انواع بالابر ساختمانی و کاربرد آنها

انواع بالابر ساختمانی ابزار قدرتمندی هستند که نوعی کلایمر است، شامل بالابرهای بوم، بالابر قیچی، لیفتراک و سایر انواع بالابرهای هوایی و انسانی می‌شوند، به هر ماشین‌آلات بالابری اطلاق می‌شود که دارای یک پلت فرم هوایی است که توسط یک پسوند سوار بر وسیله نقلیه پشتیبانی می‌شود. آنها می توانند وظایف بی شماری را انجام دهند، از جابجایی مواد در حین پیش ساخت گرفته تا بلند کردن کارگران تا مناطق صعب العبور در بازرسی های نهایی. با وجود انواع بالابر ساختمانی برای انتخاب، درک عملکرد و ویژگی های هر گزینه هنگام انتخاب ماشین آلات مناسب برای یک کار ضروری است.

انواع بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی بوم و موارد استفاده

بالابرهای بوم مفصلی که به عنوان بالابرهای بند انگشتی نیز شناخته می شوند، به دلیل شکل بازوی متمایز خود شناخته می شوند. پایه بازو روی یک میز گردان نصب شده است و به آن اجازه می دهد تا چرخش کامل دایره ای داشته باشد. خود بازو دارای مفاصل متعددی است که به آن اجازه می دهد در جهات مختلف خم شود. طراحی انعطاف پذیر در اطراف و روی موانع خم می شود و کارگر را بلند می کند تا بتواند به مناطق تنگ و صعب العبور دسترسی پیدا کند.

استفاده های رایج برای بالابرهای بوم شامل تعمیرات برق و لوله کشی، کارهای تمیز کردن بیرونی و پروژه های تعمیر و نگهداری است. بالابر اتریوم یا بالابر عنکبوتی نوع دیگری از بالابر بوم مفصلی است که برای فضاهای کوچک استفاده می شود. این بالابرهای هوایی بسیار باریک و سبک وزن، بر روی چهار “پا” نصب می شوند تا حداکثر ارتفاع را در مناطق کوچک داخلی فراهم کنند.

بالابرهای بوم تلسکوپی و موارد استفاده

بالابرهای بوم تلسکوپی دارای یک بازوی قابل افزایش است که می تواند به ارتفاعات مختلف برسد. بر خلاف بالابرهای بوم مفصلی، بوم تلسکوپی دارای یک بازوی مستقیم است که به یک میز چرخان آزادانه متصل شده است. سطل این آسانسور معمولاً کوچک است و هر بار یک یا دو نفر را در خود جای می دهد. بالابرهای بوم تلسکوپی به دلیل دستیابی بسیار طولانی خود شناخته شده اند و برای کارهای تخصصی که توسط یک کارگر واحد انجام می شود، مانند تعمیرات برقی یا پیرایش درخت، بهترین گزینه هستند. اکثر سازندگان یک گزینه با موتور الکتریکی با لاستیک های جامد برای استفاده داخلی و یک گزینه گازسوز با لاستیک های باد شده را برای استفاده در خارج از خانه ارائه می دهند.

گیلاس جمع کن و موارد استفاده

جمع کننده های گیلاس که به عنوان بالابرهای هوایی یا کامیون های سطلی نیز شناخته می شوند، وسایل نقلیه چرخ دار هستند که دارای یک پلت فرم هوایی ریلی متصل به جرثقیل هیدرولیک هستند. کارگران معمولاً از جمع کننده های گیلاس برای دسترسی به درختان، خطوط برق و میوه در باغ ها استفاده می کنند. با این حال، می توان از آنها برای کارهای تعمیر و نگهداری، بازسازی و کارهای نصب انبار نیز استفاده کرد.

بالابر قیچی برقی و موارد استفاده

بالابرهای قیچی برقی به جای داشتن بازویی مانند بالابر بوم، دارای یک پلت فرم عریض هستند که توسط تکیه گاه های بریس متقاطع پشتیبانی می شود. سکو مستقیماً به سمت بالا و پایین حرکت می کند، بنابراین باید مستقیماً زیر محل کار قرار گیرد. این می تواند کاربردهای آن را محدود کند، اما پلت فرم بزرگ یک ویژگی مهم برای تیم هایی است که باید به طور همزمان به یک فضای کاری برسند. کاربردهای معمول بالابرهای قیچی شامل تعمیرات بیرونی ساختمان، نصب روکش، نصب پنجره و تمیز کردن پنجره است. آنها همچنین یکی از بهترین بالابرها برای نقاشی هستند.

بالابرهای قیچی زمین ناهموار و موارد استفاده

بالابرهای قیچی زمین ناهموار همان عملکردهای اساسی را مانند بالابرهای قیچی برقی انجام می دهند، اما تایرهای پایدارتری دارند که برای محیط های بیرونی و شرایط ناهموار طراحی شده اند. اگر به چندین کارگر برای رسیدن به یک مکان بیرونی ناهموار در یک زمان نیاز دارید، این نوع ماشین آلات ممکن است گزینه مناسبی باشد. لیفت سیگما سطح سرعت آن‌ها به جای الگوی بریس متقاطع سنتی، یک بازوی تاشو دارد. مدل های مشابه می توانند تا 50 فوت ارتفاع کار ارائه دهند.

لیفتراک تلسکوپی و موارد استفاده

لیفتراک های تلسکوپی که به عنوان تله هندلر نیز شناخته می شوند دارای یک بوم قابل افزایش مجهز به اتصال بالابر هستند. اینها ویژگی های یک t را ترکیب می کنند. بالابر بوم تلسکوپی با لیفتراک سنتی که به شما امکان می دهد از چنگال ها در ارتفاعات طولانی استفاده کنید. ظرفیت اضافی به سمت بالا و جلو این لیفتراک آن را به یک انتخاب کارآمد برای پروژه های ساختمانی که نیاز به جابجایی اقلام در مکان های دشوار دارند تبدیل می کند.

لیفتراک زمین ناهموار و موارد استفاده

لیفتراک های زمین ناهموار برای جابجایی مصالح ساختمانی و سایر اقلام در زمین های ناهموار استفاده می شوند. آن‌ها می‌توانند مسافت‌های طولانی را طی کنند و به‌رغم زمین‌های چالش‌برانگیز، وسایل را از یک سر کارگاه به سر دیگر حمل کنند. این لیفتراک ها که قادر به تعادل استثنایی و بلند کردن قدرتمند هستند، معمولاً می توانند اقلام تا ارتفاع 21 فوت را بلند کنند و بارهایی تا 8000 پوند را حمل کنند. خود چنگال ها قابل تنظیم هستند و به شما این امکان را می دهند که در صورت نیاز آنها را به هم نزدیک یا دورتر کنید تا سطحی پایدار و پشتیبانی قوی برای اقلام با هر اندازه ای فراهم کنید.

لیفتراک های سنگین یا لیفتراک صنعتی

لیفتراک های سنگین دارای یک بالابر رو به بالا هستند که وسایل را به صورت عمودی حرکت می دهد. این بالابرها اغلب دارای تایرهای بادی بادوام هستند و تا 36000 پوند را پشتیبانی می کنند. آنها معمولاً برای استفاده در داخل انبارها یا برای پروژه های صنعتی طراحی می شوند.

نحوه انتخاب بالابر ساختمانی مناسب

هنگامی که به دنبال آسانسور ساختمانی یا انواع بالابر ساختمانی(کلایمر) هستید، تصمیم گیری اینکه کدام نوع برای کار شما بهترین است، می تواند سخت باشد. در حالی که اندازه یک عامل مهم است، باید نوع حرکت، ظرفیت وزن، شرایط سایت و منابع انرژی موجود را نیز در نظر بگیرید. نکاب انتخاب بالابر مناسب عبارتند از:

  • محدودیت های فضایی: برخی از آسانسورها برای فضاهای کوچک مناسب تر از بقیه هستند. به عنوان مثال، ساختمان‌های بلند با درهای باریک به آسانسور هوایی متفاوتی نسبت به محل کار با فضای باز نیاز دارند.
  • ظرفیت وزنی: برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد، باید تعداد کارگران (شامل اتاق آرنج) و وسایلی که روی سکوی هوایی بارگیری می شوند را در نظر بگیرید.
  • نوع حرکت: بالابرهای هوایی می توانند تک دکل باشند یا دکل های متعدد داشته باشند. ماشین های تک دکل فقط می توانند به صورت عمودی حرکت کنند، در حالی که دکل های متعدد امکان حرکت عمودی و افقی را فراهم می کنند.
  • سازگاری با منبع تغذیه: بالابرهای ساختمانی می توانند از منابع انرژی مختلف استفاده کنند. دیزل یک انتخاب محبوب به دلیل در دسترس بودن و گشتاور آن است. با این حال، اگر در داخل خانه کار می کنید، موتورهای الکتریکی ساکت تر هستند و آلایندگی ندارند. همچنین می توانید موتورهای دوگانه سوز را برای انعطاف بیشتر انتخاب کنید.
  • شرایط محل کار: آیا زمین شما شیب دار و مشکل است یا ظریف و نرم است؟ شرایط نوع بالابر مورد نیاز شما را تعیین می کند. مانند هر وسیله نقلیه ای، لاستیک ها نیز مهم هستند. شناور، بدون علامت، پنوماتیک استاندارد، لاستیک جامد و فوم پر شده تنها تعدادی از انتخاب ها هستند.

بالابرهای بوم و بالابرهای ساختمانی طیف گسترده ای از کاربردها را پوشش می دهند. از بالابرهایی که یک فرد را تا ارتفاع 12 فوت بالا می برند تا ماشین هایی که می توانند گروهی از کارگران را تا ارتفاع 150 فوت ببرند، گزینه های بالابر یا کلایمر زیادی برای انتخاب وجود دارد. چه برای یک پروژه ساختمانی بزرگ یا یک انبار به آسانسور نیاز داشته باشید، باید نقاط قوت هر نوع بالابر بوم را در نظر بگیرید تا مناسب ترین نوع بالابر را انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید  یا اجاره کلایمر و بالابرهای ساخت و ساز و گزینه های قیمت، می توانید با عمران داتام تماس بگیرید و درخواست مشاوره و قیمت بدهید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *