چگونگی حمل و نقل بتن در محل کار

انتقال و حمل و نقل بتن و فوم بتن اغلب یک کار زمان بر و پیچیده است، زیرا در صورتی که حمل بتن بدرستی انجام نشود، باعث می شود تا بتن یا فوم بتن از یکدیگر جدا شده و به طور موثری کار نکند و عملا بی فایده باشد. بنابراین انتخاب روش نادرست حمل و نقل می تواند یک اشتباه گران قیمت باشد. به همین دلیل است که تیم توتال بتن این راهنمای مفید را گردآوری کرده است که اصول حرکت بتن در یک محل کار را پوشش می دهد. بتن را نمی توان در محل ساخت و ستز تولید کرد. اما در مقابل می توان فوم بتن را با استفاده از دستگاه فوم بتن در محل ساخت و ساز و سریعا استفاده کرد.

چرا روش حمل و نقل بتن مهم است؟

بتن ترکیبی پیچیده از سیمان و سنگدانه و ماسه و آب می باشد ، که در صورت حمل و نقل اشتباه و نادرست ، در کارایی بتن مشکلاتی ایجاد می شود. همچنین ممکن است ترکیب این مواد در حمل و نقل نادرست از یکدیگر جدا شود. جداسازی بتن زمانی است که سنگدانه ها و مخلوط سیمان به دلیل ارتعاشات در حین حمل و نقل جدا می شوند. حمل صحیح بتن محصولی با کیفیت بالا را تضمین می کند و از افزودن آن جلوگیری می کند و در نتیجه هزینه ها را کاهش می دهد. حمل بتن به طور موثر نیازمند تفکر استراتژیک و برنامه ریزی می باشد، که در وقت و زمان و پول شما صرفه جویی می شود .

روش های حمل و نقل بتن در محل کار

روش های مختلفی برای انتقال بتن استفاده می شود. بتن در ابتدا با میکسر ترانزیت به محل کار منتقل می شود. این یک کامیون میکسر تجاری بزرگ است که از یک درام گردان برای مخلوط کردن اجزا استفاده می کند. این اجازه می دهد تا مخلوط به طور مداوم هم زده شود و از گیرش زودرس آن جلوگیری کند. با این حال، پس از رسیدن به محل کار، روش‌های دیگر برای تحویل بتن در فواصل کوتاه‌تر کارآمدتر هستند.

چرخ و بیل

این یک روش ابتدایی و کم هزینه برای حمل بتن است و فقط در سطح زمین که سطح صاف و مسطح است قابل استفاده است. اگر زمین ناهموار باشد، چرخ‌چرخ‌ها را می‌توان به چرخ پنوماتیک مجهز کرد تا لرزش را به حداقل برساند و از جدایی مخلوط بتن جلوگیری کند.

چاه

این برای انتقال بتن به زیر سطح زمین، به مناطق غیرقابل دسترس با پای پیاده یا وسیله نقلیه استفاده می شود. ناودان شامل یک فرورفتگی فلزی با انتهای باز با ته گرد است و هر مخلوطی که به این طریق حرکت می‌کند باید برای جلوگیری از جدا شدن قابل اجرا باشد.

پمپ ها

دو پمپ وجود دارد که اغلب در کارگاه ها استفاده می شود: پمپ های خطی و پمپ های بوم. پمپ های خط از لوله ها و پیستون ها برای رساندن بتن در فواصل طولانی با توپوگرافی دشوار استفاده می کنند، در حالی که پمپ های بوم از یک بازوی رباتیک کنترل از راه دور برای انتقال سریع مقادیر زیادی بتن به مکان های بالاتر استفاده می کنند. پمپ های بوم به ویژه در ساخت ساختمان های بلند مفید هستند.

تسمه نقاله

این روش برای حمل مداوم بتن در فواصل کوتاه و افقی مناسب است. برای حمل و نقل مقادیر زیادی بتن در مناطق کارگاهی با فضای محدود – برای مثال یک تونل – مناسب ترین است.

چه چیزی بر روش حمل و نقل بتن تأثیر می گذارد؟

حمل و نقل بتن باید به طور موثر سازماندهی می شود. هنگامی که از کارخانه بچینگ رسید، یک پنجره محدود برای انتقال آن به محل کار درست قبل از سفت شدن وجود دارد. تعدادی از عوامل وجود دارد که باید بر روش حمل و نقل تأثیر بگذارد. این شامل:

  • اندازه محل کار
  • اجزای مخلوط بتن
  • شرایط آب و هوایی نامناسب
  • تعداد کارگران موجود
  • دسترسی به مکان سایت پور
  • توپوگرافی محل کار
  • هزینه ی حمل و نقل

در پایان

در این مقاله سعی کردیم تا روش های آسان حمل و نقل بتن را برایتان شرح داهیم .شرکت توسعه عمران داتام ، ارائه کننده تجهیزات عمرانی و ساختمانی می باشد که انواع دستگاه فوم بتن را با قیمت مناسب ارائه می دهد، امیدوار است این مقاله به شما کمک کرده باشد. اگر قصد خرید و استعلام قیمت دستگاه فوم بتن را دارید با شماره 09122129034 تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *