کلایمر ، روشی هوشمندانه برای رسیدن به ارتفاع

از وقتی انسان ها تصمیم به ساخت ساختمانهای چند طبقه و بلند گرفتند، دسترسی به ارتفاع همواره مد نظر آنها بوده است. از ابتدائی ترین روش های دسترسی به ارتفاعات به داربست ها می توان اشاره کرد. به مرور و با گذشت زمان تجهیزات دیگری برای دسترسی به ارتفاعات بوجود آمدند. کلایمر ، روشی هوشمندانه برای دسترسی به ارتفاعات می باشد. خرید کلایمر یا اجاره کلایمر ، روشی ایمن ، آسان و سریع برای کار در ارتفاع می باشد.

کلایمر جایگزین داربست

ساخت و ساز معمولاً شامل استفاده از داربست است. داربست ها سازه هایی هستند که بیشتر از فلز ساخته می شوند و امکان دسترسی آسان کارگران ساختمانی را به محل ساختمان در طبقات بالاتر فراهم می کنند. کار در ساختمان ها به لطف داربست راحت است، به خصوص که کف با ارتفاع ساختمان رشد می کند. اما، هر چه ساختمان بالاتر می رود، ساخت داربست پیچیده تر می شود تا از مناسب بودن تحلیل سازه اطمینان حاصل شود. داربست با هر طبقه به طور نامتناسبی گران می شود. در نتیجه، نسبت هزینه به فایده دیگر بالاتر از یک ارتفاع معین بهینه نیست.

بالاتر از یک ارتفاع معین داربست به مرز توانایی های فیزیکی خود می رسد. برای مثال، هنگام ساختن آسمان‌خراش‌ها، جمع‌آوری داربست‌ها از زمین به بالا غیرقابل تصور می‌شود. علاوه بر این، شرایط زیرزمینی یا زمین ممکن است استفاده از داربست را غیرممکن یا حداقل بسیار دشوار کند. در نتیجه، استفاده های احتمالی از داربست محدود می شود. بنابراین، صنعت ساخت‌وساز بر جایگزین‌هایی تکیه می‌کند که تا حد امکان انعطاف‌پذیر و بالاتر از همه، کارآمدتر و ارزانتر باشد. یکی از این جایگزین ها ساخت و ساز بدون داربست ، استفاده از کلایمر به عنوان روشی هوشمندانه است.

امروزه به جای استفاده از داربست، خرید کلایمر و اجاره کلایمر ، به طور فزاینده ای به کار گرفته شده است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با این حال، واقعیت این است که صعود به ارتفاع برای صنعت ساخت و ساز حیاتی تر می شود. تا پنج دهه پیش، استفاده از کلایمر ها ، در وضعیتی کاملاً خاص استفاده می شدند. اما این موضوع با ساخت آسمان خراش ها تغییر کرده است. امروزه کاربرد کلایمر به عنوان روشی هوشمندانه ، برای ساخت آسمان خراش های مدرن، توربین های بادی و سایر سازه های بلند ضروری هستند.

ساخت و ساز با استفاده از کلایمر به طور قابل توجهی با ساخت و ساز با استفاده از داربست متفاوت است. هنگام ساخت با داربست، داربست همراه با ارتفاع ساختمان رشد می کند. داربست های معمولی که توسط داربست ساخته می شوند بسته به نوع داربست و وضعیت قانونی به حدود 20 تا 40 متر می رسد. ساختمان هایی که بالاتر می روند نیاز به استفاده از کلایمر بیشتر می شود. پرسنل و کارگران روی کلایمر حرکت نمی کنند، بلکه با وسیله ایمنی مانند طناب یا سبد ایمنی به نمای ساختمان متصل می شوند و ساختمان را در ارتفاعات می سازند. در بسیاری از کشورها برای این امر آموزش خاصی لازم است. از دید مجری پروژه ساختمانی، این نوع ساختمان در موارد متعددی در مقایسه با ساخت به کمک داربست ارزشمند است.

کلایمر ، روشی هوشمندانه برای رسیدن به ارتفاعکلایمر ، روشی هوشمندانه

کلایمر ، روشی هوشمندانه برای کار در ارتفاع می باشد که تنها توسط دو سیم و یک سبد برای حفاظت طراحی شده است و یک موتور جهت حرکت کلایمر تعبیه شده است . در بیشتر کشورها، استفاده کنندگان از کلایمر ، ابتدا تحت آموزش های فشرده ای متشکل از چندین دوره قرار می گیرند که مهارت لازم را کسب نمایند. قبل از آموزش، یک تست اولیه مناسب بودن برای ارتفاع انجام می شود. تمامی تجهیزات مانند مهار، طناب و سایر وسایل کمکی دیگر نیز مشمول مقررات ایمنی سختگیرانه بوده و دائماً از نظر عملکرد بررسی می شوند. کلایمر ها بسیار متنوع هستند و امکان صعود سریع و انعطاف پذیر را هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی فراهم می کند.

چرا از کلایمر استفاده می کنیم؟

سهولت استفاده و افزایش ایمنی و تولید و در عین حال کاهش نیاز به نیروی کار ، کلایمر را به روشی هوشمندانه برای کار در ارتفاع تبدیل کرده است. برای خرید یا اجاره کلایمر ، بسته به اندازه پروژه و نیاز به نیروی کار، گزینه های زیادی وجود دارید. از فضاهای کوچک مانند چاه آسانسور گرفته تا ساخت دیوارهای یک آسمان خراش.

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، گاهی اوقات نمی توانید از کلایمر ها استفاده کنید، اما این بدان معنا نیست که استفاده از کلایمر را کنار بگذارید. خوشبختانه، کلایمر های شرکت ما به پیمانکاران اجازه می دهد ،تا بدون نیاز به جابجایی یا پیکربندی مجدد تنظیمات، در هر دو طرف بتوانند کار کنند. کار اکنون بیش از هر زمان دیگری یک مسئله مهم است. ما باید بیشترینکار را با کمترین زمان انجام دهیم. کلایمر ، روشی هوشمندانه به ما این امکان را می دهد که زمان کمتری را برای نصب داربست صرف کنیم و به نیروی کار کمتری نیاز داشته باشیم. عدم نگرانی دائمی و همچنین صرف زمان زیاد برای تعمیر، به ما این امکان را می دهد که بیشتر روز خود را صرف ساختن ساختمان  و سازه کنیم.

کلایمر ها به این دلیل به کار گرفته می شوند که در برخی شرایط در مقایسه با ساخت و ساز با داربست، مزایای بی شماری دارند. این امر به عنوان مثال در مورد ساخت و ساز ساختمان های بلند صدق می کند. امروزه آسمان خراش ها به چند صد متر می رسند. بلندترین آسمان خراش جهان، برج خلیفه در دبی، امارات متحده عربی، ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. ساخت داربست هایی که به چنین ارتفاعی می رسد غیرممکن است. داربست تحت وزن خود با مصالح امروزی فرو می‌ریخت، وزش باد داربست را می‌کوبید و حرکات ساختمان می‌تواند به داربست آسیب برساند. بنابراین خرید یا اجاره کلایمر ، در ساخت آسمان خراش ها مفید هستند. با این حال، علاوه بر ساخت آسمان‌خراش‌ها، این نوع ساخت‌وساز مزایای دیگری نیز دارد. کلایمر ، روشی هوشمندانه برای ساخت سازه های بلند دیگر مانند توربین های بادی، دکل های تلفن، خطوط برق فشار قوی یا سکوهای حفاری مناسب است.

نکته دیگر ایتن است که ، ساخت و ساز با استفاده از کلایمر مقرون به صرفه تر باشد. این امر زمانی صادق است که عوامل تشدید کننده داربست را گرانتر کند، به عنوان مثال زمانی که زمین ناپایدار است، زمانی که فضا تنگ است یا زمانی که دلایل دیگر بر معادله هزینه تأثیر می گذارد. بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که مدیران پروژه های ساختمانی به جای داربست، از کلایمر استفاده کنند.

کلام آخر

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *