دستگاه شاتکریت برای سازه های سقفی

شاتکریت روش مدرن کاربرد بتن با دستگاه شاتکریت است، در واقع این روش ساده ترین روش برای اعمال بتن برای ساخت و ساز ساختمانی و تعمیر است. شاتکریت به دلیل کاربرد آسان و سریع به انتخاب هر مهندس ساختمانی تبدیل شده است. علاوه بر این، دستگاه شاتکریت برای انواع ساختمان‌ها مانند دیوارسازی، ترمیم ترک‌ها، ساخت دیوار شمع ورق، ساخت استخر، ساخت و ساز معماری و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل  شاتکریت به ابزاری قابل اعتماد برای ساخت سقف تبدیل شده است. از آنجایی که شاتکریت را می توان از فاصله دور با فشار اعمال کرد، می توان به طور گسترده از دستگاه شاتکریت برای سازه های سقفی استفاده می شود.

دلایل استفاده از دستگاه شاتکریت برای سازه های سقفی

قابلیت اتصال قوی شاتکریت به ماندگاری طولانی تری روی سطح سقف کمک می کند. بتن اعمال شده می تواند آب و هوای سخت، زلزله و بارهای سنگین را تحمل کند. دلایل مختلفی وجود دارد که روش شاتکریت برای ساخت سقف می تواند مناسب باشد که عبارتند از :

شاتکریت ماندگاری طولانی دارد

استحکام شاتکریت و توانایی آن در ایجاد پیوند قوی با سایر مواد، آن را به بادوام ترین ماده برای ساخت تبدیل می کند. دیوارها، سقف ها و سایر مصالح ساختمانی شاتکریت برای مدت طولانی دوام می آورند و نیاز به تعمیرات کمتری دارند.

ترمیم و تعمیر آسان شاتکریت

تعمیر شاتکریت نیز بسیار آسان است و به تلاش بسیار کمی نیاز دارد، بنابراین می توان از روش شاتکریت برای ایجاد هر بلوک ساختمانی استفاده کرد. با این حال، هنگام استفاده از دستگاه شاتکریت برای ساخت سقف ، روش بتنی در سازه فولادی سقف پر می شود. از آنجایی که بتن با فشار پاشیده می شود، بتن هر اینچ از سازه فولادی را پر می کند.

سقف شاتکریت ساختمان را از آب محافظت می کند

آب نمی تواند وارد لایه شاتکریت شود، می تواند روی شاتکریت بماند اما نمی تواند از لایه خشک شاتکریت عبور کند. از این رو سقف ساختمان را در برابر آب در صورت باران شدید محافظت می کند. بنابراین، سقف ساخته شده از شاتکریت قادر است در برابر شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کند و ساکنان آن را از باران و برف شدید محافظت کند. علاوه بر این، ویژگی‌های ضدآب شاتکریت، آن را برای ساخت مکان‌هایی که در طول سال بارندگی‌های شدید را تجربه می‌کنند، مناسب‌تر می‌سازد. بنابراین، بسیاری از مهندسین ساختمان ترجیح می دهند از شاتکریت برای ایجاد سقف و دیوارهای خود استفاده کنند.

حفظ انرژی با استفاده از شاتکریت

شاتکریت به حفظ گرمای داخل در طول زمستان کمک می کند، در حالی که در تابستان، گرمای خورشید را در خارج نگه می دارد و شما را خنک نگه می دارد. از این رو، فرآیند شاتکریت علاوه بر تقویت ساختمان شما به مدیریت انرژی شما نیز کمک می کند. بنابراین، ساختمان در تابستان خنک و در فصل زمستان گرم باقی می ماند. در نتیجه انرژی کمتری توسط سیستم های HVAC برای حفظ دمای مناسب ساختمان مصرف می شود.

سقف سازی به سرعت انجام می شود.

با استفاده از دستگاه شاتکریت برای سازه های سقفی ، می توانید ساخت سقف را خیلی سریع تکمیل کنید. دلیل ساخت سریع سرعت اجرای شاتکریت است. در مقایسه با سایر روش های کاربرد بتن، پاشش شاتکریت به سرعت روی سقف انجام می شود تا زمان ساخت به حداقل برسد. علاوه بر کاربرد سریع، در مدت زمان بسیار کوتاهی نیز خشک می شود که به همین دلیل لایه بعدی شاتکریت بلافاصله اجرا می شود. مراحل ساخت باقی مانده درست پس از خشک شدن شاتکریت تکمیل می شود. از این رو، کل فرآیند در زمان کمتری نسبت به روش ساخت سقف ساده تکمیل می شود.

در پایان

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *