فوم بتن

گاهی اوقات خانه شما نیاز به تعمیرات جزئی و یا بازسازی های کلی دارد. در این مواقع شما می خواهید که کارهایتان به بهترین نحو انجام شود و همچنین می خواهید در پولتان صرفه جویی کنید. شما می توانید برای بازسازی و تعمیرات از بتن و یا مشتقات آن مانند فوم بتن استفاده نمائید تا هزینه کمتر و در عین حال کار بهتری انجام دهید. اگر پروژه تعمیر خانه شما نیز به بتن و فوم بتن نیاز دارد، این کاری است که شما بدون نیاز به جذب افراد حرفه ای، میتوانید انجام دهید. شما با کمی آشنایی با نحوه کار دستگاه تولید فوم بتن می توانید آنرا انجام دهید.

نحوه کار دستگاه فوم بتن

برای کار های جزئی و کوچک می توانید بتن را با دست همزده و مخلوط کنید، اما این کار تا حدودی پر زحمت است و بدون شک اگر در دستگاه فوم بتن انجام شود، نتیجه بهتری خواهید گرفت. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، باید مطمئن شوید که می دانید چه کاری انجام می دهید، زیرا در غیر این صورت شانس شما برای به دست آوردن یک ترکیب موفق کم خواهد بود. اگر نحوه مخلوط کردن فوم بتن در دستگاه فوم بتن را نمیدانید، پس در این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه مخلوط کردن فوم بتن در دستگاه فوم بتن

برای این کار علاوه بر دستگاه فوم بتن ، به سیمان، آب، ماسه و سنگدانه نیاز خواهید داشت. قبل از شروع، مطمئن شوید که همه چیزهایی را که نیاز دارید و در مقادیر مناسب برای ترکیب مورد نیاز می باشد، در اختیار دارید. مطمئن شوید که دستگاه شما روی یک سطح سفت و هموار قرار دارد و مطمئن شوید که فضای کافی برای کار در اطراف آن وجود دارد و یک چرخ دستی برای جمع آوری بتن مخلوط شده داخل و خارج کنید. در عین حال، شما می‌خواهید همه مواد را به‌راحتی قرار دهید تا بتوان آن‌ها را بیل کرد یا مستقیماً در مخلوط کن قرار داد، بدون اینکه مجبور باشید برای آوردن آنها خیلی دور بروید. همچنین ایده خوبی است که یک تخته را زیر آن قرار دهید و یا فقط زیر جایی کهمخلوط از دستگاه خارج می شود ، قرار دهید تا هرگونه ریزش فوم بتن در روی آن جمع شود. آن را طوری تنظیم کنید که درام با زاویه 45 درجه به سمت بالا باشد.

فوم بتن

آماده سازی مخلوط بتن

پروژه های مختلف به مخلوط های متفاوتی نیاز دارند، بنابراین قبل از شروع باید بدانید که پروژه شما چیست ؟ با این حال، حالت استاندارد مخلوط کردن مواد جهت تهیه بتن یا فوم بتن ، یک قسمت سیمان به دو قسمت ماسه و سه قسمت سنگدانه است. منبع خوبی از آب را نیز در اختیار داشته باشید، زیرا در حین مخلوط شدن باید آن را نیز اضافه کنید. دستگاه فوم بتن خود را روشن کنید با ریختن مقداری آب به داخل آن شروع کنید، فقط به اندازه ای که داخل دستگاه خیس شود ، این کار به جلوگیری از چسبیدن بیش از حد بتن به داخل و تمیز کردن بعد از آن کمک می کند. نیمی از سیمان، ماسه و سنگدانه های خود را اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از شروع به اضافه کردن آب به صورت مخلوط خشک باقی بمانند. آب را به تدریج اضافه کنید تا ضخامت آن تقریباً مناسب باشد. سپس این فرآیند را با اضافه کردن بقیه مخلوط خود و سپس آب آنقدر تکرار کنید تا به قوام مناسبی برسد. قبل از ریختن آن در دستگاه، آن را برای چند دقیقه روشن نگه دارید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی با هم مخلوط شده است. در حین انجام این کار دستگاه فوم بتن را روشن نگه دارید، زیرا به شما کمک می کند تا چیزهای اضافی موجود در دستگاه از بین برود.

تمیز کردن دستگاه فوم بتن

داخل و لبه دستگاه تولید فوم بتن را بعد از هر بار مخلوط کردن با مقداری آب و چند مشت مصالح یا ماسه تمیز کنید. اگر هنوز مقداری بتن به داخل چسبیده است، فقط از یک برس سفت برای جدا کردن آن استفاده کنید. اقدامات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه تولید فوم بتن عبارتند از :

  • آن را بیش از حد پر نکنید
  • آن را بدون مراقبت رها نکنید
  • در حین کار آن را حرکت ندهید

نحوه شکستن بتن

بتن به دلیل استحکام و دوام فوق العاده معروف است. در حالی که این ویژگی ها برای ساخت پل ها و فونداسیون ها عالی هستند، اما در زمان تخریب ، آنها به سختی شکسته شده و از بین می روند. شکستن بتن می تواند سخت باشد، اما با ابزار، مهارت و دانش مناسب، می توان آن را آسان تر کرد.  برای شکستن بتن به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای شکستن بتن از آنها استفاده کنید، که شامل:

  • پتک 

استفاده از پتک یک روش متداول برای شکستن بتن است و اگر ضخامت دال بتن کمتر از سه اینچ باشد توصیه می شود. پتک در شکستن بتن بسیار موثر است اما به مقدار زیادی گریس زانویی نیاز دارد.

  • جک یا چکش

جک  و چکش ها ابزار ترجیحی برای شکستن بتن با ضخامت بیش از سه اینچ هستند. می توانید از چکش های برقی یا چکش های پنوماتیکی استفاده کنید که هر دو به همان اندازه در شکستن بتن موثر هستند.

  • چکش تراشه

چکش تراشه‌دار کنترل بیشتری نسبت به پتک یا چکش به شما می‌دهد. آنها برای بتن هایی که به سادگی یک دال چربی نیستند ایده آل هستند زیرا می توانید از آنها برای برش دادن در فضاهای تنگ یا گوشه های غیرمتعارف استفاده کنید.

بتنی که کمتر از چهار اینچ ضخامت دارد را می توان با پتک شکست، اما هر چه ضخیم تر شود، به ابزار برقی دیگری نیاز دارد. شکستن بتن ضخیم دشوار خواهد بود و ممکن است به اره برقی نیاز داشته باشد. اگر بتن شما حاوی میلگرد است، از افراد باتجربه در این زمینه استفاده کنید.

نحوه شکستن بتن

  1. دال بتنی را با ورقه های پلاستیکی بپوشانید، به خصوص اگر نزدیک پنجره کار می کنید
  2. در صورت امکان زیر بتن را حفاری کنید
  3. از لبه ها شروع کنید و به سمت داخل بروید، از ابزار انتخابی خود برای شکستن بتن استفاده کنید.
  4. اگر از پتک استفاده می کنید، در حین حرکت، بتن را با یک کلاغ بچرخانید.
  5. هر توری را با کاتر پیچ یا اره برقی ببرید.
  6. قلوه سنگ ها را در یک سطل مناسب دور بریزید.

فوم بتن

در پایان

با تماس با شرکت عمران داتام ، بهترین تجهیزات عمرانی ساخت و ساز از جمله دستگاه فوم بتن ، فوم بتن ، کلایمر ، بلوک سبک فوم بتن را خریده یا اجاره نمائید و حدس و گمان و احتمال خطاهای پرهزینه و اتلاف وقت را از ترکیب خارج کنید. دانش و تجربه انباشته چندین ساله ما به این معنی است که ما کسانی هستیم که در هنگام تهیه بتن آماده برای شغل شما، صرف نظر از بزرگ یا کوچک بودن، باید به آنها اعتماد کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با شماره 09122129034 تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *