاهش تعداد کارگران شاغل در تولید آن، هزینه پایین اجزای آن و عدم وجود تجهیزات پیچیده و گران قیمت ساختمانی می شود، حاصل می شود.

  • ایمنی فوم بتن

فوم بتن یکپارچه نمی سوزد، مقاومت بالایی در برابر آتش دارد، که باعث می شود آن را ضروری و در برخی مواقع تنها ماده لازم برای ساخت تاسیسات مقاوم در برابر آتش و جلوگیری از حریق انتخاب کرد. هنگامی که سطح فوم بتن در معرض حرارت شدید یا حتی آتش سوزی قرار می گیرد، مانند بتن های ساختمانی معمولی، شکافته نمی شود و منفجر نمی شود. در آزمایشات انجام شده در استرالیا، قسمت بیرونی دیوار ساخته شده از فوم بتن با ضخامت 150 میلی متر تا دمای 12000 درجه سانتیگراد گرم شد و سطح داخلی آن پس از 5 ساعت آزمایش فشرده تنها تا دمای 460 درجه سانتیگراد گرم شد. این ماده کاملاً غیر سمی، است و در هنگام گرم شدن و کاهش دما، انتشارات مضری ندارد که نمونه‌ای از سایر مواد عایق ساخته شده از پلاستیک یا پشم معدنی است. بتن های سبک در جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده و دارای گواهینامه هستند.

  • فوم بتن یکپارچه به عنوان عایق

با توجه به اینکه فوم بتن دارای ساختار سلولی است که با نصب برای فوم بتن ایجاد می شود، این ماده انتقال حرارتی بسیار کمی دارد. یعنی در بیشتر موارد استفاده از عایق اضافی در کف و دیوارها الزامی نیست.

  • خواص آکوستیک

خواص آکوستیک فوم بتن یکپارچه به گونه ای است که برخلاف دیوارهای ساخته شده از بتن ، آجر و سایر مواد، صدا بدون انعکاس از سطح آن جذب می شود. به خصوص به طور موثر، فوم نویز را در فرکانس های صدای پایین جذب می کند. بنابراین اغلب به عنوان لایه عایق صدا در سازه های بتنی یا آجری برای افزایش عایق صوتی کف در منازل مختلف و ساختمان های تجاری استفاده می شود.

  • ماندگاری

فوم بتن ، که با پشم معدنی و مواد مختلف مانند پلاستیک متفاوت است، عایق حرارتی و ویژگی های مکانیکی ذاتی آن را در طول زمان بهبود می بخشد. این به دلیل افزایش کیفیت داخلی و طولانی مدت فوم بتن یکپارچه است.

در پایان ، خرید فوم بتن از عمران داتام

تولید مصالح ساختمانی مدرن لزوماً یک سالن تولید بزرگ، لوله های بلند و ابرهای آلاینده نیست. و تجهیزات این تولیدات نیز لزوماً توسط غول‌های صنعت ماشین‌سازی تولید نمی‌شوند. بدون کاهش مزایای سایر مصالح ساختمانی، و فقز با استفاده از دستگاه فوم بتن و چند مصالح ساختمانی ساده می توان فوم بتن یکپارجه و با کیفیت تولید کرد. شرکت عمران داتام پیشرو در صنعت ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی و عمرانی انواع دستگاه فوم بتن برای استفاده و کاربردهای متفاوت را در کنار خدمات دیگری مانند خرید کلایمر یا اجاره کلایمر عرضه می کند. جهت مشاوره ، خرید یا اجاره کلایمر و دستگاه های فوم بتن با شماره 09122129034 در تماس باشید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *