کلایمر در ساختمان سازی

پروژه های ساختمانی در ارتفاعات، نقاشی بنای ساختمان های بلند، نظافت و تمیز کردن پنجرها ، دسترسی به ارتفاعات دکل های نفتی، سدهای مرتفع و به طور کلی دسترسی به ارتفاعات در هر کجا و در هر پروژه ای نیاز به تجهیزاتی دارد که از آن برای بالا رفتن بتوان استفاده کرد. بالابر ها یا کلایمر یک راه عالی برای انتقال تجهیزات و لوازم  و همچنین پرسنل به سطوح بالای پروژه فعلی شما است که تطبیق پذیری، امنیت و راحتی را فراهم می کند. کلایمر در ساختمان سازی و استفاده در پروژه هایی که نیاز به بالا و پایین رفتن دارند می تواند گزینه عالی باشد.

کلایمر چیست؟

دستگاه کلایمر از یک سکوی متصل به یک یا چند دکل تشکیل شده اند. آنها یا مستقل هستند یا به یک سازه متصل هستند و ممکن است در پیکربندی های پایه متحرک یا ثابت باشند. کلایمرها با بالابرهای معمولی تفاوت دارند زیرا می‌توانند آزادانه به بالا و پایین حرکت کنند و حمل و نقل مواد و کارگران و اپراطورها و تمامی افراد و تجهیزات را آسان‌تر و ایمن‌تر نمایند. یک کلایمر روی یک شاسی چرخ یا با موتور الکتریکی نصب شده بر روی آن در اطراف محل کار جابجا می شود و یا می توان آن را بکسل کرد. شاسی چرخ دارای پایه های چرخشی تلسکوپی است که می تواند در چندین موقعیت تنظیم شود تا از کلایمر هنگام جابه جایی پشتیبانی کند. پایه های بیرونی به دستگاه اجازه می دهد تا روی شاسی چرخ بایستد و بدون لنگر نصب شود. کلایمر ها در عملکرد خود شبیه آسانسورهای ساختمانی و بالابرها هستند، اما بیشتر به عنوان سکو طراحی شده اند تا فضاهای بسته، که امکان سازگاری با محیط را افزایش می دهد.

کلایمر در ساختمان سازیکاربرد کلایمر و ویژگی های آنها

کلایمرها در پروژه های بسیاری کاربرد دارند و می توانند ایمنی و امنیت بالایی را فراهم نمایند. کلایمر ها مواد و کارگران را می تواند به صورت ایمن و راحت به ارتفاعات دلخواه برد. کلایمر ها راه حل هایی مقرون به صرفه و کارآمد برای پروژه های مختلف هستند. از جمله مکان هایی که می توان از کلایمرها استفاده کرد عبارتند از:

  • ساخت و ساز
  • دسترسی به ارتفاعات دکل های نفتی
  • دسترسی به ارتعات سدها
  • نظافت و شست و شوی پنجره ها و نمای ساختمانها
  • نقاشی در ارتعات و بلندی های ساختمان

به طور کلی در تمامی کارها و پروژه هایی که نیاز دارید تا به ارتفاعات بروید و در ارتفاع کار انجام دهید، می توانید از کلایمرها استفاده نمائید. زیرا با توجه به ساختار کلایمرها و توانایی آنها در حمل بارهای سنگین، آنها برای کاربردهای عمران و معماری و ساختمانی ایده آل هستند. یک کلایمر با دکل های متعدد می تواند به ارتفاع 500 پا برسد و بارهایی تا 10000 پوند را حمل کند. افرادی که به طور مداوم از کلایمرها اتسفاده می کنند می توانند این تجهیزات را از فروشندگان و تولید کنندگان کلایمرها تهیه نمایند، اما گاهی اوقات افراتد نیاز زیادی به کلایمر ندارند و گاه گاهی از آن استفاده می نمایند. بسیاری از شرکت ها و فروشندگان این نوع تجهیزات، دستگاه کلایمر را به صورت اجاره ای در اختیار افراد قرار می دهند و فرد پس از انجام پروژه و برطرف شدن نیازش کلایمر را به شرکت مربوطه باز می گردانند. اجاره کلایمر در مواقعی که شما فقط در یک یا دو پروژه به آن نیاز دارید می تواند مقرون به صرفه تر باشد. پس حتما شرکت های اجاره دهنده دستگاه کلایمر را برای پروژه های کوتاه مدت خود در نظر داشته باشید.

مزایا استفاده از کلایمر

مزایایی که کلایمر دارد، به شما این امکان را می دهد که حمل و نقل عمودی را با خطرات کمتر و کارایی بیشتر نسبت به داربست ها و بالابرهای معمولی انجام دهید. از جمله مزایایی که کلایمرها دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از کلایمر بهره وری کار را تا یک سوم نسبت به بالابرها و داربست ها بهبود می بخشد. به عنوان مثال دو نفر که با استفاده از کلایمر ها بر روی پروژه ای کار می کنند، می توانند به نتایج مشابهی دست یابند که چهار کارگر روی داربست های سنتی کار می کنند.
  • زمان بالا و پائین رفتن را به شدت کاهش می دهند.
  • کلایمر ها را می توان به چندین دکل ثابت متصل کرد و امکان رفتن به ارتفاعات بالاتر ارتفاع و همچنین حمل بار بیشتری را فراهم کرد.
  • برای ارتفاعات پایین تر، به دلیل متحرک بودن، انتقال سریع به قسمت های دیگر پروژه را فراهم می کند.
  • بسته به سیستم، بارهای حمل بار بین 3000 تا 10000 پوند در هر کلایمر متغیر است.
  • کلایمرها نسبت به داربست های معمولی قطعات کمتری دارند که نصب و جابجایی را تسریع می کند.
  • کلایمرها می‌توانند شما را به ارتفاع دقیقی که نیاز دارید برسانند و جابجایی و حمل و نقل مواد را بسیار ایمن‌تر و آسان‌تر کنند.
  • جنس دکل و سکو از فولاد گالوانیزه گرم است. کف سکو از ورق آلومینیوم ساخته شده است. .
  • نرده های اطراف کلایمرها به طور طبیعی ایمنی کار را افزایش می دهد.
  • سکوهای کلایمر  مجهز به نقاط بست برای مهارهای ایمنی هستند. این ویژگی های ایمنی به طور موثر صدمات را در محل کار به حداقل می رساند.

نصب و مونتاژ دستی کلایمرها آسان و سریع است و در صورت لزوم به راحتی به مکان جدید منتقل می شود. از آنجایی که بخشهای مختلف کلایمر را می‌توان در جدا کرد، جابه جایی آن‌ها آسان است و به فضای کمی برای قرار گرفتن نیاز دارند. البته باید به این نکته توجه نمائید که، اگرچه کلایمرها مزایای زیادی دارند، اما در برخی موارد و پروژه ها، ممکن است به تجهیزاتی محصورتر یا دائمی نیاز داشته باشید، در این صورت استفاده و کاربرد یک آسانسور صنعتی یا سیستم بالابر ضروری می باشد. کاربرد کلایمرها می تواند بسیار مناسب و با صرفه باشد.

کلایمر در ساختمان سازی نتیجه گیری

اینجا در شرکت توسعه عمران داتام تولید کننده ماشین آلات فوم بتن و راه اندازی خطوط تولید بلوک بتن سبک ، تولید ، فروش و اجاره کلایمر و سایر فعالیت های مربوط به این صنایع ، با کیفیت ترین کلایمرها را در مدل ها و انواع مختلفی در اختیار شما قرار می دهد. محصولات و کلایمرهای تولیدی، ما دارای کیفیتی طولانی مدت هستند. توسعه عمران داتام، بر نوآوری و نبوغ در تولیدات خود بخصوص کلایمرهای خود تأکید دارد و با موفقیت بهترین خدمات ممکن را با استفاده از تخصص خود در مهندسی ارائه می دهد. خلاقیت و تمرکز نوآورانه‌ مهندسین به ما اجازه می دهد تا راه‌حل‌هایی برای طیف وسیعی از نیازهای مشتری ارائه دهیم.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *