به دنبال یک چسب فوق‌العاده برای پرکردن انواع درزهای ساختمانی هستید؟ نگران نباشید، ماستیک قیری تمام نیازهای شما را در زمینه پرکردن درزها و حفره‌های ساختمان و ترمیم آن‌ها برطرف خواهد کرد. یکی از واژه‌هایی که در صنعت ساختمان سازی بارها نام آن را از زبان مهندسین و کارگران شنیده‌ایم، استفاده از ماستیک قیری برای برطرف کردن پاره‌ای از مشکلات پروژه است.

اما ماستیک قیری چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع ماستیک‌های قیری کدام‌اند؟ روش استفاده از این محصول چگونه است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با جزئیات کامل پیرامون خرید و مصرف ماستیک قیری آشنا کنیم.

ماستیک قیری، ایمن‌ترین محصول آب بندی ساختمان

پیش از آنکه بخواهیم شما را با انواع ماستیک‌های قیری و روش استفاده از آن‌ها آشنا کنیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که ماستیک قیری چیست و چه کاربردی دارد. ماستیک قیری یکی از ایمن‌ترین و پرفروش‌ترین محصولاتی است که برای آب بندی نما و عایق کاری نمای ساختمان از آن استفاده می‌شود. ماستیک قیری یک درزگیر محکم بر پایه بیتومن رابر است که مقاومت بسیاری در برابر نفوذ گرما، سرما، حرارت و شرایط جوی متفاوت هوا دارد.

ماستیک قیری از محصولاتی همچون قیر، لاستیک بیتومن و افزودنی‌های شیمیایی مستحکم تشکیل شده است و علت نامگذاری این محصول نیز به دلیل ذرات تشکیل دهنده قیری است که در تولید آن به کار برده شده است. ماستیک قیری با داشتن انواع مختلف در اکثر پروژه‌های ساختمان سازی و راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت بالای این محصول باعث شده تا برای پر کردن درزهایی همچون درزهای بلوک naac نیز در برخی از پروژه‌ها از ماستیک قیری استفاده شود.

ویژگی ماستیک قیری، بهترین چسب برای پر کردن درزهای ساختمانی

انواع ماستیک قیری، چسب قیری پرطرفدار در صنعت ساختمان سازی

ماستیک قیری به دو صورت سرد و گرم اجرا می‌شود و انواع متفاوت آن نیز به اسم ماستیک قیری سرد و گرم شناخته می‌شوند. کاربرد و نحوه استفاده هر یک از این ماستیک‌های قیری متفاوت است و نمی‌توان آن‌ها را به جای یکدیگر استفاده کرد. ماستیک قیری گرم و سرد هر دو بر پایه لاستیک بیتومن تشکیل شده و تفاوت آن‌ها در نوع اجرا و درجه حرارت موردنظر است. ماستیک قیری گرم اجرا، مقاومت بسیار بالایی در دمای پایین دارد و اغلب در درزهای افقی و منبسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما ماستیک قیری سرداجرا امکان اجرا در دمای 5- الی 70+ درجه سانتیگراد را در اختیار شما قرار می‌دهد. ماستیک سرداجرا مانند مایع دستگاه فوم ساز ساختمانی با داشتن مقاومت بالا به یکی اجزای پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی تبدیل شده است. از ماستیک قیری سرداجرا می‌توان در کلیه درزهای عمودی و افقی استفاده کرد.

کاربرد ماستیک قیری، ماستیک آب بندی برای همه بخش‌های ساختمان

ماستیک قیری کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد. با توجه به نوع ماستیک ممکن است کاربرد هر یک از آن‌ها نیز متفاوت باشد. به این نکته توجه داشته باشید که جنس و کیفیت ماستیک قیری تاثیر به سزایی در خروجی موردنظر دارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه انواع محصولات ساختمانی باکیفیت مانند دستگاه فوم بتن نیسانی تحت فشار، ماستیک‌های مختلف ساختمانی و ابزارهای موردنیاز به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید.

انواع مختلف ماستیک‌های قیری و تفاوت آن ها

برخی از کاربردهای ماستیک قیری به شرح زیر هستند:

  • پر نمودن انواع درزهای فرودگاهی، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها
  • بالا بردن چسبندگی انواع محصولات چوب، بتن و فلز
  • درزبندی انواع لوله‌های بتنی و کانال های انتقال آب
  • پرکردن درزبندی و انسداد بین دو ساختمان در پشت بام‌ها
  • مناسب برای کفسازی‌های بتنی

جدول مشخصات ماستیک قیری سرد اجرا و گرم اجرا

در اینجا قصد داریم با بررسی ویژگی و مشخصات ماستیک‌های قیری سرد اجرا و گرم اجرا شما را در انتخاب ماستیک مناسب همراهی کنیم.

ویژگیماستیک قیری گرم اجراماستیک قیری سرد اجرا
حالت فیزیکیجامد الاستیکیخمیری الاستیکی
رنگمشکیمشکی
حداکثر دمای مجاز190 درجه سانتی‌گراد140 درجه سانتی‌گراد
روندگیبین 70 تا 80 سانتی‌گرادکمتر از 80 سانتی‌گراد
حرارت مورد نیاز برای گرم کردن ماستیک160 تا 180 درجه سانتی‌گراددمای 60-80 درجه سانتی‌گراد
نوع مصرفدرزهای افقیدرزهای افقی و عمودی

نحوه استفاده از ماستیک‌های قیری برای پر کردن درزها و حفره‌ها

توجه داشته باشید قبل از استفاده از ماستیک‌های قیری کلیه سطوح موردنظر و درزها باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشند. می‌توانید با استفاده از یک برس یا فشار آب سطح درزها و بین آن‌ها را به خوبی تمیز کرده و سپس با استفاده از دستگاه فشار هوای خشک، سطح درزها را خشک و آماده اجرا کنید. ماستیک‌های قیری را با استفاده از یک ماله، قاشقک یا دست درون درزها قرار دهید و به خوبی تمام منافذ را پر کنید. در صورت استفاده از این مواد در لایه‌های بعدی باید اجازه دهید لایه قبل به خوبی خشک شود تا لایه بعد قابلیت اجرا داشته باشد.

نکته مهم در استفاده از لایه‌های مختلف ماستیک قیری، استفاده از روش و متریال مشابه برای لایه‌های مختلف است. ضخامت لایه و مقاومت آن با کیفیت ماستیک استفاده شده رابطه مستقیم دارد. برای خرید باکیفیت‌ترین ماستیک‌های قیری و انواع ابزار آلات ساختمانی مانند دستگاه فوم بتن سه فاز مونو پمپ و ماشین آلات فوم بتن همین حالا می‌توانید با شرکت عمران داتام تماس بگیرید و با بالاترین کیفیت محصول موردنظر خود خریداری کنید.

روش استفاده از ماستیک قیری برای بستن حفره‌های ساختمان

خرید انواع ماستیک‌های قیری با کیفیت بالا از شرکت توسعه عمران داتام

در این مطلب شما را به‌طور کامل با ماستیک قیری، کاربرد و انواع آن به‌طور کامل آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید، کیفیت ماستیک‌ قیری تاثیر بسیاری بر ضخامت حفره‌های پر شده و میزان مقاومت آن‌ها دارد.

برای خرید اینترنتی انواع ماستیک گرم اجرا و سرد اجرا می‌توانید همین حالا به وب سایت شرکت توسعه عمران داتام مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را به همراه انواع محصولات ساختمانی دیگر با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02176218992 تماس بگیرید. کارشناسان ما در واحد فروش آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *