کلایمر در ساخت و ساز

کلایمر

کلایمر ها نوع خاصی از بالابرها جهت دسترسی به سازه های بتنی عمودی بزرگ است. کلایمر در ساخت و ساز، راه‌حلی مؤثر برای رسیدن به ارتفاعات سازه‌هایی است که به برای کار در ارتفاع سازه ها نیاز است. بسته به نوع ساختمان در حال ساخت، کلایمرها انواع مختلفی دارند. آنها می توانند به تنهایی با استفاده از جک های هیدرولیک یا برقی که معمولاً به عنوان کلایمر های برقی شناخته می شوند حرکت کنند یا می توانند با جرثقیل ها و سایر تجهیزات جابجا شوند. برخی از کلایمرها نبز وحود دارند که به طور مداوم (زمان کار) حرکت می کند. اما برخی از کلایمرها  در طول فرآیند کار در جای خود باقی می ماند. مدل های جابه جایی با جرثقیل معمولاً در ساختمان های پنج طبقه یا بیشتر استفاده می شود. این نوع کلایمرها معمولاً در سازه هایی با سطوح بیش از 20 طبقه استفاده می شود.

کلایمر چیست؟

استفاده از این روش در ساخت و ساز شبیه یک روش آینده نگر به نظر می رسد، اما با این وجود، روشی است که در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است و ثابت کرده است که برای بسیاری از صنایع و بخش ها کاربرد زیادی دارد. کلایمرها که به عنوان بالابر نیز شناخته می شوند، برای سازه های بتنی عمودی استفاده می شود. به ویژه برای سازه هایی که فرم کاملاً تکراری دارند یا پروژه به دیوارهای بدون درز نیاز دارد مفید است.

انواع مختلفی از کلایمر وجود دارد و انواع مختلفی برای هر سازه ای که برای آنها مناسب تر است استفاده می شود. آنها به تنهایی با استفاده از جک های الکتریکی یا هیدرولیک حرکت می کنند (از این رو “خود صعود” هستند. با این حال، برخی از آنها را می توان با استفاده از جرثقیل و سایر تجهیزات جابجا کرد و جابجا کرد). فرآیند صعود شامل بالا بردن دکل و قالب در امتداد سطح دیوار است. یکی از بزرگترین مزایای این نوع قالب انعطاف پذیری و همه کاره بودن آن برای استفاده در انواع مختلف ساخت و ساز، به ویژه ساختمان های بلند است.

نحوه مونتاژ کلایمر

به طور معمول، کلایمرها از اعضای فولادی ساخته می شود. پانل های قالب بتنی به این قاب متصل می شوند. برخی از آنها بر روی غلتک ها حرکت می کنند و پشتیبانی می شوند. پس از ریختن مصالح و فوم بتن و سایر مواد ساختمانی ، رها شده و از دیوار دور می شود. سپس، اگر از کلایمرهای برقی استفاده می شود، جک ها کلایمر را به سطح بعدی یا به منطقه بعدی که در قرار است از آن استفاده شود، منتقل می کنند. این روش معمولا سریعتر است.

هنگامی که کلایمر در موقعیت خود قرار گرفت، پانل ها بسته می شوند مصالح بعدی ریخته می شود و این چرخه ادامه می یابد، که معمولاً سه تا پنج روز است. برای انحام سریعتر کار، به یک پرسنل واقعاً متخصص و آموزش دیده نیاز دارید. با این حال، عامل محدود کننده زمان های سریع تر، معمولاً ساخت دال های کف است که به عنوان یک فرآیند جداگانه ریخته می شود.

کلایمر در ساخت و ساز

از کلایمر در ساخت سازه های بسیار بلند مانند:

  • آسمان خراش ها
  • دکل های پل
  • برج های کنترل فرودگاه
  • ساختمان های مرتفع
  • آسانسور
  • سیلوها

استفاده می شود. سرکت های بسیاری در کار تولید و ساخت کلایمرها نعالیت می کنند. شرکت توسعه عمران داتام  یکی ار تولید کننده گان کلایمر می باشد. این شرکت فروس و اجاره کلایمر ،در انواع برقی و مکانیکی را با بهتربن کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد.

مزایای کلایمر

استفاده از این نوع قالب فواید زیادی دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند. حتی ممکن است به شما انگیزه دهد که از آن برای پروژه بعدی خود استفاده کنید. خرید کلایمر یا اجاره کلایمر، دارای کزایای بسیاری می باشد، که عبارتند از:

  • کلایمرها معمولاً برای جابجایی نیازی به جرثقیل ندارند و هزینه شرایط عمومی شما را کاهش می دهد.
  • افزایش سرعت ساخت و ساز ، به این صورت که با حرکت عمودی و افقی، قسمت های عمودی و افقی یک ساختمان به طور همزمان ساخته می شود.
  • زمان کار را به حداقل می رساند و نرخ بهره وری بهتری دارد (این سیستم ها برای اقدامات تکراری طراحی شده اند) و برای تنظیم فرم ها به نیروی کار کمتری نیاز است.
  • افزایش ایمنی به عنوان کار تنظیم و حذف کمتر از سیستم های سنتی است.
  • نیازی به تکیه گاه های اضافی ندارد (توسط دیوارهای ساخته شده پشتیبانی می شود).
  • خرید یا احاره کلایمر، دارای این متقریباً در تمام انواع آب و هوا قابل استفاده است.
  • خرید یا احاره کلایمر به طور معمول، آنها منطقه ای را برای استفاده به عنوان داربست فراهم می کنند.
  • می تواند در برابر بادهای شدید مقاومت کند (بازده بهتر در روزهای بادی).
  • کلایمر به راحتی تمیز می شود و خرید و اجاره کلایمر یاعق می شود تا بتوانید مجددا از آنها در پروژه های دیگر استفاده نمایید.
  • برخی از این سیستم ها را می توان به گونه ای نصب کرد که حتی از پمپ بتن نیز در همان منطقه و فضا استفاده شود.
  • برخی از سیستم های قالب را می توان در یک زاویه مایل استفاده کرد.
  • استفاده از کلایمر باعث عملکرد بهینه می شود و کار سریعتر تکمیل می شود.
  • این سیستم ها استفاده از داربست و سکوهای کار موقت را به حداقل می رساند.

اجزای تشکیل دهنده کلایمر

کلایمر ها باید همراه با اجزای زیر مونتاژ شوند:

سکو برای کارگران بتن
مواد و قطعات قالب دیوار
تیر بالابر
پلت فرم کار اضافی
سکوهای تعلیق
همچنین مطمئن شوید که تجهیزات دارای اجزای مناسب برای نصب، به صورت افقی و عمودی، قالب هستند. برخی از مدل ها به ریل هایی نیز مجهز هستند که حرکت قالب را تسهیل می کند.

ویژگی های کلایمر

  • تقریباً مستقل از جرثقیل

از آنجایی که سکوها را می توان به تنهایی بلند کرد، استفاده از جرثقیل تقریباً مورد نیاز نیست. این می تواند برای پروژه های کاری درون شهری که جرثقیل ممکن است برای مدت طولانی مشکل ساز شود، کاربرد خاصی داشته باشد.

  • بلند کردن و جابجایی ایمن تر

از آنجایی که سازه به خودی خود حرکت می کند، به طور کلی برای کارگران و پیمانکاران بسیار ایمن تر می شود. در حالی که بالابر توسط سیستم های هیدرولیک یا مکانیکی حرکت می کند، کارگران می توانند از در برابر خطرات آسیب نبینند و ایمنی بالایی داشته باشند

  • ساخت سریعتر

گلایمر هیدرولیک در مقایسه با دوش های سنتی عملکرد بهتری دارد. این کار به کارکنان پروژه این امکان را می‌دهد سریع‌تر و در نتیجه کارآمدتر کار کنند.

  • تنظیمات سفارشی

همه سازندگان یکسان نیستند. در واقع امروزه بیش از هر زمان دیگری شاهد رشد و ساخت بناها و معماری منحصر به فرد هستیم. به دلیل تعداد سازه‌های ساختمانی پیچیده که ساخته می‌شوند، کلایمرها می‌توانند با هندسه‌های ساختمان تطبیق داده شوند و مناطق کاری و ذخیره‌سازی قابل تنظیم با دسترسی سفارشی را برای شما به ارمغان آورند. این بدان معنی است که کل محیط سازه را می توان پوشاند و یک منطقه کار کاملاً ایمن را برای شما فراهم می کند.

در پایان

تعداد زیادی کلایمر در انواع مختلف وجود دارد که همگی مزایا و مشخصات خاص خود را دارند. ممکن است ، یک کلایمر برای یک پروژه بهتر از دیگری باشد. به دلیل تنوع کلایمر ها و بالابر ها، همیشه توصیه می‌شود برای پروژه خاص خود مشاوره مناسب دریافت کنید. هر پروژه نیازهای منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین مهم است که در مورد تجهیزات عمرانی یاخت و یتر به درستی نحقیق و بررسی نمایید. اگر به دنبال خرید کلایمر با اجاره کلایمر برای پروژه خود هستید، با توسعه عمران داتام تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *