چرا فوم بتن

فوم بتن که به نام فوم بتن یا بتن سبک نیز شناخته می شود، از طریق دستگاه فوم بتن ، فوم می شود. برای تولید فوم بتن از عوامل کفزا استفاده می شود و فوم به طور یکنواخت با دوغاب سیمان مخلوط می شود. سپس، یک ماده عایق حرارتی سبک وزن جدید، که حاوی تعداد زیادی منافذ بسته است، از طریق سیستم پمپاژ دستگاه کف ساز و قالب گیری ریخته گری در محل یا قالب تشکیل شده است. بتن فوم دار نوعی پلیمر با ساختار مضاعف است که از عامل کف کننده، سیمان، خاکستر بادی، پودر سنگ و سایر مواد آلی سیمانی تشکیل شده و دارای سوراخ های هوای یکنواخت است. فوم بتن برای عایق کاری سقف و ساخت شیب، بالشتک عایق زمین، پر کردن گودال پایه تیر چرخش بالایی، ریختن دیوار و سایر مواد کم مصرف استفاده می شود.

چرا فوم بتنچرا فوم بتن ؟

فوم بتن (FC)  از مخلوط کردن فوم در ملات ساخته می شود. ملات مخلوط سیمان با ماسه و آب است. در نتیجه شما با مخلوطی مواجه می شوید که سبک تر از بتن معمولی است. جرم یا چگالی فوم بتن بستگی به مقدار فوم اضافه شده به ملات دارد. هرچه فوم بیشتری اضافه کنیم سبک تر است و همچنین ضعیف تر می شود. مخلوط “ایده آل” حداقل 20 مگاپاسکال در چگالی 1000 کیلوگرم بر متر مکعب خواهد داشت، با این حال بهترین نوع فوم بتن مخلوط 18 مگاپاسکال و چگالی 1200 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. یک FC ساده بدون مواد افزودنی معمولاً حدود 5-8 مگاپاسکال با چگالی 1000 کیلوگرم بر متر مکعب است. هر چه FC سبک تر باشد، عایق حرارتی بهتری می شود. ترکیبی از استحکام و ارزش عایق، FC را به یک مصالح ساختمانی ایده آل تبدیل می کند.

ویژگی های خاص فوم بتن

به دلیل وجود منافذ بسته زیاد در فوم بتن ، دارای خواص فیزیکی و مکانیکی مناسبی می باشد. از جمله ویژگی های منحصربفرد فوم بتن عبارتند از :

1. سبک وزن

چگالی بتن فوم دار کوچک است و چگالی آن به طور کلی 300 الی 1800 کیلوگرم بر متر مکعب است. چگالی فوم بتن معمولی 300 الی 1200 کیلوگرم بر متر مکعب است. در سال های اخیر فوم بتن فوق سبک با چگالی 160 کیلوگرم بر متر مکعب  طراحی شده است که در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل چگالی کم فوم بتن، می توان با استفاده از مصالح در دیوارها، کف، ستون های داخلی و خارجی ساختمان، مصالح ساختمانی را حدود 25 درصد کاهش داد. برای اسکلت سازه ای در صورت استفاده از فوم بتن به جای بتن معمولی می توان ظرفیت باربری اسکلت را بهبود بخشید.

2. عملکرد عایق حرارتی خوب

از آنجایی که تعداد زیادی منافذ بسته کوچک در بفوم بتن وجود دارد، عملکرد حرارتی خوبی دارد، یعنی عملکرد عایق حرارتی خوبی دارد. رسانایی حرارتی بتن فوم شده 0.08-0.3w / (m · K) و مقاومت حرارتی حدود 10-20 برابر بتن معمولی است.

3. عایق صوتی خوب و مقاومت در برابر آتش

فوم بتن یک ماده متخلخل است، بنابراین یک ماده عایق صدای خوب نیز است. می توان از آن به عنوان لایه عایق صدا در طبقات ساختمان ها، تابلوهای عایق صوتی بزرگراه ها و طبقه بالای ساختمان های زیرزمینی استفاده کرد. بفوم بتن یک ماده معدنی است ،  که نمی سوزد و بنابراین مقاومت خوبی در برابر آتش دارد. در نتیجه در ساختمان ها و پروژه هایی که از فوم بتن استفاده می شود، می توان مقاومت ساختمان ها در برابر آتش را بهبود بخشید.

4. کشش کم و جذب شوک خوب

تخلخل فوم بتن باعث می شود که مدول الاستیک پایینی داشته باشد، بنابراین اثر جذب و پراکندگی خوبی در برابر بار ضربه ای دارد.

5. عملکرد ضد آب قوی

جذب کم آب، حباب های بسته نسبتا مستقل و یکپارچگی خوب باعث می شود بتن فوم ریخته شده در محل عملکرد ضد آب خاصی داشته باشد.

6. دوام خوب

اجرای فوم بتن به علت مواد اولیه ای که در تولید فوم بتن استفاده می شود ، باعث می شود تا عمر مفید پروژه افزایش یابد.

7. تولید و پردازش راحت

فوم بتن در انواع محصولات کارخانه ای استفاده می شود. علاوه بر این ، از بتن فوم دار می توان ، در محل ساخت و ساز و پروژه ها به صورت مستقیم بر روی دیوار ها و کف و سایز جاهایی که نیاز به پر شدن و درزگیری دارند استفاده کرد.

8. عملکرد محیطی خوب

مواد اولیه فوم بتن ، سیمان و ماده کف زا می باشد. عامل کف کننده خنثی است و حاوی مواد مضر مانند بنزن و فرمالدئید نیست تا از آلودگی محیطی و خطرات آتش سوزی جلوگیری شود و هیچ خطری برای محیط زیست ندارد.

فرآیند تولید فوم بتن سیولفوآلومینات

فوم بتن ، توسط یک عامل کف زا سیمان منحصر به فرد و سیمان اصلاح شده تولید می شود. این فرآیند یک محصول جدید است که بر اساس عامل فوم کننده سیمان آلومینات کلسیم ساخته شده است. فوم بتن سیمانی خواص فیزیکی عایق حرارتی، عایق صدا و ضد آب و فرآیند تولید ساده بتن فوم سیلیکات را دارد و بر توسعه مقاومت فشاری کم فوم بتن سیلیکات غلبه می کند.

همچنین بر این ضعف فوم بتن آلومینات کلسیم که با افزایش آهسته در مقاومت اولیه نسبت آب به سیمان بالا است، غلبه می کند. سخت شدن سریع، استحکام بالا و مقاومت فشاری نزدیک به آجر قرمز از خواص این نوع فوم بتن سیمانی می باشد. کار با آن آسان است و عملکرد خوبی نسبت به قیمت و تکنولوژی جدید آن دارد. استفاده از سولفوآلومینات برای تولید فوم بتن با سخت شدن سریع، استحکام بالا، مقاومت فشاری بالا، چقرمگی خوب، مقاومت در برابر ترک و نفوذ ناپذیری، جذب آب کم، مقاومت در برابر سایش و قابل برش است، سیمان CSA مواد ایده آل برای ریختن در محل است. همچنین مقاومت فشاری و خمشی فوم بتن سیمان سولفوآلومینات چندین برابر بتن فومدار سیمان پرتلند است که نزدیک به بتن معمولی و آجرهای قرمز است که فاقد عایق حرارتی، عایق صدا، حفاظت در برابر سرما و عملکرد ضد آب هستند.

بتن فوم سولفوآلومینات دارای چسبندگی قوی است که بر پدیده انسجام ضعیف بین بتن فوم سیلیکات و اجسام قدیمی و جداسازی و افتادن آسان غلبه می کند. فوم بتن سیمانی CSA را می توان با کاشی های کف ریخته و پوشاند که باعث صرفه جویی زیادی در ملات سیمان می شود. فوم بتن دارای منافذ بسته است که ضد آب و نفوذ ناپذیری عالی است و باعث صرفه جویی در مواد خمیری و کوتاه شدن زمان ساخت می شود. پس از حدود 24 ساعت می توان از کف استفاده کرد. سیمان CSA همچنین می‌تواند سنگ‌های فرهنگی، آثار هنری، پانل‌های جذب صدا، عایق صدا و سقف‌های تقلیدی را تولید کند.

چرا فوم بتنکلام آخر

کاربرد هر نوع مصالح و مواد در ساخت دیوارها و کف و به طور کلی بدنه ساختمان، باید از نوع بهترین و مرغوبترین و مناسبترین انواع باشد. از اینرو امروزه استفاده از فوم بتن به عنوان یکی از بهترین مصالح ساختمانی افزایش چشم گیری داشته و پیشرفت در ساخت و تولید این محصول ویژگی های زیادی از جمله عایق صوت و حرارت، مقاومت و استحکام بالا را به این محصول وارد کرده است. شرکت توسعه عمران داتام عرضه کننده انواع دستگاه تولید فوم بتن و کلایمر وبلوک سبک گازی می باشد . جهت خرید و مشاوره می توانید با شماره 09122129034 در تماس باشید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *