کلایمر جایگزین داربست ها و تجهیزات قدیمی

حتما میدانید که امروزه یکی از ماشین آلات اساسی در صنعت ساختمان­ سازی کلایمر و بالابر می باشند. بالابرها و کلایمر ها از جمله ، بالابر طرح ترکیه­ ای ، کلایمر برقی، بالابر گردان یا مینی تاور از جمله کلایمرهای شرکت داتام هستند. که بصورت کلایمر اجاره­ای نیز عرضه میشوند. کلایمر نوعی دتگاه می باشد که برای دسترسی عمودی و گاهی افقی در ساختمان سازی یا تعمیر نمای بناها و ساختمان می توان از آنها استفاده کرد. کلایمرها در انواع و مدل های مختلفی ساخته شده اند که کارفرمایان پروژه ها و شرکت های عمرانی و ساخت و ساز می توانند با اجاره کلایمر یا خرید کلایمر از آن استفاده کنند. کلایمر نوعی سازه موقت است که به ساختار اصلی کمک کرده و همچنین به کارگران و تکنسین ­ها کمک زیادی می کند، تا از آن برای جابه­ جایی مصالح و مواد ساختمانی و همچنین جابه­ جایی خودشان استفاده کنند. کلایمرها را با توجه به نوع کارهای ساختمانی و نیازهای مختلف در انواع مختلفی وجود دارد. در بسیاری از پروژه ها هنوز از داربست های فلزی استفاده می شود اما توجه داشته باشید که داربست های فلزی ، زمانی که ارتفاع ساختمان بیشتر از 4 طبقه باشد ، دیگر داربست ها کارایی زیادی نداشته و همچنین ایمنی لازم را ندارند. بنابراین توصیه می شود از دستگاه کلایمر استفاده شود.

داربست­ هایی که در قدیم از چوب و در دوران اخیر از فلز ساخته ­شده است. هر ابزاری که باشد باید استحکام و استقامت لازم برای کار کارگران روی آن و بعضا قرارگیری مصالح و ابزارآلات سنگین ساختمانی را داشته باشد. در این مطلب ما انواعی از وسائل مختلف که در ساختمان سازی به همین منظور استفاده میشود را بررسی میکنیم.

انواع داربست و کلایمر ساختمانی

در اینجا 7 مورد از کلایمرها یا داربست های ساختمانی را  معرفی میکنیم:

  1. داربست های انفرادی
  2. داربست های دوتایی
  3. داربست های پایه خرک دار (سگ دستی)
  4. کلایمر
  5. سه ­پایه های ساختمانی
  6. داربست های فلزی
  7. داربست های مخصوص

داربست های تکی یا انفرادی

اساسا این نوع از داربستهای ساختمانی بیشتر برای بنایی آجرچینی بکار میرود. که همچنین داربست­های آجرچینی یا دیوارچینی نیز به آن میگویند. این داربستهای قدیمی معمولا شامل صفحات تخت استانداردی که موازی دیوار مقابل خود قرار میگیرند هستند. آنها معمولا در فاصله­ای حدود 1متر و بیست سانت نصب میشوند. طول استاندارد هر تخته باید باید چیزی بین 2 تا 2.5 متر باشد. این تخته­ها همچنین باید بصورت کاملا افقی و با استاندارد فاصله عمودی 1.2 تا 1.5 متر نصب شوند. داربستها نیز مطابق تصویر زیر روبروی دیوار طوری قرار میگیرند که هم استحکام آنها و هم راحتی کار تکنسین­ها و کارگران تضمین شود. داربستها نیز باید با فاصله عمودی 1.2 تا 1.5 متر قرار بگیرند.

داربستهای جفتی

داربستهای جفتی

این داربست ها یا سازه­های ساختمانی بطور کلی برای سنگ­چینی بکار  میروند. که همچنین به آن داربست بنایی نیز گفته میشود. در دیوارهای سنگی بسیار سخت خواهد بود تا سوراخ­هایی در دیوار ایجاد کرد تا بتوان با کمک آن سوراخ­ها ،داربست­ها را نصب کرد. بنابراین دو ردیف مطابق نقشه ساخته میشود تا ساختار را محکمتر بکنند. ردیف اول 20 تا 30 سانتی­متر از دیوار دورتر است و دیگری 1 متر از ردیف اولی فاصله دارد. سپس داربست­ها در جایی قرا میگیرند که بوسیله هردو اسکلت­ها پشتیبانی میشوند. برای محکم­تر شدن آن از شن­کش و بادبند (نوعی تقویت کننده سازه­های ساختمانی) استفاده میشود که به این نوع داربست ، داربست مستقل نیز میگویند.

 

داربست های پایه دار

داربست­های پایه­ دار (خرک­دار)

استاندارد ساخت و اجرای این نوع  از داربستهای ساختمانی بر اساس ابزاری است که اصطلاحا به آن سوزن میگویند. مجموعهای از سوزن های صنعتی که از حفره­های در داخل دیوار بیرون آمده­اند. این نوع از سازه همچنین با نام داربست تک اسکلت نیز شناخته میشود. در حالت دیگر این سوزنها بصورت بست در داخل کف زمین از طریق دهانه به منظور مهار وزن بکار میروند. که به آنها داربست مستقل یا دو اسکلتی یا جفت اسکلتی میگویند. در هنگام نصب این نوع سازه باید بسیار مراقب بود و دقت زیادی داشت. بطورکلی این نوع از داربست­ها تحت شرایط خاصی استفاده میشوند مثل:

  • وقتی زمین مورد نظر برای ساخت و ساز استحکام کافی را ندارد.
  • وقتی زمین نزدیک به دیوار از رفت و آمد خالی است.
  • وقتی قسمت بالایی دیوار زیر بدنه اصلی ساختمان قرار گرفته باشد.

 

کلایمر

در این نوع سازه ساختمانی سطوح و سکویی وجود دارد که از طریق کابلها و زنجیرهایی به منظور استقامت و مهار وزن کمک گرفته میشود. همچنین انواع مختلفی دارد که میتواند با بهره گرفتن از یک موتور الکتریکی بالا و پایین برود. تا به منطقه مورد نظر برای کار برسد. این نوع از سازه­ها میتواند برای امور مختلفی استفاده شود. مثل تعمیرات ساختمانی ، نقطه­گذاری کردن ، نقاشی ، شستشو نما و بسیاری کارهای دیگر.

سه پایه های ساختمانی صنعتی

سه پایه­ های ساختمانی (صنعتی)

در این نوع سازه سکوی اصلی کار بوسیله سه­پایه­ای متحرک روی زمین قرار میگیرد. سه پایه­ای که میتواند مطابق تصویر بصورت نردبانی هم ساخته شود. این نوع داربست بطور کلی برای کار در فضا­های داخلی استفاده میشود. مثل نقاشی­ها یا تعمیرات داخلی که انجام میشود. ارتفاع این نوع از داربستها معمولا حدود 5متر است.

سه پایه

داربست­های فلزی

داربستهای فلزی از  میله­ها و لوله ­های فلزی ساخته میشوند به بوسیله مفصلها و بست­های فلزی بهم متصل شده­اند. برپا کردن آن و همچنین جمع کردن آن خیلی ساده است. مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد و نیز در مقابل حریق هم توانایی مقابله دارد. اما اصلا اقتصادی نیست. با اینکه برای کارگران و تکنسین­ها ایمنی بیشتری فراهم میکند اما در برخی شرایط و برای برخی استفاده­ها ممکن است گزینه­های دیگر مثل کلایمرها مناسب­تر باشند. با این همه از این نوع سازه امروزه بسیار استفاده میشود.

داربست های فلزی

داربست­های اختصاصی

این نوع از داربستها نیز از فلز ساخته میشوند اما مجهز به بست­ها و مفصلهای مخصوصی هستند. این نوع از سازه­ها، داربست­های آماده­ای هستند که در بازار همیشه موجود است. در این نوع از داربست­ها سکوی کار بوسیله بست­هایی مخصوص تنظیم و جابه­جا میشود. که میتواند بر اساس ارتفاع مورد نیاز ما تنظیم شود.

داربست های اختصاصی

در پایان

تمامی این سازه­ها و ابزار­ها در شرایط مکانی مختلفی قابل استفاده هستند اما باید گفت کلایمر ها میتوانند در بشرایط بسیاری که به دلایل مختلفی نمیتوان از این داربست­ها استفاده کرد به پروژه­ها کمک کنند. ایمنی بالایی دارند و با بهره­ گیری از فناوری روز میتوانند نیازهای بسیار متنوع ­تری را نسبت به داربست­ها پاسخ بدهند. همچنین در صورت کمبود بودجه، شما می توانید از خدمات اجاره کلایمر استفاده کنید. شرکت توسعه عمران داتام  ، این افتخار را دارد که با توجه به نیاز پروژه ، هزینه و بودجه مدنظر و شرایط کاری مختلف انواع دستگاه کلایمر را برای خرید یا اجاره در اختیار شما مشتریان گرامی قرار دهد. جهت مشاهده محصولات به سایت https://omrandatam.com مراجعه نمائید و یا با شماره 09122129034 تماس بگیرید.

 

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *