کلایمر مکانیکی مدل DT300

کلایمر ها ، از جمله تجهیزات عمرانی می باشند که برای افزایش ایمنی، سرعت انجام کار و کاهش زمان ساخت پروژه استفاده می شود.کلایمرها به صورت مکانیکی و برقی تولید و طراحی می شوند. کلایمر مکانیکی مدل DT300 ، به علت قیمت مناسب و کاربردی بودن در پروژه های مکوتاه مدت و با طبقات کم می تواند بسیار مفید و قابل استفاده باشد. اجاره کلایمر یا خرید کلایمر ، راه حلی مقرون بصرفه و ایمن برای تعمیر نما و ساخت و ساز ها می باشد.

کلایمر

کار در ارتفاعات نیاز به تجهیزاتی ایمن و سریع برای کار دارد. خرید بالابر ، کلایمر ، اجاره کلایمر ، داربست و غیره همگی برای کمک به پروژه هایی است که نیاز دارند تا در ارتفاعات کار کنند. صنعت ساختمان‌سازی شامل انواع و اقسام ابزارآلات و تجهیزاتی است که هرکدام کارایی خاص خود را دارند. یکی از پرکاربردترین و جدیدترین تجهیزات ، کلایمر می باشند. کلایمر ها یا آسانسورهای خارجی یا سبدهای بالابر از محفظه ای فلزی ساخته شده است که توسط سیم بسکل جابه جا می شود. کلایمر ها در دو دسته برقی و مکانیکی طراحی و ساخته شده اند. کلایمر مکانیکی از پرکاربردترین و مفیدترین دستگاه‌ها در پروژه های ساختمان‌سازی یا کارهای مربوط به ساخت سازه‌های بلند هستند.

کلایمر مکانیکی چیست؟

بالابر یا کلایمر مکانیکی(Climber) در واقع نوعی از تجهیزات دسترسی به نمای بیرونی ساختمان‌های بلند، سدها، پل‌ها، مخازن نفت و غیره است. از این دستگاه برای تعمیر و نگهداری، نظافت، نقاشی، نصب کامپوزیت پنل، جابه‌جایی بلوک naac و بطورکلی بازسازی و نماسازی انواع سازه‌های بلند استفاده می‎شود. معمولا برای سازه‌های نچندان بلند از داربست کمک گرفته می‌شود، اما برای ساختمان‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است می توان از کلایمر استفاده کرد. کلایمر مکانیکی مدل DT300 نیز یکی از بهترین انواع این بالابرها است.

کلایمر مکانیکی

سیستم ساخت ایمنی و کاربردی کلایمر مکانیکی مدل DT300

کلایمر DT300 با سیستم کنترل دستی و با رعایت تمام نکات ایمنی طراحی شده است. به بهترین نحو می توان با خرید یا اجاره کلایمر مکانیکی برای نماکاری، رنگ‌کاری، نظافت سطوح مختلف به صورت ثابت و متحرک استفاده کرد. سیستم نصب این کلایمر نیز از ایمنی بسیار خوبی برخوردار بوده و  با سیم بکسل فولادی به قطر 8 میلی متر بر محل‌های موردنظر نصب می‌گردد. از طرف دیگر مونتاژ و آماده‌سازی این کلایمر نیز با سرعت بالایی انجام خواهد شد تا در ارتفاع‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. کلایمر DT300 از تحمل بار خوبی هم برخوردار است و تا 350 کیلوگرم وزن را به خوبی کنترل می‌کند. با توجه به قیمت کلایمر مکانیکی که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه و منطقی است، متخصصین بسیاری خرید یا اجاره دستگاه کلایمر مکانیکی را برای پشیگیری از خطرات احتمالی پیشنهاد می دهند.

مقاومت کلایمر دی تی 300 بسیار خوب است و به دلیل نوع فلز سبک بکار رفته در آن، قابلیت حمل و نقل آسانی در ارتفاع دارد. دو عدد سیم بکسل بر روی کلایمرها قرار گرفته که یکی از سیم بکسل ها به منظور حمل کنندهاست. دو سیم بکسل دیگر به عنوان سیم بکسل امنیتی وجود دارند. به دلیل وجود سیستم ترمز لنتی در این دستگاه می توان در هر ارتفاعی به صورت ثابت از آن استفاده نمود.البته سیستم ترمز این کلایمر V شکل بوده که با افزایش وزن مجموعه ضریب اطمینان آن افزایش می‌یابد که این یکی از بهترین ویژگی‌ها ساختاری کلایمر DT300 است. در آخر نیز باید به چرخ‌دنده‌های این دستگاه اشاره کرد که از فولاد سمنت کاری شده 8620 ساخته شده است.

 

سبد کلایمر

انواع سبد کلایمر مکانیکی

سبدهای تولید شده برای کلایمر با توجه به نوع کاربری و تجهیزات مورد نیاز طراحی و ساخته شده و در دو مدل تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • سبد کلایمر مکانیکی

این مدل ازسبدها برای استفاده کلایمرهای مکانیکی طراحی و ساخته شده‌اند و اندازه‌های متفاوتی نیز دارند. در کلایمرهای مکانیکی به منظور کاربری آسان و ایمن‌تر در هر ارتفاعی از سیستم‌های امنیتی و بست‌های مناسب استفاده خواهد شد. محل نصب سیم بکسل‌ها هم به صورتی طراحی و ساخته شده تا مانع حرکت روان سبد نشود.

  • سبد کلایمر با کاربری تک نفره

معمولا این سبد برای برای رنگ کاری و نظافت خارجی در محل‌هایی که فضای کافی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. نظافت بخش‌های داخلی مانند دستگاه‌های حرارتی و مکان‌هایی که عملیات تک نفره مورد نیاز است هم از دیگر موارد کارایی این مدل از سبد هستند. البته در ساختمان‌های بلند این سبد را در قسمت‌ها مخصوص یا باران‌گیر نصب می‌کنند و معمولا از کلایمر برقی معمولی استفاده می‌شود.

کاربرد کلایمر

نحوه راه‌اندازی و مونتاژ کلایمر مکانیکی مدل DT300

پس از خرید کلایمر یا اجاره کلایمر ، مونتاژ و آماده‌سازی آن چندان پیچیده نیست و نحوه کار با آن نیز به همین صورت است. در زیر نحوه راه‌اندازی و کار با این دستگاه مرحله به مرحله برای شما شرح داده شده است:

  • هنگام مونتاژ کلایمر دو عدد کلید قرمز و زرد رنگ را به نسبت کاربردشان همیشه در سمت چپ و بالا قرار دهید.
  • وینچ‌ها را از قسمت زیرین آن به وسیله دو عدد پیچ و مهره M 10*60 به سبد متصل کنید.
  • بعد از پایان یافتن مراحل مونتاژ، سیم بکسل حمل کننده را از داخل سوراخ خاکستری رنگ که بر روی دستگاه قرار گرفته عبور دهید.
  • با فشاردادن سیم بکسل به داخل وینچ، اهرم دستی سمت راست را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  • این کار را تا جایی که سر سیم بکسل از سوراخ خروجی وینچ بیرون آمده و محکم شود ادامه دهید.
  • پس از سفت شدن سیم بکسل حمل کننده سبد، سیم بکسل امنیتی را از سوراخ قرمز رنگ عبور داده و از قسمت زیر تا زمانی که فضای خالی پر شده و سیم بکسل سفت شود به کمک دست آن را بکشید.
  • یک وزنه 15 تا 20 کیلوگرمی به سر سیم بکسل امنیتی طوری وصل نمایید که کمی با زمین فاصله داشته باشد.
  • بعد از انجام تمامی مراحل ذکر شده کلایمر برای استفاده آماده خواهد بود.

نحوه نصب کلایمر روی ساختمان‌ها و سازه‌های صنعتی

در برخی از ساختمان‌هایی که ارتفاع بسیار بلندی دارند یا سازه‌های صنعتی، مراحل و نکات زیر برای نصب کلایمر رعایت می‌شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود:

  • استفاده از گیره روی جان‌پناه

در ساختمان‌هایی که دیواره دارند جان‌پناه با استفاده از گیره‌های مخصوص سبد، بدون کوچکترین صدمه‌ای روی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیره‌ها با توجه به نوع دیواره ساختمان‌ها طراحی و ساخته می‌شوند.

  • سیم بکسل‌ها مخصوص ساختمان‌های بلند

برای ساختمان‌های بلند از سیم‌بکسل مخصوص استفاده می‌شود. این سیم بکسل‌ها در اندازه‌های مختلف بریده می‌شوند و برای حفظ ایمنی، نوک قسمت بریده شده آن‌ها با سرب پرس می‌شود. طرف دیگر سیم بکسل نیز به وسیله حرارت پرس شده و به شکل مناسبی برای عبور دادن از قسمتهای مکانیکی در می‌آید.

حرکت و بالا بردن سبد کلایمر مکانیکی بسیار ساده و کاربرپسند است. و دارای مراحل زیر می باشد:

  • دستگیره سمت راست وینچ مکانیکی را چرخانده و روی نقطه قرمز رنگ قرار دهید.
  • با چرخاندن دستگیره سمت چپ وینچ مکانیکی در جهت عقربه‌های ساعت، آن را به حالت عمودی درآورید.
  • هر دو دستگیره را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  • روند بالا بردن سبد را تا ارتفاع دلخواه ادامه دهید.
  • با رسیدن به ارتفاع مورد نظر چرخاندن دسته ها را متوقف کنید.
  • در این حالت سیستم ترمز، کل کلایمر مکانیکی را ثابت نگه خواهد داشت.
  • برای پایین آوردن سبد دستگیره سمت چپ را رها کنید.
  • کلید قرمز رنگ سیم بکسل امنیتی را که در سمت چپ کلایمر مکانیکی قرار گرفته است، به کمک انگشت خود به سمت بالا آورده و در همین حالت نگهدارید.
  • دستگیره سمت چپ را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا به ارتفاع مورد نظر برسید.
  • هنگام رسیدن به ارتفاع مورد نظر چرخاندن دستگیره را متوقف کرده و کلید قرمز رنگ کلایمر مکانیکی را رها کنید.

کلایمر مکانیکی مدل DT300

سیستم های امنیتی مورد استفاده در کلایمرهای مکانیکی

به‌طور کلی این سیستم به چهار دسته امنیتی تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • سیستم ترمز گریز از مرکز یا پاراشوت :این سیستم ترمز در مواقع شتاب گیری کلایمر مکانیکی وارد عمل شده و از سقوط دستگاه جلوگیری می‌نماید. معمولا از این سیستم در آسانسورها با نام پاراشوت به عنوان  یک سیستم امنیت بهره برده می‌شود.
  • سیستم ترمز لنتی با صفحات لنتی : این سیستم مانند ترمز خودرو عمل کرده و از شتاب گیری و سقوط دستگاه جلوگیری می‌کند. به وسیله آن می توان کلایمر مکانیکی را در هر ارتفاعی ثابت نگه داشت.
  • سیستم افزایش دهنده ضریب اطمینان با افزایش بار : هر قدر بار کلایمر یا به اصطلاح وزن سبد کاربران اضافه شود، این مکانیزم باعث تشدید حالت خود ترمزی در کلایمر می گردد. این مکانیزم باعث قفل کلایمر شده تا از بروز خطرات مختلف جلوگیری به عمل آید.
  • سیستم ترمز امنیتی و سیم بکسل امنیتی : سیستم امنیتی مستقلی با نام سیم بکسل امنیتی نیز بر روی کلایمر قرار گرفته است. این سیم بکسل کاملاً مستقل عمل کرده و در مواقعی که هیچ‌کدام از بخش‌های مختلف امنیتی وارد عمل نشوند، کل مجموعه کلایمر روی این سیم بکسل قفل خواهند شد. به این تزتیب از سقوط دستگاه کلایمر جلوگیری می‌شود.

در آخر ، خرید و اجاره کلایمر از عمران داتام

در این مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل با کلایمر مکانیکی مدل DT300 آشنا کرده و کاربردها و نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم. برای نگهداری از نما، انجام تعمیرات و دسترسی به فضاهای مختلف ساختمان‌های بلند نیاز به خرید یا اجاره دستگاه کلایمر می باشد ، تا ایمنی و سرعت را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین در بسیاری از پروژه‌ها کلایمرها بهترین گزینه به‌جای داربست‌های پر هزینه هستند.

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *