با پیشرفت دنیای معماری و ساختمان سازی استفاده از سقف‌های مدرن و کم هزینه، افزایش چشمگیری داشته است. سقف وافل یکی از سقف‌های پرکاربرد و کم هزینه است که در طول سالیان اخیر به عنوان یکی از پر فروش‌ترین سقف‌های تجاری شناخته می‌شود.

سقف وافل به شما کمک می‌کند تا با حذف ستون‌های خانه فضای بزرگتری در اختیار داشته باشید. سقف‌های وافل در مقایسه با سایر سقف‌های ساختمانی مزایای بسیاری دارند که در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل به معرفی این مزایا و کاربردهای بسیار موثر سقف‌های وافل بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید از سقف وافل برای ساخت و ساز خود استفاده کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سقف وافل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سقف‌های وافل یکی از روش‌های استفاده از سقف‌های بتنی هستند که با ظاهر زیبا و مقاومت بالا به یکی از سقف‌های پرفروش بازار تبدیل شده‌اند. قالب‌های وافل اجزای تشکیل دهنده سقف وافل هستند که ظاهر زیبا و مقاومت بالایی در ساختمان به ارمغان می‌آورند. این قالب‌ها اغلب در خط تولید بلوک clc تهیه می‌شوند. قالب‌های وافل در اشکال مربعی و مستطیلی ساخته می‌شوند و بسیار مستحکم و بادوام هستند.

این قالب‌ها با حذف بتن‌های ناکارآمد و میلگردهای سقف باعث کاهش وزنه سازه می‌شوند. کاهش سازه باعث افزایش ایمنی ساختمان در برابر زلزله می‌شود. موارد زیر از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف‌های وافل هستند:

  • سرعت بالای نصب
  • نصب سریع و آسان
  • قالب بندی‌های متفاوت با برشکاری مختلف و زیبا
  • ضخامت کم و استفاده حداکثری از فضا
  • کاهش فاصله آرماتورها
  • مناسب برای سقف‌های بلند
  • استحکام بالا در برابر زلزله و فشار
  • کاهش لرزش‌های ناگهانی به دلیل استفاده از میلگردهای دوطرفه

سقف وافل چه ویژگی‌هایی دارد؟

مزایای استفاده از سقف وافل برای ساختمان‌ها

استفاده از سقف وافل مزایای بسیاری به همراه دارد. کیفیت بالا و قیمت مناسب از جمله مهم‌ترین مزایای این سقف هستند. کارفرمایان پروژه می‌توانند با استفاده از دستگاه فوم بتن تکفاز تحت فشار تا حد زیادی از پروژه‌های سقف وافل بکاهند. از دیگر مزایای به کار بردن سقف وافل برای سازه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق صدا، حرارت و ارتعاشات بالا
  • عدم نیاز به اجرای آرماتورهای تقویتی
  • کاهش هزینه ساخت و ساز
  • استفاده حداقلی از سیمان و بتن
  • قابل اجرا روی اسکلت فلزی و اسکلت بتنی
  • ظاهر زیبا و مدرن

آشنایی با انواع سقف‌های وافل و کاربرد آن‌ها

سقف وافل در دو نوع سقف وافل یک طرفه و سقف وافل دوطرفه قابل اجرا است. سقف وافل یک طرفه اغلب برای ساختمان‌هایی با ارتفاع کوتاه استفاده می‌شوند. یکی از مهمترین تفاوت‌های وافل یک طرفه و دوطرفه در شکل آن‌ها است. سقف وافل یک طرفه به شکل مستطیل و سقف وافل دوطرفه به شکل مربع است. سقف‌های یک طرفه همیشه باید روی ستون‌ها قرار بگیرند در حالیکه سقف وافل دوطرفه می‌تواند به‌طور مستقیم روی ستون‌ها قرار بگیرد.

انواع مختلف سقف وافل و ویژگی آنها

سقف وافل یک طرفه در یک جهت خم می‌شود، این در حالیست که سقف‌های وافل دوطرفه در دو جهت خم می‌شوند. میزان مصرف میلگرد در سقف‌های یک طرفه کمتر است، بنابراین هزینه کمتری در این سقف‌ها خرج می‌شود. بهتر است برای دهانه‌هایی با طول بیشتر از 9 متر از سقف وافل دوطرفه و در صورت استفاده از دهانه‌هایی تا طول 8 متر از سقف وافل یک طرفه استفاده کنید.

استفاده از هر یک از سقف‌های وافل نقش موثری در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز خواهند داشت. پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از دستگاه‌هایی مانند دستگاه فوم بتن تک فاز و سایر دستگاه‌های کاربردی نیز از هزینه‌های جانبی ساختمان سازی خود بکاهید.

زیبایی و ظاهر سقف وافل، سقف مدرن و منحصربه‌فرد ساختمان‌ها

شک نداشته باشید که با انتخاب سقف وافل برای ساختمان، یکی از زیباترین و مدرن‌ترین سبک‌های ممکن را برای منزل‌تان انتخاب خواهید کرد. اشکال هندسی زیبا، ارتفاع زیاد، تنوع در طرح و امکان استفاده از نورهای مخفی در این سقف باعث می‌شود تا زیبایی ساختمان شما چند برابر شود. از آنجایی که سقف وافل برای ارتفاع‌های بلند استفاده می شود، فضای خانه بسیار بزرگتر از آنچه که هست، در معرض دید قرار می‌گیرد. معماران مطرح جهانی این روزها اغلب با استفاده از نقش و نگارهای زیبا روی سقف وافل، سقف ساختمان را به یک شاهکار هنری تبدیل می کنند.

سقف وافل برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

معمولا بیشترین کاربرد سقف وافل در ساخت سقف‌هایی با دهانه بیش از 12 متر است. سقف وافل بهترین انتخاب برای سازه‌هایی است که نیازمند عایق صدا و لرزش هستند. از این سقف معمولا در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو و سالن‌های بزرگ اجتماعات استفاده می‌شود. این سقف انتخابی ایده‌آل برای خانه‌هایی با سقف‌های بلند است.

سقف وافل برای کدام مکان‌ها مناسب است؟

نحوه اجرای سقف وافل، نصب سریع و آسان سقف وافل

اجرای سقف یکی از مهمترین بخش‌های ساختمان سازی است. اگر در اجرای سقف از ابزارهای حرفه‌ای و نکات مهم فنی استفاده نشود، ممکن است موجب حادثه و ضررهای جبران ناپذیری شود. عملیات شمع بندی اولین مرحله در اجرای اغلب سقف‌ها است. سقف وافل نیازی به تخته بندی زیر سقف ندارد و خود قالب ها نقش نگهدارنده بتن را ایفا می‌کنند. در مرحله بعدی قوطی کشی یا قوطی گذاری سقف آغاز می‌شود.

پس از قوطی کشی و اطمینان از اتصال بین قوطی و شمع‌ها نوبت به قالب گذاری می‌رسد. آرماتوربندی و بتن ریزی به ترتیب آخرین مراحل اجرای سقف وافل هستند. توجه داشته باشید که اجرای این سقف را باید به یک فرد کاربلد و حرفه‌ای بسپارید. استفاده از تجهیزات پیشرفته برای جابجایی ابزار و نصب سقف تاثیر بسیاری در روند کار شما دارد. با خرید و اجاره ابزار‌های حرفه‌ای ساختمان‌سازی مانند کلایمر برقی حرفه‌ای و انواع دستگاه فوم بتن می‌توانید کیفیت سازه خود را دوچندان کنید.

خرید و اجاره انواع ماشین آلات فوم بتن از شرکت توسعه عمران داتام

در این مقاله شما را با سقف وافل، کاربرد، نحوه اجرا و انواع آن به طور کامل آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید یکی از نکات مهم در اجرا و تولید سقف وافل استفاده از ابزارهای حرفه‌ای و باکیفیت است.

شرکت توسعه عمران داتام با اجاره برترین دستگاه‌های ماشین آلات فوم بتن، تولید فوم شیمیایی فوم بتن، اجرای فوم بتن و فروش و اجاره کلایمرهای برقی و مکانیکی در پروژه های ساختمانی فعالیت می‌کند. برای خرید و اجاره دستگاه موردنظر همین حالا می‌توانید با شماره 02176218992 تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *