بلوک فوم بتن

استفاده از فوم بتن در بسیاری از کارهای ساخت و ساز و ساختمانی و پروژه های عمرانی افزایش یافته است. یکی از موارد استفاده از فوم بتن، کاربرد آن درساخت بلوک فوم بتن می باشد. ساخت بلوک های فوم بتن و اجرای فوم بتن با استفاده از دستگاه تولید فوم بتن ، فناوری ساده ایست . ما در این مقاله شما را با نحوه ساخت و تولید بلوک فوم بتن و اجرای فوم بتن آشنا می کنیم. تا با نحوه تولید محصولات سبک وزن و بلوک های سبک گازی  CLC و NAAC آشنا شوید.

بلوک فوم بتن چگونه ساخته می شود؟

افرادی که برای اولین بار می خواهند بلوک فوم بتن را تولید کنند ، تا حد امکان باید با نحوه اجرای فوم بتن و مراحل تولید فوم بتن و بلوک فوم بتن اطلاعات بدست آورند و در مورد نحوه ساخت آنها بدانند. با افزایش اطلاعات و آشنایی با مراحل کار تولید فوم بتن ، امکان جلوگیری از اشتباهات در تولید و صرفه جویی در هزینه را فراهم می شود. بنابراین تصمیم گرفتیم به مشتریان خود و کاربران سایت عمران داتام در مورد تولید بلوک فوم بتن و ساخت آن توضیحاتی را ارائه دهیم تا با نحوه ساخت بلوک های فوم بتن آشنا شوند. در ادامه مراحل ساخت بلدک فوم بتن clc را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

بلوک فوم بتنمراحل ساخت بلوک فوم بتن

فوم بتن، که به عنوان “فومکریت” نیز شناخته می شود، یک مصالح ساختمانی سبک وزن، متخلخل و همه کاره مبتنی بر سیمان است که می تواند برای طیف گسترده ای از کاربردهای ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. بسته به نوع کار، می توانید از فوم بتن برای کاربردهایی مانند دیوارهای جداکننده، پرکننده فضای خالی و عایق حرارتی برای دیوارها و سقف ها استفاده کنید. همچنین می توانید با ساخت بلوک های فوم بتن ، در دیوار سازی از آنها استفاده کنید. مراحل ساخت فوم بتن عبارتند از :

1. مواد را آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام موادی که در اختیار دارید، سالم و مناسب می باشد. جهت ترکیب فوم بتن نیاز به دستگاه فوم بتن دارید و اگر میکسر در دسترس ندارید ، می توانید از چرخ دستی برای میکس کردن مواد استفاده کنید.

2. مقدار مواد مورد نیاز خود را محاسبه کنید و تصمیم بگیرید که چه مقدار فوم بتن می خواهید بسازید. با توجه به نیاز پروژه خود، مطمئن شوید که فوم بتن تولید شده زیاد یا خیلی کم  نباشد.

3. میکسر یا دستگاه تولید فوم بتن خود را آماده کنید. اگر دستگاه فوم بتن برای ترکیب مواد ندارید، می توانید از یک مته برقی با مخلوط کن رنگ متصل شده برای مخلوط کردن مواد در چرخ دستی خود استفاده کنید.

4. مخلوط را آماده کنید. 5 گالن آب به میکسر سیمان یا چرخ دستی خود اضافه کنید.

5. مخلوط سیمان را اضافه کنید. برای کسب نتیجه بهتر  اختلاط، ابتدا نیمی از سیمان و مخلوط بتن خود را به میکسر یا چرخ دستی خود اضافه کنید. مخلوط کنید تا سیمان در کل مواد یکدست شود و سپس باقیمانده سیمان را اضافه کنید. پس از اینکه مواد کاملا مخلوط و  آماده شد ، اکنون زمان آن رسیده است تا ماسه را اضافه کنید.

6. ماسه را اضافه کنید. 1 تا 2 سطل ماسه را به میکسر سیمان یا چرخ دستی خود اضافه کنید. شن و ماسه، وزن و استحکام بلوک های شما را تعیین می کند. برای نتیجه سبک می توانید از 1 سطل شن و یا برای نتیجه قوی تر از 2 سطل شن استفاده کنید. هنگامی که ماسه کاملاً مخلوط شد، آماده شوید تا پرلیت خود را اضافه کنید.

7. پرلیت را اضافه کنید. پرلیت همان چیزی است که پس از اتمام به بتن شما بافت متخلخلی می دهد. ابتدا یک سطل 5 گالن پرلیت را به مخلوط خود اضافه کنید. پرلیت آب موجود در مخلوط را جذب کرده و مخلوط شما را غلیظ می کند. بسته به اینکه مخلوط خود را چقدر غلیظ می خواهید،  5 تا 25 گالن پرلیت اضافه کنید. پس از اینکه به ضخامت مورد نظر رسیدید، آماده شوید تا قالب های بلوک خود را پر کنید.

8. قالب های بلوک را پر کنید. مطمئن شوید که این کار را روی یک سطح هموار انجام می دهید. مخلوط فوم سیمان خود را در قالب ها بریزید. اگر قالب ها کوچک هستند، مخلوط سیمان را در چرخ دستی بریزید و قالب ها را با بیل خود پر کنید. برای بهترین نتیجه خشک کردن، قالب ها را با پوشش پلاستیکی بپوشانید.

9. اجازه دهید تا بلوک های فوم بتن خشک شوند. بگذارید فوم بتن خشک شود. بلوک های فوم بتن حدود 24 ساعت طول می کشد تا خشک شوند و آماده خارج شدن از قالب شوند.

10. بلوک ها را از قالب جدا کنید. هنگام انجام این کار مراقب باشید ، زیرا آنها هنوز به زمان نیاز دارند تا سفت و محکم شوند.

11. پروژه مورد نظر خود را بسازید. آجرهای فوم بتن باید تنظیم شده و آماده استفاده برای پروژه شما در خانه یا در فضای باز شما باشند.

تفاوت بلوک بتن سنتی با بلوک فوم بتن

بر خلاف بلوک‌های بتنی سنتی که از ترکیب ماسه، سیمان و سنگ ساخته می‌شوند، بلوک‌های فوم بتن جایگزین سنگ‌ها با یک عامل کف‌کننده تثبیت‌کننده می‌شوند. این ترکیب باعث می‌شود که بلوک‌ها سبک وزن، بادوام و سازگار با محیط‌زیست تولید شوند و برای مدت کوتاه‌تر ساخت و ساز و هزینه کلی ساخت پایین‌تر باشند. مزایای استفاده از بلوم فوم بتن عبارتند از :

  • ارزان تر از نظر نصب کامل در مقایسه با سنتی.
  • عایق عالی از نظر گرما و صدا.
  • ساخت سریعتر
  • مقاوم در برابر قالب.
  • سبک وزن که باعث کاهش بار پایه و در نتیجه هزینه های پی می شود.
  • قابل بازیافت
  • ساده تر از یک بلوک بتنی معمولی ساخته می شود.
  • انرژی مورد نیاز کم
  • مواد اولیه کمتر

با توجه به استحکام، ساختمان ها می توانند با استفاده از این ماده تا 10 طبقه به راحتی ساخته شوند و مطمئناً نسبت به بلوک های بتنی سنتی بادوام تر و در برابر ترک خوردگی مقاوم تر است. وزن فوم بتن حدود 1/4 بتن معمولی است، بنابراین بار لرزه ای ایجاد شده زمان استفاده از بلوک های فوم بتن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در عین حال، به اندازه کافی سنگین است که به راحتی در برابر بادها و طوفان ، بدون محدودیت خاصی مقاومت کند. استفاده از فوم بتن ، برای ترک‌های چند میلی‌متری، از پرکننده مفصل مناسبی استفاده می‌شود که بچسبد. و برای نفوذهای بزرگتر استفاده از ماده باندینگ و پرکننده فوم بتن کفایت می کند. از بلوک فوم بتن برای ساخت استخر نیز استفاده می شود.  قیمت خرید یکسان است، اما در مقایسه با بلوک کاری سنتی کمی کمتر از دو برابر می توان همزمان نصب کرد. همچنین تخمگذار و رندرینگ به مواد و کار بسیار کمتری نیاز دارد، بنابراین هزینه نصب کلی به میزان قابل توجهی کمتر است.

نحوه ساخت بلوک های بتنی سبک وزن CLC

برای درک اینکه چگونه می توان تولید بلوک های فوم بتن را از نظر اقتصادی سودآور کرد، هر سازنده باید به وضوح بداند که بلوک های بتن را به چه منظور میخواهد استفاده کند. اگر برای ساخت ۱ یا ۲ سازه کوچک نیاز به تولید بلوک فوم بتن دارید از دستگاه های فوم بتن کوچک برای اینکار استفاده کنید ، چون هم کم هزینه می باشد و هم حمل و نقل آن آسان تر می باشد. دستگاه های فوم بتن کوچک، امکان انجام کار سیار را بر روی ساخت روکش ها، دیوارها، پارتیشن ها با فوم بتن یکپارچه به طور مستقیم در محل ساخت و ساز را فراهم می کند. اما اگر قصد شما از تولید بلوک های فوم بتنفروش به صورت تجاری میباشد، نیاز به دستگاه های بزرگتر و قدرتمندتری دارید. و منبع تامین انرژی آنها برق سه فاز صنعتی می باشد. در هر صورت، ما همیشه خرید ماشین‌هایی را توصیه می‌کنیم که با برق سه فاز صنعتی تغذیه می‌شوند.
اگر تصمیم به خرید دستگاهی دارید،  قبل از آن ابتدا بررسی کنید که آیا منبع تغذیه انرژی شما در برابر توان مصرفی دستگاه بتن فوم مقاومت می کند یا خیر. این کار دستگاه شما را از آسیب محافظت می کند.

مزایای استفاده و تولید بلوک های CLC

عایق حرارتی، سبک وزن، کاهش هزینه تولید، کارایی آسان و تطبیق پذیری (ایده آل ساخت و ساز و بازسازی) ا زمشخصات بارز استفاده از بلوک های سبک تنی CLC می باشد. با تولید مستقل بلوک‌های بتنی سلولی مورد نیاز برای ساخت ساختمان‌های عمرانی و صنعتی مزیت بیشتری دارد. مزایای بلوک فوم بتن CLC در مراحل مختلف عبارتند از :
در مرحله تولید:

  •  استفاده از مواد اولیه ای که در دنیا موجود است و تحت فرآیند خاصی نیستند
  • پایداری محصول در مرحله تولید
  • تغییر آسان تراکم و ابعاد
  • شامل سرمایه گذاری ها و هزینه های راه اندازی
  • مصرف کم انرژی در تولید
  • استفاده مجدد از ضایعات تولیدی

در مرحله حمل و نقل:

  • کاهش هزینه ها
  • می توان آن را به طور مستقیم در محل تولید کرد

در محل ساخت و ساز:

  • نسبت کیفیت به قیمت عالی
  • نصب آسان و سریع
  • 100% قابل بازیافت
  • عدم تاثیر منفی بر محیط زیست
  • پردازش آسان (برش و شکل دادن با اره دستی، شیار، سوراخ کاری)

در پایان ساخت و ساز

  • عایق حرارتی و صوتی عالی
  • مقاوم در برابر آتش
  • ذخیره انرژی
  • استحکام مکانیکی قابل توجه
  • قدرت پارگی برای نصب واحد
  • مقاومت در برابر ضربه
  • صرفه جویی تا 30٪ برای گرمایش و سرمایش خانگی
  • عدم نیاز به گچ عایق

بلوک فوم بتندر پایان

بلوک های فوم بتن. سبک وزن و در عین حال مستحکم ، عایق حرارتی و صوتی ، مقاوم در برابر آسیب و کم هزینه می باشند. با استفاده از بلوک فوم بتن ، حفظ دمای محیط داخلی راحت و بدون اتلاف انرژی حرارتی را ممکن می‌سازد و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه ها ، زمان استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع محیطی را تضمین می‌کند. قابلیت تنفس دیوارها را افزایش می دهند و از تشکیل کپک جلوگیری می کنند و ساختار ساختمان را به میزان قابل توجهی سبک می کنند. شرکت عمران داتام دستگاه تولید فوم بتن برای ساخت و اجرای فوم بتن را در سایزها و مدل های مختلف برای کارهای مختلف ارائه می دهد.

2/5 (1 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *