ساخت و ساز به طور متداول نیاز به تجهیزات عمرانی بسیاری از حمله تجهیزات بالابر و کار در ارتفاع دارد. از گذشته تا کنون استفاده از داربست به عنوان یکی از رایج ترین تجهیزات بالابر ساختمانی مورد استفاده بسیاری از کارفرمایان برای ساخت و ساز ، ترمیم و نگهداری می باشد. داربست ها سازه های فلزی هستند که جهت دسترسی آسان کارگران ساختمانی به محل ساختمان در طبقات بالاتر را فراهم می کنند. از دیگر تجهیزاتی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه پیمانکاران و سازندگان قرار گرفته است ، کلایمر می باشد. شما می توانید از خدمات شرکت عمران داتام  برای خرید کلایمر یا اجاره کلایمر استفاده کیند.بازرسی و سرویس و نگهداری و اجاره کلایمر از جمله خدمات کلایمر می باشد که ما در شرکت عمران داتام به مشتریان گرامی ارائه می دهیم.

داربست و کلایمر

در گذشته کار در ارتفاعات در ساختمان ها به لطف داربست راحت بود و البته امروزه نیز از داربست ها استفاده می کنند. داربست ها با ارتفاع ساختمان رشد می کند. با این حال، هر چه ساختمان بالاتر باشد، ساخت داربست پیچیده تر می شود تا از مناسب بودن تحلیل سازه اطمینان حاصل شود. داربست با هر طبقه به طور نامتناسبی گران می شود. در نتیجه، نسبت هزینه به فایده دیگر بالاتر از یک ارتفاع معین بهینه نیست.

بالاتر از یک ارتفاع معین داربست به مرز توانایی های فیزیکی خود می رسد. برای مثال، هنگام ساختن آسمان‌خراش‌ها، جمع‌آوری داربست‌ها از زمین به بالا غیرقابل تصور می‌شود. علاوه بر این، شرایط زیرزمینی یا زمین ممکن است استفاده از داربست را غیرممکن یا حداقل بسیار دشوار کند. در نتیجه، استفاده های احتمالی از داربست محدود می شود. بنابراین، صنعت ساخت‌وساز بر جایگزین‌هایی تکیه می‌کند که تا حد امکان انعطاف‌پذیر و بالاتر از همه، کارآمد و ارزان باشند. یکی از این جایگزین ها ساخت و ساز بدون داربست با کمک خرید کلایمر و اجاره کلایمر است.
امروزه در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز به جای استفاده از داربست، کلایمر ها به طور فزاینده ای به کار گرفته می شوند. واقعیت این است که صعود ایمن برای صنعت ساخت و ساز حیاتی است. تا پنج دهه پیش، استفاده از کلایمرها مرسوم نبود. اما این موضوع با ساخت آسمان خراش ها تغییر کرده است. امروزه خرید کلایمر و اجاره کلایمر برای ساخت آسمان خراش های مدرن، توربین های بادی و سایر سازه های بلند ضروری هستند.

بازرسی های متداول، سرویس و نگهداری و اجاره کلایمرمزایای کلایمر ها

دستگاه های کلایمر برای کار در ارتفاع سریع، آسان و ایمن مناسب هستند. سبد کلایمر راه حل مناسبی برای بازسازی نما یا کارهای بسته است، که می تواند محیط یک ساختمان را با پیکربندی های دایره ای، گوشه ای و زیگزاگی تا 2.6 متر پوشش دهد. این سکوها که از فولاد گالوانیزه ساخته شده اند، از نظر ایمنی مزایایی دارند که کار را در شرایط نامساعد جوی تسهیل می کند. در مقایسه با سایر گزینه‌های صعود به ارتفاع ، پلتفرم‌های کاری کلایمر ها زمان نصب و جداسازی قطعات و همچنین زمان کار را کاهش می‌دهند که باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. قطعات الکترونیکی/الکتریکی و موتورهای تمامی کلایمرهای شرکت عمران داتام با بهترین کیفیت و با رعایت تمامی مقررات تولید می شوند. کلایمر ها به دلیل استفاده از گیربکس های با راندمان بالا و قطعات کم وزن، مصرف برق پایینی را نسبت به قابلیت های خود دارند. ایمنی ، سرعت کار ، توقف در مواقع اضطراری ، حمل بار و پرسنل به بالاترین ارتفاع ها ، قابلیت استفاده در تمامی  ساخت و سازها بدون محدودیت دسترسی و بسیاری مزایای دیگر ، خرید کلایمر یا اجاره کلایمر را گزینه ای ایده آل می کند.

ساخت و ساز با استفاده از کلایمر به طور قابل توجهی با ساخت و ساز با استفاده از داربست متفاوت است. هنگام ساخت با داربست، داربست همراه با ارتفاع ساختمان رشد می کند. این بدان معناست که کارگران ساختمانی همیشه به بیرون ساختمان دسترسی دارند. داربست های معمولی که توسط داربست ساخته می شوند بسته به نوع داربست و وضعیت قانونی به حدود 20 تا 40 متر می رسد. ساختمان هایی که بالاتر هستند باید یا به داربست های خاص متکی باشند یا از جرثقیل های ساختمانی و کلایمر ها استفاده کنند. خرید کلایمر یا اجاره کلایمر و به طور کلی ساتففاده از کلایمر ، به این دلیل به کار گرفته می شوند که در برخی شرایط در مقایسه با ساخت و ساز با داربست، مزایای بی شماری دارند. این امر به عنوان مثال در مورد ساخت و ساز ساختمان های بلند صدق می کند. امروزه آسمان خراش ها به چند صد متر می رسند. بلندترین آسمان خراش جهان، برج خلیفه در دبی، امارات متحده عربی، ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. ساخت داربست هایی که به چنین ارتفاعی می رسد غیرممکن است. داربست زیر وزن خود با مصالح امروزی فرو می‌ریخت، وزش باد داربست را می‌کوبید و حرکات ساختمان می‌تواند به داربست آسیب برساند. بنابراین کلایمر ها در ساخت آسمان خراش ها مفید هستند. با این حال، علاوه بر ساخت آسمان‌خراش‌ها، این نوع ساخت‌وساز مزایای دیگری نیز دارد. کلایمر ها همچنین برای ساخت سازه های بلند دیگر مانند توربین های بادی، دکل های تلفن، خطوط برق فشار قوی یا سکوهای حفاری مناسب است.

بازدید ها و بررسی ها قبل از شروع کار با کلایمر

  • پیچ و مهره های استاندارد مربوط به پلت فرم کلایمر، تمامی پین ها، قسمت های متصل شده، باید محکم شده و هرگونه زدگی و یا شل بودن آنها برطرف شود، سازه ها، وضعیت حفاظ ها، بدنه پلت فرم از لحاظ زنگ زدگی، له شدگی، کج شدگی و ترک خوردگی و… باید بررسی شده و ثبت و گزارش داده شود.
  • قبل از اجاره کلایمر روغن ریزی موتور آن چک شود و فاصله بین صفحه ها (دیسک ها) ی ترمز الکترومگنتیک چک شود تا مطابق استاندارد کارخانه سازنده باشد.
  • پیچ و مهره یا پین اتصال موتور به سرو ته پلت فرم چک شود.
  • زمانی که فک های ترمزهای ایمنی باز هستند سیم بکسل آزادانه درون آنها باید حرکت کند. اتصال ترمز به بدنه پلت فرم کلایمر یا موتور چک شود.
  • اهرم یا بازوی قفل کننده ترمز ایمنی باید کاملاً آزادانه متحرک باشد.
  • جعبه کنترل فرمان، کابل برق، شاسی های کنترلی و سوکت برق باید بخوبی کار کند. سوئیچ های محدود کننده نیز باید بازدید شوند و از عملکرد آنها نیز مطمئن شد.
  • موتورهای کلایمر در حین کار در جهت بالا و پایین نباید صدای غیر عادی داشته باشد. در ضمن هنگام کار کردن نباید موتورها بیش از حد داغ شوند.
  • حرارت بالا و غیر متعارف موتور ها حاکی از بروز مشکل و داشتن ایرادی در موتورها می باشد.

کنترل و نگهداری زمان اجاره کلایمر

در مواردی که کلایمر دچار آسیب یا مشکل می شود، باید کار را متوقف کرده و پلت فرم کلایمر را به سطح زمین برگرداند و عیب یابی را انجام داد :

  • عملکرد های ترمزهای الکترومگنتیک باید عادی باشد و نباید دارای حرارت بیش از بوده و صدا و بوی غیر عادی نداشته باشد.
  • در ضمن جهت اطمینان از عملکرد مناسب سیستم ترمز الکترومگنتیک می توان بدین گونه بررسی کرد که در هنگام پایین آمدن کلایمر، هر زمان که دست از روی دکمه فرود برداشته شود، کلایمر بایستی در همان لحظه متوقف گردد و هیچ گونه اضافه سقوطی نداشته باشد.
  • لذا اگر هنگام فشردن دکمه فرود و برداشتن دست از روی آن، بیشتر از 10 سانتی متر حرکت رو به پایین ادامه یابد، بایستی سیستم ترمز الکترومگنتیک بازدید و سرویس گردد.
  • در صورت اضافه بار دستگاه نباید در جهت بالا حرکت نماید.
  • هندل دستی برای هدایت کلایمر در جهت پایین (حالت بدون برق) باید عمل نموده و پلت فرم را با سرعت معمول پایین بیاورد.
  • سیستم های ترمز جانبی کلایمر باید درست عمل کرده و در صورت زاویه دار شدن بصورت اتوماتیک عمل کند.

بازرسی های متداول، سرویس و نگهداری و اجاره کلایمرسخن آخر

عمران داتام ، یکی از برترین شرکت های اجاره کلایمر ، فوم بتن ، دستگاه کلایمر ، دستگاه شاتکریت و محصولات و تجهیزات دیگر می باشد. ما بهترین خدمات کلایمر از بازرسی ، تعمیر ، نگهداری و آموزش تا اجاره کلایمر و خرید کلایمر را به مشتریان گرامی ارائه می دهیم. کلایمر های شرکت عمران داتام ، بسیار نوآورانه و ایمن هستند. جهت خرید یا اجاره کلایمر ، فوم بتن ، دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت و غیره به سایت عمران داتام مراجعه نمائید و یا با شماره 09122129034 تماس بگیریید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *