مزایای اجاره کلایمر

کلایمر ها وبالابرها و انواع تجهیزات کار در ارتفاع برای ایمنی ،سایش و راحتی شما طراحی و ساخته شده اند. از نردبان های اولیه و داربستها تا بالابرها و کلایمرهای مدرن، همگی به عنوان تجهیزاتی برای صعود به ارتفاع می باشد. امروزه با پیشرفت علم و فناوری انواع کلایمر ها جای داربست های فلزی قدیمی را گرفته است. با خرید یا اجاره کلایمر ، از این دستگاه در تعمیز ، بازسازی ، سیمانکاری ساختمان ها و یا صعود به ارتفاع دکل ها و سکوها و پل ها و به طور کلی برای تمامی کارهایی که به داربست نیاز دارند استفاده می شود. ساخت و تولید کلایم ها براساس قوانین مهندسی و فیزیکی بوده و از ایمنی لازم برای صعود به ارتفاع استفاده می کنند. در زمان تهیه کلایمر، شرکت ها این دستگاه را یه شما فروخته و یا اجاره می دهند. مزایای اجاره کلایمر باعث می شود تا بسیاری از کارفرمایان تصمیم به اجاره دستگاه کلایمر بگیرند، تا پس از اتمام کار دستگاه را به شرکت برگردانند.

کلایمر چیست؟

سکوهای کار معلق که به صورت عمودی یا افقی در ساختمان های مرتفع برای صعود به ارتفاعات استفاده می شود، کلایمر نام دارد. خرید یا اجاره کلایمر به کار سرعت بخشیده و ایمنی استفاده کننده از این دستگاه را فراهم می نماید. کلایمرها برای جلوگیری از بروز حادثه توسط دو سیم بکسل هدایت می شوند. از سیم بسکل اول برای هدایت دستگاه کلایمر استفاده می شود و از سیم بکسل دوم در صورت ایجاد خطر و بریدگی سیم اول استفاده می شود. کلایمر ها به صورت دستی یا مکانیکی و برقی طراحی می شوند، که عهر یک دارای مزایا و معایبی می باشد. شما می توانید کلایمرها را خریداری کرده و یا اجاره نمائید. کاهش هزینه، عدم نیاز به جاسازی و نگهداری کلایمر از جمله مزایای اجاره کلایمر می باشد. بسیاری از شرکت هایی که اقدام به فروش کلایمر یا اجاره کلایمر می کنند، در دفترچه کلایمر تمامی دستورالعمل های مربوط به ایمنی اپراتور، نحوه نصب و راه اندازی، بازرسی و نگهداری از دستگاه کلایمر توضیح داده شده است و مطالعه دفترچه راهنما پس از خرید یا اجاره کلایمر برای استفاده کنندگان از دستگاه کلایمر الزامی بوده و  مسئولیت کلیه خطرات ناشی از عدم آشنایی اپراتور با مطالب  بعهده شخص وی می باشد.

به طور کلی می توان گفت کلایمرها سبدهای فلزی هستند که دورتادور آنها بسته شده است و همین امر ایمنی استفاه از آن را افزایش می دهد. کلایمر ها دارای بخش ها و قطعاتی هستند که در اینجا این مطالب را تشریح می کنیم. اجزاء تشکیل دهنده کلایمر عبارتند از :

  1. وینچ های بالابر
  2. سبد یا کابین نفر(قابل تغییر از 1 متر تا 6 متر)
  3. سازه های مهار کننده (سبد ،وزنه ،دستک ها و خرک ها)
  4. ترمز اضطراری (ترمز پاراشوتی)
  5. تابلو برق برای کنترل با قطع کن اضطراری

در ادامه هر یک را به طور مختصر شرح می دهیم:

  • سبد فلزی، که به عنوان بدنه اصلی کلایمر شناخته می شود، که فرد و مصالح و دستگاههای مورد نیاز جهت کار در ارتفاع را به آنجا حمل می کند.
  • موتور کلایمر:در کلایمرهای برقی از دو موتور برای بالا و پائین رفتن کلایمر استفاده می شود.
  • گیربکس: این بخش از دستگاه کلایمر جهت تنظیم موتور کلایمر می باشد که هر کلایمر دو عدد گیذبکس دارد که در سرعت های مختلف کلایمر را تنظیم می کند.
  • ترمز: بخش ترمز کلایمر برای متوقف کردن کلایمر در شرایط خطرناک کاربرد دارد و از سقوط کلایمر جلوگیری می کند. چهار سیم فلزی با قطر نزدیک به یک و نیم الی دو سانتیمتر از داخل ترمز رد شده است که در صورت اتفاقات ناخواسته سریعا کلایمر رو متوقف می کنه تا از سقوط اون جلوگیری کنه.
  • جعبه برق : جعبه برق کلایمر در دو جریان تک فاز و سه فاز بر روی کلایمر نصب می شود و جهت راه اندازی کلایمر به آن نیاز است. درمناطقی که نمی توان از برق سه فاز استفاده کرد ، از کلایمر تک فاز اینورتر دار استفاده می شود که برق تکفاز ورودیی را به برق سه فاز تبدیل می کند.

مزایای اجاره کلایمرآیا با مزایای اجاره کلایمر آشنا هستید؟

برای تهیه کلایمر می توان به دو روش زیر عمل کرد:

  • اجاره کلایمر
  • خرید کلایمر

مزایای اجاره کلایمر یا خرید آن عبارتند از :

  • هزینه کمتر نسبت به ارتفاع ساختمان
  • راه اندازی پرسرعت و سریع و آسان حتی در برج های بلند
  • ایمنی بالا برای استفاده کنندگان
  • افزایش سایز سبد در صورت نیاز
  • حمل تجهیزات با وزن بالا با توجه به میزان ظرفیت کلایمر

تنها نکته ای که در زمان خرید یا اجاره کلایمر باید در نظر داشته باشید این است که حتما از یک مشاور مشورت گرفته و سپس اقدام به استفاده از مزایای خرید یا اجاره کلایمر نمائید.

شما می توانید برا پروژه های خود اقدام به خرید یا اجاره کلایمر نمائید. اگر تنها یک پروژه کاری دارید و زمان زیادی برای نما نیاز نیست، اجاره کلایمر می تواند به صرفه جویی در هزینه های شما کمک کند، اما اگر چندین پروژه در دست ساخت دارید و نیاز به کلایمر دارد، اقدام به خرید کلایمر نمائید. زیرا در این حالت خرید کلایمر با صرفه تر است و بازگشت سرمایه خوبی دارد.

مقایسه هزینه داربست با کلایمر

هزینه اجاره داربست یا خرید آن بستگی به زمان اجاره و متراژ دارد. قیمت داربست برای مساحت کمتر از ۱۰۰ متر مربع تا یک ماه یا کمتر از یک ماه حدود ۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان می باشد. و با افزایش متراژ و زمان این مبلغ نیز به طور تصاعدی افزایش می یابد. در صورتی که اجاره کلایمر از مبلغ فوق بسیار کمتر و به صرفه تر است و از طرفی این نکته قابل ذکر است که کلایمر بسیار ایمن تر و سریع تر است. با توجه به مزایای اجاره کلایمر یا خرید کلایمر ، در بسیاری از موارد برای جلو گیری از مزاحمت برای همسایه ها قابل استفاده است به این ترتیب که هیچ گونه فضایی را روی زمین اشغال نمیکند .

اجاره کلایمر برای انجام کار هایی مانند نماکاری ،سیمان کاری ، رنگ امیزی نما ، شست و شوی نما بسیار کاربردی است . معمولا شرکت های ساختمانی ، برج ها ، پیمانکاران مشتری های این دستگاه می باشند زیرا در هزینه های ان ها به دو صورت صرفه جویی میکند . صورت اول را در بالا بررسی کردیم که قیمت اجاره ماهیانه ان بسیار کمتر از داربست است . صورت دوم سرعت بیشتر است که هزینه کارگری را کمتر میکند.

در پایان ، خرید از عمران داتام

کلایمر ، بالابر ، آسانسور خارجی نما ، دستگاهی جهت جابه جایی و نماسازی ، تعمیر و یا ساخت سازه است. و به طور کلی برای دسترسی ایمن و آسان و راحت برای صعود و دسترسی به ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به مزایای اجاره کلایمر و خرید کلایمر ، عمران داتام مفتخر است تا به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه فروش کلایمر ، اجاره کلایمر ، فوم بتن ، دستگاه فوم بتن به مشتریان گرامی خدمات ارائه دهد.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *