کلایمر ها

تجهیزات دکل نوردی ، خوشبختانه مانند دکل کشتی در باد تکان نمی خورد. کلایمر ها از تجهیزات پیچیده ای ساخته نشده اند و تنها سکوهایی هستند که توسط سیم هایی از دو طرف و در زوایای مختلف متصل شده است. این تجهیزات یک برج عمودی فولادی با طراحی هوشمندانه است که یک سکوی کار بر روی آن عمود بر دکل یا برج بالا و پایین می رود. بسته به اندازه یک پروژه، ممکن است یک یا دو یا چند کلایمر وجود داشته باشد و اکثر آنها دارای یک سیستم لنگر از بند و پیچ و مهره هستند که کلایمر ها را به ساختمان یا پروژه می چسبانند.خرید کلایمر یا اجاره کلایمر ، به پروژه داران کمک می کند

کلایمر ها

کلایمر ها معمولاً تجهیزاتی هستند که با ساخت و سازهای بلند، مرتبط هستند. ارتفاعی که از کلایمر ها استفاده می شود با توجه به کاربرد خاص و نوع سیستم آنها متفاوت است. سیستم‌های درایو با نیروی هیدرولیکی معمولاً در ارتفاعات پایین‌تر برای کارهای بنایی استفاده می‌شوند. سیستم‌های رک و پینیون معمولاً در ارتفاعات 30 فوتی و بالاتر استفاده می‌شوند و می‌توانند تا ارتفاع 1000 فوتی بروند. این سیستم ها معمولاً برای کاربردهای لعاب و دیوار خشک استفاده می شوند. علاوه بر این کاربردها،از کلایمرها در پوشش‌های معماری و کارهای مکانیکی (مثلاً برای جابجایی و نصب لوله‌ها و کانال‌های فولادی سنگین) نیز استفاده می‌شوند.

با توجه به این که مصریان باستان فکر می کردند، اگر چوبی را با مقداری پارچه بر روی آن بلند کنند تا باد را بگیرد و قایق ها را در رودخانه نیل به سمت بالا و پایین حرکت دهد و این ایده ای برای ساخت کلایمر ها بود. کلایمر ها در محل ساخت و ساز مانند تازه کارها در تمدن هستند. نسخه های برقی کلایمر در دهه 1980 ظاهر شدند و در دهه 90 به دلیل مزایای فراوان به سرعت محبوبیت یافتند. پتانسیل تجهیزات کلایمرو بالابرها و کاربردهایشان به سطح بالایی رسیده است. استفاده از دستگاه های کلایمر بخشی از پروژه‌های هیجان‌انگیز و نوآورانه هستند. درک و دانش از محصول و مزایای ارائه سکوهای کار کلایمر به عنوان بخشی از راه حل دسترسی پروژه همه کاره در حال رشد است. ما شاهد پیشرفت های بزرگی در آگاهی صنعت از ایمنی، کارایی و بهره وری کلایمر هستیم و این دانش باعث ایجاد امکانات و پتانسیل های جدید می شود.

مزایای کلایمر ها

از جمله مزایای کلایمرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش های دکل سفت و سخت پایداری زیادی را فراهم می کند
  • عملکرد دکمه فشاری
  • منبع تغذیه مستقل
  • ظرفیت بار سنگین تر
  • سرعت سفر بیشتر
  • کاهش خطر سقوط و تجهیزات حفاظتی
  • موقعیت های کاری ارگونومیک تر
  • قطعات قابل انباشته برای حمل و نقل
  • مواد را مستقل از جرثقیل و بوم جابجا کنید
  • برق کمکی برای مواقع اضطراری
  • به طور بالقوه کمتر اختلال در زمین یا محیط زیست

کارایی و راحتی کلایمر ها به دلیل انعطاف پذیری مناسب آن، برای انجام کارها بدون بالا رفتن، خم شدن، پیچاندن یا انحراف غیر طبیعی به طور غیر طبیعی برای رسیدن به فضای کار و انجام کار.

قیمت کلایمر

کلایمر ها هزینه بیشتری نسبت به داربست‌های سنتی دارند، اما مزایای قابل ملاحظه ای از نظر بهره‌وری کارگر، سرعت و ظرفیت وزنی وجود دارد. کلایمر ها به طور قابل ملاحظه ای تولید را افزایش می دهند و نیروی کار را کاهش می دهند. اگر فکر می‌کنید اتسفاده از داربست فلزی سنتی بهتر است، زیرا فکر می‌کنید که هزینه کلایمرها بالاست و آنگونه که باید کار نمی‌کند، احتمالا هزینه‌های قابل‌توجهی برای خودتان بوجود می آورید. خرید کلایمر یا اجاره کلایمر ها اکنون گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهند که می تواند تولید را با صرفه جویی چشمگیر در نیروی کار افزایش دهد. با کمبود نیروی کار این روزها، پیمانکاران برای صرفه جویی در نیروی کار به اجاره کلایمر روی آورده اند.

اگرچه قیمت خرید کلایمر بالا و قابل توجه است، اما اجاره و خرید همه گزینه های مناسب هستند. کلایمر ها هنوز نسبتاً جدید هستند، اما در مقایسه با سایر بخش‌های صنعت ساخت‌وساز، می‌توانیم ببینیم که صنعت اجاره تجهیزات سنگین قوی به دلیل هزینه سرمایه تجهیزات، استفاده، سرویس و نگهداری و نیاز روزافزون به ردیابی چرخه عمر بر اساس مقررات وجود دارد.

اجاره کلایمر یا خرید آن، واقعاً به پیمانکار و پروژه بستگی دارد. محاسبه کامل خرید یا اجاره کلایمر در مقایسه با داربست های قاب سنتی اغلب مزیت واقعی کلایمر ها را برجسته می کند .زیرا، افزایش بهره وری از زمان تا ارتفاع، کارایی فضای کار، دسترسی به ابزار، نزدیکی به سطح کار و راندمان حمل مصالح و  مواد به طور کامل هزینه ها را توجیه می کند.

ایمنی و آموزش کار با کلایمر

پایداری دکل ها، افزایش ظرفیت بار سکوهای کار و سهولت کار، کلایمر ها را وارد فاز برنامه ریزی پروژه های ساختمانی می کند. مانند تمام تجهیزات سایت ساخت و ساز، اقدامات ایمنی و برنامه های آموزشی ضروری است. تجهیزات کلایمر نسبتاً جدید هستند، بنابراین به اندازه داربست های سنتی دارای تعداد زیادی از پرسنل و کاربران با تجربه نیستند. جذابیت روزافزون کلایمر، سازندگان، ناظران ساخت‌وساز و کارگران  را تحت فشار قرار می‌دهد تا با مونتاژ، استفاده روزانه و بازرسی، از جمله دانستن آنچه باید به دنبال آن باشند، آشنا شوند. برخی از موارد بدیهی که باید به آنها هوشیار بود عبارتند از:

  • پشتیبانی از پایه کافی
  • مونتاژ صحیح قطعات
  • اتصالات و لنگرهای جانبی را محکم کنید
  • خطر سقوط بین دکل و ساختمان
  • اتصالات خوردگی
  • خطرات برق
  • موانع در مسیر سفر
  • دانستن ظرفیت های بار برای مواد و پرسنل
  • تخته و نرده های محافظ کافی
  • تعمیر و نگهداری به طور معمول طبق دستورالعمل سازنده انجام می شود
  • ارتباطات کلامی و دستی موثر بین همه افراد درگیر

کلایمر ها قابل استفاده در انواع فضاها

از آنجایی که معماران، طراحان و صاحبان ساختمان‌ها ، فضای بیرونی خلاقانه‌تری را در امواج و هندسی با حیاط‌ها، آتریوم‌ها و پیکربندی‌های کوچک عجیب و غریب تصور می‌کنند، بنابراین برای قرار دادن تجهیزات، مواد و خود در موقعیتی که به طور مؤثر کار کنند نیاز به داربست و کلایمر دارند. برای فضاهای تنگ مهم‌تر است که وقت بگذارید و مطمئن شوید که همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده است. فضاهای تنگ مانند راه پله ها و شفت ها نیاز به داربست دارند تا کاملاً جا بیفتند و شما به یک کلایمر با تنظیم کافی برای تناسب با دیوار نیاز دارید. یک پلت فرم کاری که در یک کار باز خیلی بزرگ است معمولاً مشکلی ندارد، در حالی که هر پلت فرم کاری که در یک محل کار تنگ خیلی بزرگ است ممکن است مناسب نباشد. مسائل دیگر شامل تدارکات و جابجایی – نحوه تخلیه و انتقال آن به دیوار است. در جایی که هیچ راهی برای استفاده از جرثقیل یا لیفتراک وجود ندارد، کلایمر ها می توانند کاراند باشند. با هر سکوی مرتفعی در یک فضای کوچک، شخصی باید دائماً به موانعی که ممکن است در هنگام صعود و فرود به سکو برخورد کند، توجه کند. در شرایطی که مشاهده همه چیز برای اپراتور دشوار است، باید چندین نفر روی پلت فرم به عنوان نقطه‌نگار کمک کنند.
همان مزایای تولید و ایمنی کلایمر ها ، در فضای بیرونی جادار را می توان در نصب های محکم نیز ارائه کرد. راه پله‌ها و چاهک‌های آسانسور نمونه‌های عالی از فضاهای تنگ هستند که به راحتی با استفاده از کلایمر قابل دسترسی هستند. حمل و نقل مواد و توانایی تنظیم بی نهایت ارتفاع سکوی کاری به نفع کلایمر ها برای ارتفاعات داخلی و خارجی کار است.

کلام آخر

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *