افزایش بهره وری با استفاده از تجهیزات ساخت و ساز در زمان کمبود نیروی کار، در سایت های ساختمانی و پروژه های ساخت و ساز بسیار پر اهمیت است. کمبود نیروی کار، منجر می شود تا استفاده از تجهیزات ساخت و ساز از جمله کلایمر، بالابر، دستگاه فوم بتن، دستگاه شاتکریت و بسیاری از تجهیزات ساختمانی دیگر بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

کمبود نیروی کار چه معنایی برای صنعت ساختمان دارد؟

برای صنعت ساخت و ساز، کمبود نیروی کار می تواند منجر به انبوهی از مسائل اجتناب ناپذیر شود، مانند افزایش آسیب در محل کار، تاخیرهای گسترده در تحویل پروژه، کنترل کیفیت و هزینه های خرید تجهیزات ساختمانی کمک کننده و ریسک بالاتر سازنده. مبارزه با کمبود نیروی کار در صنعت ساخت و ساز چالشی دائمی خواهد بود که شرکت های ساختمانی ممکن است با آن مواجه شوند. اما،موفق ترین شرکت ها آنهایی هستند که با سرمایه گذاری در مهمترین تجهیزات ساختمانی و تیمشان، روی آینده خود سرمایه گذاری می کنند.

بهبود بهره وری سایت های ساخت و ساز

صنعت ساختمان در حال حاضر با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است. شرکت ها باید خدمه و منابع فعلی خود را برای جبران کمبود کارگران به حداکثر برسانند. در یک دنیای عالی، کارکنان و تجهیزات به طور یکسان همیشه هماهنگ کار می کنند تا نیازها را برآورده کنند. اما در دنیای واقعی، همه چیز به اشتباه پیش می رود. شیوه های ناکارآمد و تجهیزات ناکارآمد مانع بهره وری و ناامید شدن خدمه می شود. به علاوه، زمان از دست رفته شهرت شما را کاهش می دهد و برای شرکت شما هزینه می کند. مدیریت موثر برای بهبود بهره وری سایت در صنعت ساخت و ساز حیاتی است. به عنوان مثال، نگه داشتن سوابق مناسب نگهداری ناوگان از خراب شدن تجهیزات جلوگیری می کند. فراتر از سرمایه گذاری در تجهیزات خود، باید روی تیم خود تمرکز کنید، ارتباطات را ساده کنید و ایمنی را به حداکثر برسانید. برای کشف چگونگی بهبود بهره وری در یک سایت ساخت و ساز از طریق بهترین شیوه های مدیریت و فناوری مدرن با ما همراه باشید.

افزایش بهره وری سایت ساخت و ساز در زمان کمبود نیروی کار

نگهداری و بررسی تجهیزات ساخت و ساز

اگر تجهیزات شما مانند کلایمر یا دستگاه فوم بتن، در حین کار متوقف و خراب شود، می‌دانید که چقدر ناامیدکننده است. وقتی ماشین‌ها خراب می‌شوند، ممکن است کارها به تاخیر بیفتد و تیم شما را دلسرد کند. هر چه زمان تعمیرات بیشتر باشد، خدمه شما می توانند زمان کمتری را صرف کار کنند. تشخیص زمان نیاز به تعویض یا تعمیر تجهیزات برای مدیریت نیروی کار مولد بسیار مهم است. با این حال، منتظر ماندن برای تعمیر و نگهداری واکنشی پس از اینکه مشکلی پیش آمد منجر به خرابی برنامه‌ریزی نشده می‌شود. در مقابل، نگهداری پیشگیرانه به مبارزه با سایش و پارگی منظم کمک می کند. جلوگیری از مشکلات جزئی از گلوله برفی به مشکلات اساسی تر، تجهیزات را در بهترین شرایط نگه می دارد تا کارایی سایت ساخت و ساز را افزایش دهد.

جلوگیری از مشکلات، تجهیزات را در بهترین شرایط نگه می دارد تا کارایی سایت ساخت و ساز را افزایش دهد. شما باید به طور مداوم تجهیزات خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. هنگام نظارت بر تجهیزات، باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید. مراقب علائمی باشید که ممکن است زمان تعمیر دستگاه فرا رسیده باشد. هنگامی که برای اولین بار تجهیزاتی از جمله کلایمر را خریداری یا اجاره می کنید، از فروشنده در مورد آنها سوال کنید. داشتن یک برنامه منظم تعمیر و نگهداری، طول عمر ناوگان شما را افزایش می دهد.

حفظ ارتباط و صمیمیت بین افراد

اگر مشکلی در یک سایت شغلی پیش بیاید، ابزاری است که تیم شما می تواند به سرعت با مدیریت ارتباط برقرار کند. ایجاد یک فرهنگ ارتباطی قوی برای به حداکثر رساندن بهره وری سایت ساخت و ساز بسیار مهم است، زیرا کارکنان بلافاصله می دانند با چه کسی تماس بگیرند، حتی قبل از وقوع حوادث. تأخیر و کمبود مواد مانع بهره وری در سایت های ساختمانی می شود. اگر اعضای تیم بدانند که چگونه به فرد مناسب دسترسی پیدا کنند، حوادث زمان کمتری می برد و تیم شما ناامیدی کمتری خواهد داشت.

ایجاد یک فرهنگ ارتباطی قوی برای به حداکثر رساندن بهره وری سایت ساخت و ساز بسیار مهم است. به طور معمول، افراد در این زمینه اولین کسانی هستند که در یک سایت کار با مشکل مواجه می شوند. بخشی از یک برنامه ارتباطی باید آگاه نگه داشتن تیم شما در پروژه های آینده باشد. به تیم های خود اجازه دهید در آینده به اطلاعات مربوط به برنامه کاری خود دسترسی داشته باشند. به این ترتیب، از پرداخت اضافه کاری غیرمنتظره به کارمندان جلوگیری خواهید کرد.

علاوه بر این، برای ایجاد فرهنگ مبتنی بر اعتماد، باید کارکنان خود را بشناسید. آنها احساس ارزشمندی خواهند کرد، و شما خواهید فهمید که چگونه می توانید بخش های مختلف تیم خود را به بهترین نحو مدیریت، اختصاص دهید و انگیزه دهید. حفظ رابطه با کارمندان نیز استرس شما را کاهش می دهد. شما قادر خواهید بود انرژی خود را به جای صرف منابع برای استخدام مجدد مداوم، به جایی که بیشتر ضروری است هدایت کنید. و اگر در حال استخدام هستید، کارفرمای برجسته بودن باعث می شود استعدادهای برتر مورد نیاز خود را جذب کنید.

روی تیم خود سرمایه گذاری کنید

کارکنان شما یکی از با ارزش ترین دارایی های شرکت شما هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای کارآمدتر کردن سایت ساخت‌وساز، ایجاد انگیزه در تیم و شناسایی نقاط ضعف است. ارزیابی کنید که کارکنان شما در کجا به بیشترین حمایت نیاز دارند. آیا آنها نیاز به نظارت بیشتری دارند یا برای برقراری ارتباط با سایر اعضای تیم مشکل دارند؟ با تشخیص اینکه تیم شما در کجا عملکرد خوبی دارد و زمینه هایی برای بهبود، می توانید منابع خود را به حداکثر برسانید.

آشنایی با کارکنان باعث افزایش بهره وری می شود. با این حال، کارمندان شما نیز احساس می کنند که به عنوان یک انسان ارزش بیشتری دارند تا کارگر. وقتی افراد از شغل خود رضایت بیشتری دارند، معمولاً بهره وری بیشتری دارند. حفظ رابطه مثبت با خدمه همچنین باعث کاهش جابجایی کارکنان می شود و نیاز به آموزش مجدد افراد جدید را به حداقل می رساند. اعضای تیم آموزش دیده را استخدام کنید، سپس برنامه های بازآموزی منظم را اجرا کنید، به خصوص زمانی که تجهیزات جدید خریداری می کنید. وقتی تیم شما نمی‌داند که چگونه از ناوگان شما استفاده کند، منجر به یک سایت کاری نامنظم می‌شود. آموزش مناسب از کارگران شما در برابر حوادث محل کار محافظت می کند و از آسیب دیدن تجهیزات پرهزینه جلوگیری می کند. به علاوه، تیم شما زمان کمتری را صرف تلاش برای کشف نحوه کار با تجهیزات شما خواهد کرد.

استفاده از تجهیزات برای ساعات طولانی ممکن است برای برآورد کارها ضروری به نظر برسد. با این حال، کار بیش از حد تجهیزات می تواند باعث اختلال در عملکرد شود و تیم شما را خسته کند. برنامه ریزی مناسب باعث می شود کارکنان شما احساس ارزشمندی و امنیت کنند و بهره وری را در سایت های ساختمانی افزایش دهد. آشنایی با کارکنان و شناخت سیگنال های استرس به شما کمک می کند تا برای مشکلات احتمالی برنامه ریزی کنید. شما می توانید مشکلات را قبل از وقوع شناسایی کرده و از آنها جلوگیری کنید و کارمندان شما احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.

افزایش بهره وری سایت ساخت و ساز در زمان کمبود نیروی کار

ایمنی را در اولویت قرار دهید

شما باید برای موارد اضطراری برنامه ریزی کنید و ریسک را در مرحله برنامه ریزی پروژه در نظر بگیرید. خرابی های غیرمنتظره منجر به خرابی برنامه ریزی نشده می شود و حتی می تواند یک شرکت کوچکتر یا کمتر با ثبات را تعطیل کند. اگر برای ایجاد یک پروتکل ایمنی و اضطراری وقت بگذارید، می توانید کارایی سایت ساخت و ساز را بهبود بخشید،حتی زمانی که مشکلی پیش می آید.

ساخت و ساز شغل خطرناکی است. برای تعیین نحوه مدیریت کارکنان و پاسخگویی به شرایط اضطراری زمان بگذارید. از آنجایی که تقریباً همه موارد اضطراری ناشی از رفتارهای ناایمن هستند، باید کارکنان را در بهترین شیوه های محل کار آموزش دهید تا ایمنی را به حداکثر برسانید. پروتکل های ایمنی واضحی را ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم شما روش ها را درک می کنند.

اگرچه تصادفات باعث تأخیر یا حتی توقف کار می شود، در صورت وقوع یک حادثه شدید، از کار افتادن کمترین نگرانی شماست. نحوه ارائه مشاوره در صورت آسیب شدید یا مرگ را برنامه ریزی کنید. برخی از اعضای تیم ممکن است به انعطاف‌پذیری بیشتری در زمان‌بندی پس از یک حادثه نیاز داشته باشند. همچنین در صورت لغو یک پروژه بزرگ، کارمندان ممکن است از کار بی بهره باشند. با برنامه ریزی پروژه های پشتیبان، زمان خرابی را محدود کنید.

با یک طرح ایمنی قوی، ایمنی را در اولویت قرار دهید. یک طرح ایمنی قوی شامل عناصر زیر است. همه کارگران را در مورد پروتکل های ایمنی و نحوه کار با تجهیزات آموزش دهید. کارگران باید بدانند که 10 فوت فاصله بین تجهیزات و خطوط برق داشته باشند. آنها همچنین باید محدودیت‌های بار و پیوست‌هایی که برای کدام متر مناسب هستند را بشناسند

افزایش بهره وری سایت ساخت و ساز در زمان کمبود نیروی کار

برای غلبه بر کمبود نیروی کار ساختمانی، شرکت ها تقویت می شوند تا از خود محافظت کنند. شرکت‌های ساختمانی از طریق رویکردهای آموزشی متنوع بر روی کارمندان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و با تاکتیک‌های جدید استخدام برای دستیابی به کارگران ماهر، گسترش کارمندان را آغاز می‌کنند. شرکت هایی که روی کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند، روی موفقیت آنها سرمایه گذاری می کنند. آموزش کارکنان به ویژه برای صنعت ساخت و ساز مهم است، از بهبود انطباق شما با استانداردهای ایمنی گرفته تا کاهش آسیب در محل کار. فقدان آموزش ممکن است منجر به حوادث جدی یا کشنده در محل کار شود. همچنین جهت افزایش بهره وری سایت ساخت و ساز در زمان کمبود نیروی کار، از تجهیزات ساختمانی مناسب و با بهره وری بالا استفاده کیند. شرکت عمران داتام، ارائه دهنده خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره می باشد.

با یادگیری، توسعه و آموزش موثر، کارگران شما می‌توانند شغلی را که برای آن آموزش دیده‌اند، بهتر انجام دهند و در مورد مشاغل و نقش‌هایی که در آینده قادر به انجام آن خواهند بود، بیاموزند. با سرمایه گذاری روی کارگران و رشد آنها، می توانید مزایای بسیاری را در نیروی کار خود باز کنید. کارگران فعالی که در حال یادگیری و بهبود مهارت های خود هستند، بهره وری و فرآیندهای خود را بهبود بخشیده اند که در نهایت بهره وری را افزایش می دهد. آموزش های متنوع و کاربردی ارائه شده به کارگران نیز می تواند باعث کاهش گردش مالی شود. علاوه بر این، بهبود مهارت های موجود و یادگیری مهارت های جدید به ویژگی های مهمی تبدیل شده است که کارگران متخصص و ماهر در شرکت ها به دنبال آن هستند.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *