کلایمر و داربست

کلایمر و داربست

مهمترین موضوعی که در استفاده از کلایمر ها و دسترسی عمودی مطرح می شود، کلایمر و داربست ، کدام یک بهتر است و چه تفاوتها و مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند. به بیان ساده می توان گفت ، خرید یا اجاره کلایمر و داربست از نظر کاربردی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هردوی آنها برای کار در ارتفاعات مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توان گفت که کلایمر و داربست هر دو برای مشاغلی کاربرد دارد که مربوط به ساخت و ساز و کار در ارتفاع می باشد. هر دو ی این تجهیزات ، دسترسی عمودی را فراهم می کنند و برای مشاغل مختلف از آجرکاری، روکش کاری، تعمیر و نگهداری و هر چیز دیگری که نیاز به این دارد که شما به ارتفاعات صعود کنید، مناسب هستند. در این مطلب ما کلایمر و داربست را با یکدیگر مقایسه کرده و تفاوت ها و مزایا و معایب هر یک را برایتان بیان می کنیم.

کلایمر و داربستکلایمر یا داربست ، کدام یک مقرون به صرفه تر است؟

زمانی که شما شروع به سرمایه گذاری در یک پروژه ساختمانی می نمائید، به دنبال راه و روش و راه کاری هستید که زمان و وقت کمتری از شما بگیرد و کمترین هزینه را برای شما داشته باشد و تا حد امکان هزینه های شما را کاهش دهد. در این زمان باید گفت تفاوت ریادی بین داربست و خرید یا اجاره کلایمر وجود دارد. هرچه ارتفاع ساختمان شما بلندتر باشد و شما به دسترسی بالاتری نیاز داشته باشید، باید تعداد داربست هایی که نصب می کنید نیز با توجه به ارتفاع کار بیشتر باشد و به همین دلیل به زمان و پول بیشتری برای سرمایه گذاری نیاز دارید. اما، در مقابل اگر یک کلایمر را خریداری یا اجاره کنید، می‌توانید آن را در زمان بسیار کوتیهی نصب کنید و در مقایسه با تخته‌ها ، اتصالات و لوله‌های سنتی بیش از 60 درصد در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید.

زمانی که شما از داربست های فلزی برای کار در ارتفاعات استفاده کنید، خیلی کم اتفاق می افتد، قیمتی که در شروع پروژه به شما داده می شود، مبلغی باشد که در نهایت به آن می رسد. همانطور که پروژه ها تکامل می یابند و پیشرفت می کنند، ممکن است معاملات مختلفی به وجود آید که باعث شود شما تعداد داربست ها را گسترش دهید. به طور مثال ، نصاب های پنجره ممکن است به تنظیمات ارتفاع نیاز داشته باشند، آجرکاران ممکن است به تقویت تخته ها نیاز داشته باشند،که باید تغییراتی در سراسر پروژه ساخت و ساز انجام شود و همه آنها جمع می شوند و باعث می شوند تا هزینه نهایی با هزینه اولیه گفته شده متفاوت باشد.

اما، با خرید یا اجاره کلایمر ، تمام اطلاعات و الزامات از قبل تعیین می شود، و این بدین معنی است که قیمت، تغییری نمی کند و همان مبلغی است که در ابتدای کار در مورد آن صحبت شده است.  این پلتفرم که برای همه معاملات طراحی شده است، نیازی به تطبیق برای تکمیل کار ندارد. در حالی که ممکن است تنظیمات و ماژول‌های جزئی برای دستیابی به کارایی بیشتر مورد نیاز باشد، اینها به عنوان گزینه‌های مورد نظر در پروژه شما گنجانده شده‌اند، بنابراین هنگام پرداخت هیچ غافلگیری نخواهید داشت.

مزایای سلامتی و ایمنی کلایمر در مقابل داربست

بیش از 52000 کارگر ساختمانی هر ساله به دلیل عدم ایمنی دچار مرگ و میر و آسیب های نخائی و عضلانی می گردند. اینها به این دلیل است که کارگران مجبورند وظایف و کارهای خود را در موقعیت های نامناسب انجام دهند و از تجهیزاتی مانند داربست ها برای دستیابی به ارتفاعات استفاده کنند که ایمنی لازم را ندارد. اینها هنگام کار بر روی داربست اتفاقات رایجی هستند زیرا کارگران محدود هستند و مجبورند در فضای محدود ارائه شده کار کنند. وقتی تجهیزات سنگینی را در نظر بگیرید که باید در اطراف داربست قرار داده شود تا از انها استفاده شود، کار برای کارگران سخت تر و بدتر می شود.

تمامی این موارد در زمان استفاده از کلایمر کاهش می یابد و در هنگام مقایسه کلایمر با داربست ،نتیجه می گیریم که با خرید یا اجاره کلایمر با حوادث کمتری مواجه می شویم و ایمنی بیشتری خواهیم داشت. با استفاده از کلایمر ، کار در ارتفاعات نامناسب به طور کامل حذف می شود ، زیرا می توانیم کلایمر را تا جایی که به آن نیاز داریم هدایت کنیم. این بدان معناست که شما مجبور نخواهید بود تا سر خود را خم کنید یا بدن خود را در معرض خطر قرار دهند. جابجایی ابزار و مصالح نیز با کلایمر بسیار آسان تر است. می توانید به سادگی سکوی کار را در ابتدای روز بارگیری کنید، آن را به ارتفاع مورد نیاز برانید و شروع کنید. با داربست، سفرهای بیشتری به محل های بارگیری وجود دارد .

داربست یا کلایمر، کدام گزینه؟

واضح است که بین این دو تفاوت وجود دارد. موارد مهمی که می توانند برای شما و پروژه هایتان تفاوت ایجاد کنند. تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد که تأثیر گسترده‌تری بر محیط اطراف دارد، مانند زیبایی‌شناسی و خطر سرقت و آسیب. با این وجود، ذکر این نکته مهم است که راه حل ایده آل می تواند استفاده از کلایمر به جای داربست باشد. ایمنی، راحتی ، نصب سریع ، دسترسی آسان به ارتفاعات و کاربری راحت و هزاران هزار مزایای دیگر باعث شده ایت تا کارفرمایان در پروژه های خود خرید یا اجاره کلایمر را مدنظر قرار دهند. کلایمر بهترین جایگزین برای داربست های فلزی نما در کارهای ساختمانی و صنعتی می باشد. در کارهای ساختمانی برای انجام عملیات ساختمانی از داربستهای فلزی استفاده می شود، که با خطراتی مثل:

  • امنیت پایین
  • هزینه مالی سنگین

مقرون به صرفه نمی باشد و سرعت پیشرفت پروژه را کاهش می دهد. در حالی که کلایمرها تمامی مشکلات فوق را رفع می نمایند. با توجه به افزایش ساخت و سازهای مرتفع و بلند در کشور و نیاز به دسترسی به تمام سطوح نما جهت ساخت و ساز و همچنین سرویس و نگهداری از نما ، استفاده از داربست های فلزی از لحاظ سهولت در دسترسی ، سرعت ، امنیت و توجیه اقتصادی کاربردی نمی باشد.

کلایمر و داربستدر پایان

بنابراین، قبل از تصمیم گیری قطعی در مورد یکی یا دیگری، با کارشناسان و مشاوران فروش ما در عمران داتام تماس بگیرید و صحبت کنید. با خرید یا اجاره کلایمر، دسترسی عمودی را می‌توان بسیار سریع‌تر ، حتی در تنگ‌ترین مکان‌ها، تحویل و نصب کرد، که به شروع سریعتر پروژه کمک می کند. از آنجایی که یک کلایمر ،برخلاف اجزای منفرد در ماژول‌ها ارائه می‌شود، نصب و برچیدن آن بسیار آسان‌تر است و در کل پروژه باعث صرفه‌جویی در کارایی شما می‌شود. دستگاه کلایمر ما در شرکت توسعه عمران داتام، براساس نوع نصب بر روی نمای ساختمان بر شش دسته تقسیم می شوند:

  • دستگاه های پرتابل
  • دستگاه های ماشین روف
  • دستگاه های مونوریل
  • دستگاه های روف کار-دستگاه ها با سازه پاراپت کلمپ
  • دستگاه های با سازه های خاص

که این سیستم ها براساس نوع طراحی پروژه و نیاز کارفرما برای دسترسی، توسط کارشناسان شرکت ما انتخاب و مخصوص پروژه شما طراحی می شود. بنابراین جهت تصمیم گیری درست جهت انتخاب سیستم کلایمر بهتر است اطلاعات پروژه خود را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید تا بصورت پیشنهاد فنی و ریالی شما را در ارائه قیمت کلایمر و اجاره کلایمر راهنمایی کنند .

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *