دستگاه فوم بتن برای ساخت خانه

در صنعت ساخت و ساز ، دستگاه فوم بتن برای ساخت خانه فرآیندی ساده و سریع است. حمل و نقل فوم بتن و سپس ریخته‌گری بتن در محل، همیشه فرآیندی زمان‌بر بوده است، زیرا در مکان‌های مختلف تولید می‌شود و طرف‌های زیادی را درگیر می‌کند. بتن ریزی به عنوان یک فرآیند اصلی در جریان کار ساخت و ساز در نظر گرفته می شود و نمی تواند هیچ تاخیری را تحمل کند، زیرا سایر مشاغل و یکپارچه سازی خدمات ساختمان، به یک سازه ساختمانی کامل برای کار نیاز دارند. در روش مرسوم استفاده از جرثقیل برای انتقال فوم بتن تازه از کامیون بتن به محل ریخته گری در محل مورد نیاز است. در نتیجه، یک تأخیر در یکی از این فرآیندها باعث ایجاد اثرات دومینو و در نتیجه تعداد بی پایان کارهای عقب افتاده خواهد شد.

با تجارب تولید دستگاه فوم بتن برای ساخت خانه ، پس از تحقیقات مفصل و تجربه افراد ، دستگاه های فوم بتن را توسعه دادیم و مدرن ترین تجهیزات دستگاه فوم بتن برای ساخت خانه توسط شرکت توسعه عمران داتام ارائه می شود.

فوم بتن چیست؟

فوم بتن یک ماده بتن منحصر به فرد با کاربردهای متعدد نه تنها در صنعت ساختمان، بلکه در بسیاری از ساخت و ساز ها می باشد است. فوم بتن نوعی بتن سبک است که توسط سیمان سیلیکات معمولی به عنوان ماده چسب معدنی، خاکستر زغال سنگ برای اختلاط ، مخلوط با عامل کف آلی است. دیوارهای غیر باربر ساخته شده به روش سنتی ساخت دیوار با قطعات بتنی پیش ساخته تغییر داده می شود. یکپارچگی عالی و سهولت کار به معنای شدت کار کم و هزینه ساخت کم است. علاوه بر این ویژگی ها، استحکام خوب ، صدا و عایق عالی و مقاومت در برابر آب، تولید فوم بتن توسط دستگاه فوم بتن را به جایگزینی ایده آل برای دیوارهای سنتی امروزی تبدیل کرده است.

اصل کار دستگاه فوم بتن برای ساخت خانه

فوم بتن مخصوص ساخته شده توسط دستگاه فوم بتن یک ماده عایق سبک پیشرفته است. این ماده دارای سوراخ های بسته زیادی است. با کمک سیستم کف ساز دستگاه فوم ساز می تواند به طور کامل و مکانیکی کف کند. سپس فوم و دوغاب سیمان به طور یکنواخت مخلوط می شوند. در مرحله بعد، مخلوط از سیستم پمپاژ کشیده می شود و در قالب یا سقف و دیوار ریخته می شود. پس از حفاظت طبیعی، فوم بتن تشکیل می شود.

ویژگی های دستگاه فوم بتن

  1. دستگاه از فناوری کف کردن با فشار بالا استفاده می کند، عملکرد کف کردن خوب است، کیفیت یکنواخت، شکستن آسان نیست، دقیق است (حجم کف را می توان با دقت در میلی گرم کنترل کرد)
  2. سیستم نوار نقاله پیشرفته ترین سیستم پمپاژ پمپ شلنگی را اتخاذ می کند، عملیات ساده است، سرعت عبور کم است، قطعات به راحتی پوشیده می شوند، تعمیر و نگهداری راحت است و هزینه کم است.
  3. شاسی از ورق فولادی با استحکام بالا ساخته شده است که در دمای بالای 280 درجه سانتیگراد رنگ آمیزی شده و طول عمر بالایی دارد.
  4. دستگاه باعث صرفه جویی در هزینه های تولید و بهبود بهره وری اقتصادی می شود. در مقایسه با محصولات مشابه، 50-100 کیلوگرم سیمان را می توان در هر متر مکعب صرفه جویی کرد.
  5. دستگاه سبک وزن، اندازه کوچک، راحت، راندمان بالا، تجهیزات ایده آل برای کف کردن سیمان است.

ساخت فوم بتن با دستگاه فوم بتن

فوم بتن یک سیمان ماسه ای با هوای زیاد است که حداقل 20 درصد هوای حجمی در محصول تنظیم شده دارد. این با دوغاب سیمان ساخته شده است و می تواند تا 85 درصد فوم یا هوا باشد. اکثر کاربردهای فوم بتن به حداقل 50 درصد فوم یا هوای حجمی نیاز دارند. برای کف کردن بتن، هوا به صورت مکانیکی با یک فوم از پیش ساخته شده وارد می شود. این با مواد پایه سیمانی مخلوط می شود تا یک ماده کامپوزیت با چگالی کم ایجاد شود.

چگالی فوم بتن ست شده نیز قابل تنظیم است. آنها از حدود 400 کیلوگرم در متر مکعب تا 1800 کیلوگرم در متر مکعب متغیر هستند و قدرت آنها می تواند از 0.5 نیوتن در هر میلی متر مربع تا 12 نیوتن بر میلی متر مربع باشد. فوم بتن همچنین به عنوان بتن فوم دار یا بتن سلولی سبک (LCC)، بتن سلولی با چگالی کم (LDCC)، بتن سبک هوادهی، بتن سبک سلولی و سایر اصطلاحات خاص صنعت یا برند و همچنین ملات فوم دار، دوغاب فوم دار و سیمان فوم دار نیز شناخته می شود.

مواد تشکیل دهنده فوم بتن

فوم بتن ، بیشتر بدون سنگدانه درشت ساخته می شود، در عوض از دوغاب بتن مایع نیز استفاده می شود. به همین دلیل است که ملات فوم دار، دوغاب یا سیمان شاید توصیف دقیق تری از مواد باشد. چگالی با جایگزینی برخی یا در برخی موارد تمام سنگدانه های ریز با محصولات فوم کنترل می شود. خاکستر بادی و ماسه معمولاً مواد ریزدانه را تشکیل می دهند که با آب و سیمان مخلوط می شود. برخی از سازندگان توصیه می کنند که فقط از آب و سیمان به علاوه عامل کف کننده برای تولید مخلوط بتن بسیار سبک استفاده شود.

دوغاب بتن با یک محصول فوم هوادهی در کارخانه اختلاط بتن ترکیب می شود. برای ساخت فوم، سازندگان یک عامل کف کننده را با آب و هوای یک ژنراتور مخلوط می کنند. به منظور مقاومت در برابر کرنش های شیمیایی و مکانیکی اختلاط، ریختن، قرار دادن و گیرش بتن، حباب های ثابتی با سطوح پایداری بالا تولید می کند. فوم بتن را می توان در قالب ریخت یا مستقیماً در داخل عناصر سازه پمپ کرد. با فوم، دوغاب بتن می تواند آزادانه جریان یابد. این به دلیل رفتار تیکسوتروپیک حباب های فوم هوادهی است.

دوغاب چسبناک تا 24 ساعت طول می کشد تا به طور کامل گیر کند، اما می توان این دوغاب را با روش های پخت بخار تا دو ساعت تسریع کرد. این تکنیک ها دما را تا 70 درجه سانتیگراد افزایش می دهند تا فرآیند انجماد را سرعت بخشد. دمای مورد نیاز به متغیرهایی مانند رطوبت محیط و دمای خارجی و همچنین مخلوط بتن فوم خاص بستگی دارد.

بتن فوم شده را می توان پس از گیرش کامل از قالب خارج کرد، اگرچه در برخی از کاربردهای تولید فوم بتن، مواد قبل از گیرش کامل با استفاده از سیم های فولادی به بلوک هایی با اندازه های مورد نیاز بریده می شوند.

مخلوط پایه برای محصولات بتن فوم دار دارای محتوای سیمان بسیار بالاتری نسبت به مخلوط های بتن استاندارد برای دال ها و کاربردهای سازه ای است. این دو دلیل دارد. اول، مقدار هوای جذب شده در حباب های فوم در بتن، مقاومت ماده را به طور تصاعدی در نرخ های هوادهی بالاتر کاهش می دهد. دوم، مقدار آب موجود در دوغاب بتن، مقاومت بتن را به صورت خطی در نرخ هیدراتاسیون بالاتر کاهش می دهد.

به طور معمول، مخلوط بتن فوم دار حاوی آب بیشتری نسبت به بتن سنتی است. این به این دلیل است که می توان آن را به راحتی پمپ کرد و کاملاً با مواد افزودنی فوم مخلوط کرد. عوامل کاهنده آب و نرم کننده هایی که برای به حداقل رساندن محتوای آب در بتن معمولی استفاده می شوند نیز معمولاً هنگام مخلوط شدن با عوامل کف کننده عملکرد ضعیفی دارند.

فوم استفاده شده در تولید فوم بتن

فوم‌های خشک مبتنی بر پروتئین که معمولاً به‌عنوان عوامل کف‌کننده (یا سورفکتانت‌ها) برای این کاربرد استفاده می‌شوند، وقتی در آب رقیق می‌شوند تا 20 برابر منبسط می‌شوند. سورفکتانت به طور کلی در غلظت بین 3 تا 5 درصد رقیق می شود، سپس از طریق یک اکسترودر سیگار شکل به هم زده می شود تا مخلوطی پایدار با حباب های کف تولید شود.

در دهه 1990، عوامل کف‌ساز مبتنی بر آنزیم مصنوعی برای افزایش پایداری کف ایجاد شدند. این آنزیم شامل پروتئین های بیوتکنولوژیکی بسیار فعال است که بر پایه هیدرولیز پروتئین نیستند. این سورفکتانت های جدید که با تولید فوم تخصصی، اختلاط و تجهیزات پمپاژ تقویت شده اند، منجر به تولید فوم و بتن فوم با پایداری قابل توجهی شده است. اکنون، بتن فوم دار می تواند به تراکم 75 کیلوگرم در متر مکعب دست پیدا کند که فقط 7.5 درصد آب است.

کاربرد دستگاه فوم بتن

  1. پر کردن فاضلاب و زهکشی
  2. ارتفاع افقی کف
  3. پر کردن و ترمیم پلت فرم
  4. باغ و صخره ها
  5. بلوک فوم بتن

فوم بتن به طور گسترده در پروژه های زیرساختی از جمله بزرگراه ها، ساخت و سازهای تجاری، امداد رسانی در بلایای طبیعی، مدارس و توسعه های مسکونی در سراسر جهان استفاده شده است.

در پایان

شرکت عمران داتام ،  تامین کننده دستگاه فوم بتن ، کلایمر ، اجاره کلامر  می باشد. دستگاه های فوم بتن ما در سراسر کشور توسعه و عرضه می شود. ما تجربه غنی و کیفیت خدمات بالا را داریم.

فوم بتن در درجه اول برای برنامه های پر کردن فضای خالی استفاده می شود و در بسیاری از ساخت و ساز ها استفاده شده است. در محوطه سازی در مسیرهای پل، خاکریزها و پس انداز ترانشه استفاده می شود. پروژه های زیرساختی از آن برای رهاسازی خط لوله و زیرپایه بزرگراه ها استفاده می کنند. ساختمان‌ها از آن به شکل بلوک پیش‌ساخته، به‌عنوان عناصر یا پانل‌های کامل دیوار، دیوارهای ریخته‌شده ، کفپوش‌های عایق و سقف‌ها و تخته‌های عایق پیش‌ساخته استفاده می‌کنند.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *