خدمات اجاره کلایمر و سرویس قطعات کلایمر

کلایمر یا بالابر ساختمانی اشاره دارد به ، اسکلتی با قابب و سکویی بسته که در ارتفاع معینی در ساختمانی مرتفع برپا می شود و به سازه ساختمان متصل می شود و با تکیه بر تجهیزات و وسایل بالابر خود می تواند بالا رود یا فرود آید. خدمات اجاره کلایمر و سرویس قطعات کلایمر یا سکوی کار ساختمانی با عملکردهای حفاظت ایمنی، ضد شیب، ضد سقوط و بلند کردن همزمان و افزایش سرعت در ساختمان ها گزینه ای برتر برای پیمانکاران ساختمانی می باشد.

کلایمر

کلایمر ها به عنوان تجهیزات بالابر که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده هستند و نیازهای پروژه را براحتی برطرف می کنند و ایمنی و سلامت و آسایش پرسنل را فراهم می کنند نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. در مورد اجاره خدمات اجاره کلایمر چه می دانید. آیا با سرویس قطعات کلایمر آشنایی دارید؟ آیا می دانید نحوه نگهداری از کلایمر و قطعات آن چگونه است. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مجموعه خدمات مربوط به اجاره کلایمر و سرویس قطعات کلایمر آشنا کنیم تا زمان اجاره کلایمر یا خرید کلایمر بتوانید به درستی از دستگاه مراقبت کرده و از آن نگهداری کنید.

خدمات اجاره کلایمر

دستگاه کلایمر یکی از انواع بالابر می باشد که به صورت عمودی در نمای ساختمانها، سکوهای نفتی، پلها، سدها و به طور کلی بناهای بلند و مرتفع حرکت می کند و مواد، مصالح و پرسنل به راحتی جابه جا می کند. کلایمرها به عنوان یکی از تجهیزاتی که در ایمنی و سلامت و راحتی کار در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیرات مثبتی دارندو بسیاری از کارخانجات و فروشندگان تجهیزات بالابر ، کلایمرها را اجاره نیز میدهند. یکی از برترین و بزرگترین عرضه کنندگان کلایمر شرکت توسعه عمران داتام می باشد. در این شرکت علاوه بر فروش کلایمر خدمات اجاره کلایمر نیز صورت می گیرد. شما میتوانید انواع کلایمرهای موجود در شرکت را با توجه به نیاز پروژه خود اجاره کرده و از خدمات آن بهره ببرید.

خدمات اجاره کلایمر و سرویس قطعات کلایمر

نگهداری و تعمیرات موتور کلایمر

پس از خرید یا اجاره کلایمر، باید با مراقبت و نگهداری از بخش های مختلف کلایمر آشنایی داشته باشید. یکی از بخش هایی که نیاز به سرویس و نگهداری و در صورت نیاز تعمیرات دارد، موتور کلایمر می باشد. برای نگهداری از موتور،باید سیم بکسل ها و سطح  موتور های کلایمر هنگام خرید یا اجاره کلایمر همیشه تمیز باشند (یعنی الکترو موتورها، وینچ ها و گیربکس ها ). این کار از ورود اجسام کوچک به داخل موتور و خرابی موتور ها جلوگیری می کند. از مهم ترین قسمتهای حامل کلایمر میتوان به گیربکس اشاره نمود. این گیربکس الزاماً باید هر سال توسط تکنسین های فروشنده دستگاه بازدید وچرخ دنده های آن بازسازی یا عوض گردند. بعد از اتمام کار با دستگاه ، باید روی موتور ها پوشانده شود تا از نفوذ آب باران یا هر گونه مواد و مایعات بداخل موتور جلوگیری شود.

سرویس و نگهداری ترمز های جانبی

از دیگر بخش های کلایمر، ترمزهای جانبی می باشد. ترمزها و سیم بکسل های دستگاه کلایمر باید همیشه  تمیز باشند و باید دقت شود تا از ورود هر جسمی مثل سیمان ،خاک،سنگ و … بداخل ترمزها جلوگیری شود. قبل از استارت زدن برای شروع به کار باید ترمز های جانبی کلایمر تست شوند تا از برخورد آنها با موانع در حین کار جلوگیری به عمل آید و پس از پایان کار روی ترمز ها باید روکش مناسب کشیده شود تا از نفوذ آب باران، گرد و خاک و… مصون بمانند. بر اساس دستور العمل شرکت های تولید کننده کلایمر ترمز ها باید هر 6 ماه یکبار سرویس شوند. اگر ترمزهای جانبی در محیط های پر گرد و غبار، مرطوب و چسبناک فعال باشند باید هر سه ماه یکبار سرویس شوند.

نگهداری سیم بکسل ها

سیم بکسل کلایمر نیز باید قبل از استفاده بررسی شود و محکم بودن و عدم پارگی آن تضمین شود تا اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد. اگر سیم بکسل در قسمتی که بست کرپی زده شده، به صورت کامل خراب شده باشد باید از آن قسمت قطع شود و مجدداً مطابق قوانین نصب کرپی ، به آن کرپی بسته شود. سطح سیم بکسل باید بطور مرتب چک شده و از هر گونه کثیفی تمیز نگه داشته شود تا از معیوب شدن آن جلوگیری شود. اگر رشته های سیم بکسل پاره شد اما در حدی نبود که نیاز به تعویض آن باشد باید در ناحیه معیوب تا حد امکان تعمیر و اصلاح صورت گیرد (رشته های پاره شده به هسته اصلی سیم وصل شوند) اما اگر پارگی بیشتر از حد استاندارد بود باید سیم مورد نظر در سریع ترین زمان تعویض گردد.

نگهداری سازه های مهار کننده کلایمر

کلیه محل اتصال ها که شامل پین ها و پیچ و مهره ها می باشد باید توسط اپراتور قبل از شروع به کار چک شوند تا از شل شدن یا مفقود شدن آنها اطمینان حاصل شود و یا بر اثر ضربه، تغییر شکل نداده باشند. در صورت تغییر شکل اجزاء سازه ای باید تکنسین شرکت مشکلات به وجود آمده را برطرف نمایند. تمامی آلودگی های اضافه شده به سازه ها مانند (رنگ، سیمان ، دوده، چربی و …) باید به موقع بر طرف شوند زیرا در غیر اینصورت تمیز کردن آنها مشکل تر خواهد بود. در هنگام حمل و نقل کلایمر، باید همه ی اجزاء و قطعات با احتیاط حمل شوند تا از آسیب رسیدن به آنها و تغییر شکل قطعات جلوگیری شود.

نگهداری اجزاء و قطعات برقی  کلایمر

تابلو برق دستگاه کلایمر همواره باید تمیز باشد و از گذاشتن ابزار یا سایر قطعات در داخل آن باید اجتناب شود. کابل برق اصلی در تابلو برق باید قبل از اتصال به سوکت داخل جعبه به بدنه سبد  محکم شود تا وزن سیم در هنگام بالا رفتن روی سوکت تابلو برق تحمیل نشود و باعث جدا شدن آن از سوکت هنگام بالا رفتن و کار در ارتفاع نشود. کلیه اتصالات برقی باید به صورت مرتب بررسی شوند تا از شل بودن و یا خراب نبودن قطعات آن اطمینان حاصل شود. اگر برخی قطعات برقی شکسته شده باشند و یا خراب شده بود باید توسط برقکار ماهر تعویض شوند. بعد از پایان کار با کلایمر، برق را از کنتور اصلی ساختمان قطع و جعبه کنترل را  قفل کنید  و توسط روکش مناسب بپوشانید. تمامی بررسی ها باید چه در زمان خرید کلایمر و چه در زمان اجاره کلایمر انجام شود و کنترل ها صورت گیرد.

سرویس دوره ای کلایمر

اگر از دستگاه کلایمر به طور مرتب استفاده می شود، باید هر دو ماه یکبار رسیدگی شود. اگر از دستگاه کلایمر به طور مرتب استفاده نمی شود، سرویس آن باید پس از هر 300 ساعت انجام کار صورت گیرد. کلایمری که بیش از یک ماه کار نکرده است، باید قبل از شروع به کار مجدد سرویس شود.

دوره تعمیرات اساسی در اجاره کلایمر

هر نوع تجهیزاتی پس از یک یا چند دوره مصرف نیاز به تعمیرات و بررسی های اساسی دارد. دستگاه کلایمر نیز از این قاعده مستثنی نیست. موتوری که بیشتر از یک سال یا 300 روز کاری فعالیت کرده است باید تعمیرات اساسی شود. اگر محیط کار دارای گرد و غبار، رطوبت و… باشد این دوره تعمیرات اساسی می تواند کوتاه تر باشد.

خدمات اجاره کلایمر و سرویس قطعات کلایمرسخن پایانی

با توجه به این موضوع که کلایمرها توانسته اند جایگزین بسیار مناسبی برای بسیاری از تجهیزات بالابر مانند داربست ها شوند، باید سرویس دهی و نگهداری از آنها نیز مورد توجه قرار گیرد . بسیاری از شرکت های اجرا دهنده کلایمر و یا فروشنده کلایمر تمامی خدمات نگهداری و سرویس دوره ای کلایمرها را نیز انجام می دهند. عمران داتام قبل از اجاره دادن دستگاه کلایمر ، تمام سرویسهای مربوطه را انجام داده و اقدام به اجاره دادن کلایمر می نماید. در واقع اجاره کلایمر و سرویس قطعات کلایمر ار مهمترین کارهایی است که در توسعه عمران داتام انجام می شود. پس در زمان اجاره کلایمر می توانید از سرویس های دستگاه آسوده خاطر باشید .

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *