کلایمر ، سریعتر ، ایمن تر و ارزان تر از داربست

با توجه به افزایش جمعیت بخصوص در شهر های بزرگ ، بسیاری از ساخت و سازها و ساختمان ها در جهت عمودی رشد کرده اند . ساخت و ساز و کار در ارتفاع نیاز به تجهیزاتی دارد که ارزان ، در دسترس ، ایمن و سریع باشد. در گذشته از داربست ها برای صعود به ارتفاع استفاده می شده است که روشی خطرناک و غیر ایمن می باشد ، ابزار جدیدتری به نام کلایمر استفاده شد که کلایمر بسیار سریعتر ، ایمن تر و ارزان تر از داربست بود. در حال حاضر با توجه به افزایش بلند مرتبه سازی در کشور و نیاز به دسترسی به تمام سطوح نما جهت ساخت و ساز و همچنین سرویس و نگهداری از نما ، استفاده از داربست های فلزی از لحاظ سهولت در دسترسی ، سرعت ، امنیت و غیره توجیه اقتصادی و کاربردی ندارد.

کلایمر

آیا می‌دانستید که 85 درصد از کل ساختمان‌ها و پروژه‌های ساختمانی برای کار با کلایمر مناسب هستند.  شاید فکر می‌کنید که آنها عمدتاً برای کارهای سبک در ساختمان‌ طراحی و ساخته شده اند. کلایمر ها راه حل های انعطاف پذیری هستند که به حل مشکلات دسترسی به ارتفاعات کمک می کند و از روش های نا ایمن و زمان بر نصب داربست جلوگیری می کند. بسیاری از متخصصان و پیمانکاران پروژه های ساخت و ساز از دستگاه کلایمر استفاده می کنند.

کلایمر ، سریعتر ، ایمن تر و ارزان تر از داربست

کلایمر ها به سرعت به جایگزینی مناسب برای داربست های سنتی در صنعت ساخت و ساز تبدیل می شوند. این پلتفرم‌ها مزایای زیادی نسبت به داربست‌های سنتی دارند، از جمله افزایش سرعت، ایمنی و مقرون به صرفه بودن.
یکی از مزیت های اصلی خرید یا اجاره کلایمر سرعت عمل آنهاست. بر خلاف داربست های سنتی که ممکن است چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد تا مونتاژ و جداسازی شوند، کلایمر ها را می توان در عرض چند ساعت راه اندازی و از بین برد. خرید یا اجاره کلایمر نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می شود، بلکه به انعطاف پذیری بیشتری در سایت های ساخت و ساز اجازه می دهد، زیرا سکوها را می توان به راحتی در صورت نیاز تغییر مکان داد.

افزایش ایمنی با خرید یا اجاره کلایمر

یکی دیگر از مزایای مهم کلایمر ها افزایش ایمنی در ساخت و سازها است. داربست های سنتی می توانند ناپایدار باشند و تردد در آنها به سختی صورت گیرد، که می تواند منجر به تصادفات و جراحات شود. از سوی دیگر، کلایمر ها به گونه ای طراحی شده اند که پایدار و آسان برای استفاده باشند، با ویژگی هایی مانند مکانیسم های خود صعود و ویژگی های ایمنی داخلی که خطر تصادف را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مقرون به صرفه بودن کلایمر

خرید یا اجاره کلایمر ها علاوه بر مزایای سرعت و ایمنی، مقرون به صرفه تر از داربست های سنتی هستند. آنها به کار کمتری برای راه اندازی و از بین بردن نیاز دارند و طول عمر بیشتری دارند، به این معنی که در طول زمان می توان از آنها در چندین پروژه استفاده کرد. این به جبران هزینه اولیه خرید یا اجاره تجهیزات کمک می کند و آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه برای شرکت های ساختمانی تبدیل می کند.

مقایسه قیمت کلایمر و داربست

در ذیل به مقایسه نرخ اجاره داربست و دسترسی به نما توسط کلایمر می پردازیم: اگر متراژ کل نما به صورت حدودی 6000 مترمربع فرض شده باشد. اجاره بهاء هر مترمربع داربست به طور ماهیانه 15/000 ريال محاسبه گردد. کل مبلغ ماهیانه اجاره داربست 90/000/000 ريال برآورد می گردد. با توجه به بازه زمانی برآورد شده جهت اجرای کار نما (حدوداً 6 ماه ) ، کل مبلغ اجاره بهاء داربست 540/000/000ريال برآورد می گردد.

مبلغ بدست آمده برابر است با خرید چندین دستگاه کلایمر پرتابل با این تفاوت که پیمانکار داربست، در انتهای کار لوله های داربست را باز کرده و از پروژه به انبار خود منتقل می کند ولی سیستم های کلایمر خریداری شده هم قابلیت انتقال به پروژه جدید کارفرما را دارد . هم اینکه می تواند در پروژه باقی بماند جهت سرویس ونگهداری نما بعد از اتمام کار ساخت پروژه، دستگاه های کلایمر پرتابل با طول 6 الی 7/5 متری و ظرفیت 600 الی 800 کیلوگرم ایده آل و بصرفه ترین مدل ها جهت استفاده در حین ساخت پروژه (جایگزین داربست) می باشد. در برآورد تقریبی بالا در صورت خرید 2 الی 3 دستگاه کلایمر پرتابل ضمن فراهم نمودن شرایط ایمن برای کارگران در حین کار در ارتفاع و افزایش سرعت عملیات اجرایی مزاحمت فضایی کمتری برای محوطه و نمای ساختمان مهیا می گردد.

اشتباهاتی در مورد کلایمر ها

علیرغم مزایای فراوان کلایمر ها، به دلیل دانش و آگاهی ضعیف، هنوز در ساخت و سازها زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. بسیاری از مشاغل با قابلیت ها و مزایای این پلتفرم ها آشنا نیستند و ممکن است تصورات غلط یا برداشت های منفی از آنها داشته باشند. با این حال، همانطور که شرکت های ساختمانی بیشتر و بیشتر به مزایای کلایمر ها پی می برند، این احتمال وجود دارد که استفاده از آنها در صنعت گسترده تر شود.

کلام آخر

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت ها و مزایای کلایمر ها هستید و می خواهید تصورات نادرست پیرامون آنها را از بین ببرید. عمران داتام همه چیزهایی را که در مورد کلایمر ها باید بدانید، از جمله سرعت، ایمنی، و مقرون به صرفه بودن آنها و همچنین استفاده از آنها در صنعت ساخت و ساز را پوشش می دهد. کلایمر ، سریعتر ، ایمن تر و ارزان تر از داربست می باشد. پس از آشنایی با کلایمر ها ،قادر خواهید بود تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه کدام راه حل های دسترسی برای پروژه های شما بهترین هستند، اتخاذ کنند. کارشناسان و متخصصین توسعه عمران داتام  همواره آمادگی بررسی و مقایسه دقیق جهت پروژه های شما عزیزان را دارند . همچنین کلیه دستگاه های کلایمر پرتابل به صورت اجاره ای قابل تحویل می باشند.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *