چرا از دستگاه شاتکریت استفاده می کنیم؟

اگر در حال ساخت و ساز هستید و یا در صنعت ساخت و ساز و عمران فعالیت دارید، به احتمال زیاد با دستگاه شاتکریت و شاتکریت آشنا باشید. ممکن است درباره شاتکریت زیاد شنیده باشید اما ندانید دقیقا چیست. شاتکریت ملات یا بتن با کارایی بالا است که از طریق دستگاه شاتکریت منتقل می شود و به صورت پنوماتیکی با سرعت بالا بر روی سطح پشتی پخش می شود. قدرت این عمل پاشش منجر به متراکم شدن بتن یا ملات می شود که سپس در آن نقطه لایه هایی از بتن را با قوام لازم تشکیل می دهد. اما چرا از دستگاه شاتکریت استفاده می کنیم ؟ استفاده از دستگاه شاتکریت با توجه به مزایای فراوانی که دارد ، باعث می شود تا کاربرد آن روز به روز بیشتر شود. در این مقاله دلایل استفاده از دستگاه شاتکریت را برایتان بیان می کنیم.

استفاده از دستگاه شاتکریت

شاتکریت زمانی که توسط یک شرکت بتن حرفه ای و قابل اعتماد انجام شود، بهترین تکنیک برای ساخت سطوح خمیده است. در حال حاضر با توسعه نوآوری دستگاه شاتکریت ساختن آسترها و گنبدهای حفره ای بسیار آسان تر است. دستگاه شاتکریت یک رویکرد عمومی شناخته شده و مورد استفاده برای قرار دادن موادی است که برای طیف وسیعی از کاربردهای سیمانی هستند.

این ماده به دلیل تطبیق پذیری شکل، استحکام بالا، چقرمگی، مهارت چسبندگی عالی و توانایی دستیابی به مناطقی با دسترسی دشوار به یک ماده ضروری تبدیل شده است. به خوبی ممکن است به راحتی روی سطحی با سرعت بالا اسپری شود و برای عملیات های مختلف مفید باشد. کاربردهای آن از حفاظت از شیب و سطح تا نوسازی سازه های موجود می باشد. شاتکریت معمولاً به دلایلی مانند محافظت از سطحی که در صورت عدم تعمیر ، فرسایش می‌یابد یا به دلیل شکستگی و نقص ناپایدار است، اغلب بر روی سطوح گازدار اعمال می‌شود. نه تنها در ساخت و ساز بادوام است، بلکه برای محیط زیست نیز مفید است.

کاربردهای چندگانه شاتکریت

استفاده از دستگاه شاتکریت برای یک کاربرد خاص باید بر اساس اطلاعات، تجربه و مطالعه محتاطانه اجرای مواد مورد نیاز و امکان پذیر باشد. موفقیت شاتکریت برای کاربرد منوط به برنامه ریزی و نظارت مناسب، به علاوه مهارت و توجه مستمر توسط اعمال کننده شاتکریت است.

تعمیر

  • شاتکریت می تواند برای ترمیم هر سطح آسیب دیده سازه های بتنی، چوبی یا فولادی استفاده شود، با توجه به دسترسی به سطح نیاز به تعمیر. مثال‌های زیر چند روش را نشان می‌دهند که در آنها می‌توان از شاتکریت در تعمیرات استفاده کرد:

پل ها، ساختمان ها و سازه های دریایی

  • استفاده از دستگاه شاتکریت می توان برای بازسازی عرشه دهانه و تعمیرات ساختمان به کار گرفته شود. برای تعمیر میله‌ها در اعماق متغیر، کلاهک‌ها، ستون‌ها، تکیه‌گاه‌ها، دیوارهای بال و زیر عرشه‌ها از نظر روش و هزینه بسیار مفید است. در تعمیرات ساختمان، شاتکریت معمولاً برای تعمیر آتش سوزی و آسیب و فرسودگی ناشی از زلزله، تقویت دیوارها و پوشش فولادی سازه ای برای نسوز استفاده می شود. نگهداری از اعضای سازه ای مانند تیرها، ستون ها و اتصالات برای سازه هایی که در اثر زلزله آسیب دیده اند رایج است. همانطور که سازه های دریایی ما را مجذوب خود می کنند، در ساخت و ساز به مراقبت زیادی نیاز دارند. آسیب به سازه های دریایی می تواند ناشی از خراب شدن بتن و تقویت آن باشد. شرایط آسیب‌رسان شامل خوردگی فولاد، اعمال انجماد و ذوب، بارگذاری ضربه، پریشانی ساختاری، سایش فیزیکی ناشی از اثر امواج، ماسه، شن، و یخ شناور و حملات شیمیایی ناشی از سولفات‌ها است.

می تواند به راحتی بخش های مخروطی یا منحنی ایجاد کند

  • آیا تا به حال به طرح های معماری منحنی زیبا که از بتن ساخته شده اند توجه کرده اید و از نحوه ساخت آنها فکر کرده اید؟ خوب، پاسخ این است: آنها از شاتکریت ساخته شده اند! از آنجایی که شاتکریت نیازی به انتقال فشار مایع بتن در تمام طول دیوار ندارد، از فرم‌های نازک‌تر و سبک‌تر زیادی استفاده می‌شود. یک ساختار یک طرفه اغلب برای مشخص کردن سطح پشتی که خدمه‌ها در مقابل شلیک می‌کنند کافی است. این قالب‌های کوچک ساختن بخش‌های منحنی یا سنگ مصنوعی برای اهداف منظره را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین، از آنجایی که دیوار از یک طرف ساخته شده است، مقاطع دیوار مخروطی که به راحتی تولید می شوند، بیشترین استفاده را از بتن می کنند.

نیاز به قالب گیری کم

  • در ساخت و سازهای جدید، ممکن است از یک سازه یک طرفه برای تعیین سطح پشتی بخش شاتکریت استفاده شود. در کارهای خاکی و زیرزمینی نیازی به سازه نیست. زمان استفاده از دستگاه شاتکیرت در تعمیر اغلب هیچ قالبی مورد نیاز نیست. همچنین از آنجایی که شاتکریت فشار بتن سیال را به سازه وارد نمی کند، می توان از سازه بسیار سبک تری استفاده کرد. این امکان ساخت اشکال منحنی را به میزان قابل توجهی کارآمدتر و با هزینه کمتر می دهد! از آنجایی که قالب ممکن است به 40٪ از هزینه یک پروژه ساخت و ساز نزدیک شود، این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه و مزایای پایداری می شود.

کلام آخر

فرآیند شاتکریت روش جدیدی نیست. حدود 100 سال پیش توسعه یافت. از آن زمان، استفاده از شاتکریت در پروژه های مختلف ساختمانی مانند پل ها، سازه های معماری، تونل ها، استخرهای شنا، ساخت و سازهای مسکونی، ساخت و سازهای تجاری و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.  این فناوری در طول سال ها به یک روش پیچیده تبدیل شده است. علاوه بر این، روش هنوز از نظر بهینه سازی طراحی فرآیند مواد، بچینگ، کاربرد حمل و نقل تولید و سیستم های مدیریت کیفیت در حال تکمیل است. دستگاه شاتکریت مجموعه‌ای از خدمات مانند شاتکریت سازه‌ای و معماری، تعمیرات سدها، پل‌ها، ساختمان‌ها و سایر سازه‌ها، سیستم‌های نگهداری خاک و موارد دیگر را ارائه می‌کنیم.

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *