کاربرد بلوک فوم بتن در ساخت و ساز

هزینه ساخت و ساز در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، که نگرانی بزرگی برای همه ذینفعان است. تولید آجرهای معمولی باعث کاهش قابل توجه منابع طبیعی و ایجاد آلودگی های زیست محیطی می شود که محققان را به یافتن راه حل پایدارتر سوق داده است. ساخت بلوک فوم بتن  ماده جدید و نوآورانه و همه کاره ای است که از ملات پایه سیمانی با حداقل 20 درصد حجم هوا تشکیل شده است. تحقیقات در مورد ضایعات پس از مصرف و محصولات جانبی صنعتی مانند خاکستر بادی، گرد و غبار معدن، سرباره و غیره برای تولید بلوک های ساختمانی جایگزین و کاربرد بلوک فوم بتن در ساخت و ساز در حال پیشرفت است. استفاده از مواد زائد صنعتی در بتن، کمبود منابع طبیعی را جبران می‌کند، مشکلات دفع زباله‌ها را حل می‌کند و روشی جایگزین برای حفاظت از طبیعت پیدا می‌کند.

بلوک فوم بتن چیست؟

فوم بتن ، بتن سلولی سبک وزنی است که از ملات متشکل از سیمان، ماسه، آب و عامل کف کننده به دست می آید. عامل کف کننده، محتوای لازم و توزیع یکنواخت هوا را در بتن فراهم می کند. این ترکیبی از مزایای سنگ و چوب است، استحکام، سبکی، ماشین کاری و نیازی به ترکیب با سایر مصالح ساختمانی ندارد.

می توان آن را گچ کاری کرد، با تخته چوب یا مواد دیگر روکش کرد، با رنگ های نما در هر رنگی رنگ آمیزی کرد. توانایی به دست آوردن وزن مخصوص مورد نیاز، استحکام معین، مقاومت حرارتی لازم، شکل و حجم مورد نظر ، آن را برای تولید طیف وسیعی از محصولات ساختمانی جذاب می کند. از این محصول می توان به عنوان ماده عایق سازه ای و حرارتی استفاده کرد. از نقطه نظر دوام، فوم بتن بر خلاف پشم معدنی و پلاستیک های فوم که خواص خود را از دست می دهند، ویژگی های عایق حرارتی و مقاومت خود را در طول زمان بهبود می بخشد.

کاربرد بلوک فوم بتن در ساخت و سازویژگی های بلوک فوم بتن

فوم بتن به دلیل وزن سبک و خواص عایق حرارتی و صوتی آن در صنعت ساختمان بسیار محبوب شده است. ساخت و ساز خانه ها و ساختمان ها با استفاده از فوم بلوک یکی از بهترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها است، زیرا قیمت بلوک های فوم کمتر از سایر مصالح ساختمانی است. در عین حال، بلوک های فوم بتن دارای ویژگی هایی مانند قابلیت اطمینان، هدایت حرارتی کم، نصب سریع، عایق صدا، مقرون به صرفه بودن، ایمنی در برابر آتش، سازگاری با محیط زیست باعث شده است تا امکان دستیابی به طیف گسترده ای از تراکم ها فراهم شود. ویژگی های فراوان بلوک فوم بتن باعث افزایش استفاده از این مصالح ساختمانی شده است که عبارتند از :

  • قابلیت اطمینان
  • حرارت
  • عایق صدا
  • اقتصاد
  • زیبایی
  • ایمنی آتش
  • دوستی با محیط زیست
  • تحویل راحت
  • وسعت کاربرد

مزایای بلوک فوم بتن تقویت شده عبارتند از:

  • مقاومت بتن در برابر تنش های مکانیکی را افزایش می دهد
  • مقاومت در برابر سایش را افزایش می دهد
  • مقاومت کششی فوم بتن در خمش را افزایش می دهد
  • ظاهر تغییر شکل های پلاستیکی، ترک ها، لایه برداری سطح را از بین می برد
  • مقاومت در برابر سرما را افزایش می دهد
  • مقاومت در برابر آب را به دلیل مسدود شدن مویرگ های فوم بتن توسط الیاف افزایش می دهد

از چه نوع بلوک فوم بتنی استفاده می کنید؟

بسته به هدف بلوک های فوم بتن و شرایط عملکرد آنها، بلوک های فوم به گریدهایی تقسیم می شوند که مستقیماً به چگالی بلوک های فوم بستگی دارد، یعنی وزن 1 متر مکعب بر کیلوگرم چقدر است. هرچه چگالی بتن کمتر باشد، عایق حرارتی و صوتی آن بهتر است، هر چه چگالی بیشتر باشد، استحکام بلوک فوم بتن بهتر است. برای انتخاب یک بلوک فوم، باید بدانید که برای چه هدفی از آن استفاده می شود. بلوک های فوم بتن، سبک وزن و در عین حال مستحکم و با حفظ دمای محیط داخلی ، بدون اتلاف انرژی حرارتی را ممکن می‌سازد و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه در استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع محیطی تضمین می‌کند. اینها قابلیت تنفس دیوارها را افزایش می دهند و از تشکیل کپک جلوگیری می کنند و ساختار ساختمان را به میزان قابل توجهی سبک می کنند.

بلوک های CLC ، نوعی از بلوک های فوم بتن

بلوک های CLC یا فوم بتن به عنوان پرکننده برای دیوارهای فضای باز و برای ساخت دیوارهای جداکننده استفاده می شوند، زیرا قابلیت تنفس، وزن سبک و مقاومت در برابر آتش آنها را ایده آل می کند. همچنین برای ساخت دیوارهای باربر در مناطق غیرزلزله با ضخامت کمتر از 25 سانتی متر و حداقل تراکم 800 تا 1000 کیلوگرم بر مترمربع با بلوک های صاف یا دارای سوراخ هایی برای نصب میله های فولادی و بتنی استفاده می شود. در نهایت بلوک‌های بتنی سلولی معمولاً برای حصار دیوارهای حفاظ یا محیط خانه‌ها استفاده می‌شوند.

در تولید بلوک های CLC، مواد اولیه (آب، سیمان و ماسه) در یک میکسر مخلوط شده، فوم تولید شده توسط عامل کف کننده و سپس توسط یک فوم مولد اضافه می شود. برای حداکثر تولید روزانه 15 متر مکعب، مواد به صورت سری به قالب پمپ می شود و پس از حداقل 8 ساعت می توان پانل های تولید شده را به بلوک هایی با اندازه های مورد نیاز برش داد.

برای تولید بزرگتر، مواد را در قالب های 1 مترمکعبی ریخته و پس از حداقل 8 ساعت به صورت بلوک برش می دهند. مرحله خشک کردن بدون افزودن ماشین آلات خاص مانند کوره یا اتوکلاو انجام می شود. بلوک فوم بتن CLC تا مرحله برش در قالب باقی می ماند. به لطف نوع تیغه کاتر بلوک ما، مواد را می توان به صورت مرطوب یا خشک برش داد، بنابراین لازم نیست در مدت زمان مشخصی برش داده شود.

عایق حرارتی، وزن سبک، کاهش هزینه تولید، کارایی آسان و تطبیق پذیری مواردی ایده آل برای ساخت و ساز و بازسازی می باشند. دستگاه تولید فوم بتن با تولید فوم بتن جهت ساخت  بلوک‌های بتنی سلولی مورد نیاز برای ساخت ساختمان‌های عمرانی و صنعتی استفاده می شود. در مرحله تولید:

  •  استفاده از مواد اولیه ای در دسترس
  • پایداری محصول در مرحله تولید
  • تغییر آسان تراکم و ابعاد
  • سرمایه گذاری و هزینه راه اندازی کم
  • مصرف کم انرژی در تولید
  • استفاده مجدد از ضایعات تولیدی

در مرحله حمل و نقل با کاهش هزینه ها روبه رو هستیم و می توان بلوک فوم بتن را به راحتی جابه جا کرد. و در محل ساخت و ساز نیز می توان این بلوک های فوم بتن را به راحتی و سرعت نصب کرد و به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی و مقاوم در برابر آتش،ذخیره انرژی ،استحکام مکانیکی قابل توجه ،مقاومت در برابر ضربه،صرفه جویی تا 30٪ برای گرمایش و سرمایش خانگی و عدم نیاز به گچ باعث می شود تا این محصول در ساخت و ساز به کار برده شود.

کاربرد بلوک فوم بتن در ساخت و سازکلام آخر

اگر بلوک های فوم بتن را برای ساخت و ساز انتخاب کرده اید و در مورد آنها سؤال دارید، شرکت توسعه عمران داتام که انواع تجهیزات و مصالح مورد نیاز ساختمانی از بلوک های سبک و بلوک فوم بتن گرفته تا خرید و اجاره کلایمر و دستگاه تولید بتن فوم بتن را عرضه می کند ، شما را راهنمایی می کند. شما می توانید جهت خرید و مشاوره با تلفن 09122129034 تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *