فوم بتن در ساخت سقف

استفاده از فوم بتن در ساخت سقف ، می تواند یکی از جذاب ترین گزیته های ممکن باشد. وقتی نوبت به استفاده از دستگاه فوم بتن برای ایجاد فوم بتنی در سقف می رسد، میزان تابش باد در یک پروژه خانه یا تجاری تعیین می کند که چه روش هایی باید مورد استفاده قرار گیرد. اگر پیمانکار تایید شده سقف شما گزینه انتخاب اتصال دهنده های مکانیکی یا فوم را به شما ارائه کرده است، در نهایت انتخاب با شماست! در اینجا چند نکته کلیدی از هر دو گزینه وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند.

استفاده از فوم بتن در ساخت سقف

فوم بتن در ساخت سقف معمولاً در بسیاری از تنظیمات سقف تخت تجاری، صنعتی و سازمانی استفاده می شود. آنها نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارند، اما مزیت آن این است که یک لایه عایق اضافی را فراهم می کنند. به علاوه، استفاده از فوم بتن در ساخت سقف که می تواند به کاهش هزینه های مداوم گرمایش و سرمایش ساختمان شما کمک کند. برنامه تعمیر و نگهداری سقف فوم شما باید شامل بازرسی و تعمیر منظم در صورت نیاز باشد. در حالی که سقف های فوم می توانند 25 سال دوام بیاورند، پوشش مجدد دوره ای سقف شما را به خوبی تعمیر می کند و به شما امکان می دهد از تمام مزایای سیستم سقف فوم موثر و کم مصرف بهره مند شوید. سقف های فوم بسته به کمیت و کیفیت پوشش قبلی باید هر 5 تا 10 سال یکبار پوشش داده شوند.

مواد ساخت سقف

فوم بتن

فوم یک گزینه بست سبک وزن است که چسبندگی قوی را بدون نفوذ به سقف ایجاد می کند و به دلیل “بالشتکی” که پد فوم ایجاد می کند، راه رفتن بیشتر روی سقف را تسهیل می کند. این امر خطر ترک خوردگی کاشی ها را کاهش می دهد. در حالی که مقاومت باد با استفاده از فوم بهبود می‌یابد، جایگزین گران‌تری برای پیچ‌ها و میخ‌ها است و برخی از قوانین ساختمانی مستلزم این هستند که ردیف اول کاشی‌ها نیز به صورت مکانیکی بسته شوند. این به این دلیل است که سقف‌های کاشی در اطراف محیطی که باد شدیدتر است دچار شکست می‌شوند.

بست های مکانیکی

یک گزینه کم هزینه تر، پیچ ها یا میخ ها معمولا برای بستن کاشی های بتنی سقف به عرشه سقف استفاده می شوند. تصمیمی که باید برای پروژه خاص شما استفاده شود توسط پیمانکار سقف شما گرفته می شود زیرا این نیز به قرار گرفتن در معرض باد بستگی دارد. در مقایسه با میخ ها، پیچ ها این مزیت را دارند که عقب نشینی نمی کنند و توانایی نگه داشتن قوی تری دارند. پیچ‌ها نیز در حین فرود آمدن از طریق عرشه و زیرسازی، خود به خود آب‌بندی می‌شوند.

سیستم سقف هیبریدی

سیستم سقف هیبریدی که برای تمام پروفیل های کاشی سقف بتنی قابل استفاده است، با استفاده از چسب کاشی سقف پلی اورتان تک جزیی و اتصال دهنده های مکانیکی مانند پیچ به دست می آید. استفاده از اینها در ارتباط با یکدیگر افزایش قابل توجهی در مقاومت بالا بردن در مقایسه با هر یک از آنها که به طور مستقل نصب شده اند ایجاد می کند. آزمایش‌ها همچنین نشان می‌دهند که این سیستم سقف مقادیر بالا بردن باد را تولید می‌کند که تقریباً به اندازه یک چسب فوم دو قسمتی است، اما با هزینه کمتر و با نصب آسان‌تر و سریع‌تر.

محدودیت های فوم بتن در ساخت سقف

مشکلات رایج سقف فوم عبارتند از:

  • خسارت آب و هوا
  • مدفوع پرنده و نوک زدن.
  • خسارت تگرگ
  • لایه لایه شدگی
  • نفوذ آب
  • محو شدن
  • لایه برداری

اگرچه کل سیستم سقف می تواند بیش از دو دهه دوام بیاورد، اما پوشش سقف فوم به مرور زمان خراب می شود، زیرا در معرض عناصر قرار می گیرد. هوازدگی می تواند حفره های کوچکی را در پوشش با افزایش سن ایجاد کند. این فرآیند تدریجی است و ممکن است بلافاصله قابل مشاهده نباشد، اما اگر گودال به سوراخی تبدیل شود که آب می تواند وارد آن شود، کل سقف باید تعویض شود.

بازرسی های قبل از پوشش

قبل از شروع پوشش مجدد سقف فوم خود، یک بازرسی کامل از کل سطح مورد نیاز است. این شامل بازرسی بصری برای ترک‌های آشکار، لایه‌برداری، فرورفتگی یا رنگ‌آمیزی است. به طور خاص، به اطراف واحدهای تهویه مطبوع، اگزوزها یا هر جایی که اتصال یا بریدگی ایجاد شده است، نگاهی بیندازید، زیرا اینها معمولاً ضعیف ترین نقاط و مستعد آسیب هستند.

هنگامی که بازرسی بصری کامل شد، ممکن است برای شناسایی “نقاط داغ” که در آن عایق کاری خراب است یا آب وارد ساختمان شده است، یک بازرسی عمیق تر با استفاده از یک اسکنر مادون قرمز یا دوربین FLIR لازم باشد. همچنین ممکن است پیمانکار نیاز به برش‌های آزمایشی داشته باشد تا مطمئن شود که لایه‌های قبلی پوشش سقف فوم همچنان چسبیده‌اند و هوا و آب‌بندی را حفظ می‌کنند.

تعمیر سقف فوم

هنگامی که بازرسی کامل شد، اما قبل از انجام مجدد پوشش، باید تعمیرات لازم را انجام دهید. این می‌تواند شامل چسباندن شکاف‌ها و تاول‌ها با محصولی مانند سیمان الاستیک کلوئیدی وسترن و از بین بردن تجهیزات خارج از مصرف باشد. هرچه سیستم سقف فوم شما تمیزتر باشد، در برابر آسیب های جوی و محیطی آینده مقاوم تر خواهد بود. اگر آسیب آب یا نفوذ آب کشف شود، ممکن است پیمانکار شما نیاز به برداشتن و جایگزینی بخش‌های کامل سقف یا حتی کل سیستم سقف داشته باشد. پس از جدا شدن مواد آسیب دیده، قبل از آب بندی به منطقه زمان کافی برای خشک شدن بدهید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود و پتانسیل رشد قالب را محدود کنید.

هنگام تعمیر فوم بتن سقف خود، کیت فوم، سیمان سقف، ترکیب چشمک زن یا سیمان کشسان را انتخاب کنید که با پوشش سقف فوم و سایر مواد سیستم سقف شما سازگار باشد. قبل از شروع پوشش مجدد، به وصله ها و تعمیرات زمان کافی برای خشک شدن و اطمینان از ضد آب بودن درزها و درزهای جدید بدهید. قبل از اعمال یک پوشش جدید، اولین قدم این است که هر گونه زباله را از بین ببرید، سقف خود را با یک دمنده و جارو یا واشر فشار کاملاً تمیز کنید. برای تمیز کردن هر گونه چربی یا روغن می توان از شوینده های مناسب استفاده کرد. قبل از اعمال اولین لایه پوشش خود به سقف تمیز خود زمان دهید تا خشک شود.

محصولاتی مانند سیستم سقف های تقویت شده با کاربرد سیال وسترن کلوئید (FARR) را می توان با BUR، قیر اصلاح شده، تک لایه، سقف فلزی، فوم پلی اورتان پاشیده شده و سقف های شنی استفاده کرد. پوشش مجدد باید فقط در شرایط آب و هوایی مناسب انجام شود. برای محدوده دمای مناسب برای کاربرد، با مشخصات محصول یا نماینده سازنده خود مشورت کنید.

ایمنی در کار با فوم بتن

مانند تمام کارهای سقف، ایمنی باید در تمام مراحل تعمیر و پوشش مجدد سقف فوم به دقت مورد توجه قرار گیرد. مطمئن شوید که پیمانکاران از رویه‌های ایمنی قانونی و همچنین پروتکل‌های خاص ایمنی سقف که ممکن است اپراتورهای تأسیسات شما داشته باشند، پیروی می‌کنند. استفاده از فوم بتن یا دستگاه فوم بتن بساری موثر در ساخت سقف با فوم بتن می باشد. آنها غیر سمی هستند و برای محیط زیست بی ضرر هستند. یک محصول بدون دود برای کارگرانی که از آن استفاده می کنند ایمن تر است و به این معنی است که پوشش مجدد می تواند حتی در زمانی که ساختمان اشغال شده است انجام شود.

در پایان

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *