اسکرید چیست؟

اسکرید چیست؟ اسکرید روشی نوین در کف سازی، قبل از بتن ریزی است.زمانی که شروع به کار ساخت و ساز می کنند و یکپروژه ساختمانی را در دست می گیرید، داشتن نوع ومقدار مناسب مصالح برایساختمان ضروری است تا از موانعی که می‌توانند تکمیل کار را به تعویق بیندازند، اجتناب کنید. بتن مترادف با ساخت و ساز است، اما اسکرید، روش نوینی است که کمتر شنیده شده است، اما با این وجود می تواند، بخش بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز باشد.اما اسکرید دقیقا چیست و چه تفاوتی با بتن داردو چگونه در ساخت وساز شما مفید عمل می کند.

اسکرید چیست؟

اسکرید(Screed) یک لایه نازک از مواد است که در بالای یک زیر کف بتنی قرار می گیرد. معمولاً کف از سیمان و شن و ماسه تشکیل شده است، اما در مواردی که نسخه صنعتی بیشتری مورد نیاز است، می‌توان سنگدانه‌های درشت را برای ایجاد لایه ضخیم‌تری اضافه کرد. لایه‌های کف اغلب با یک روکش سنگ، سرامیک و غیره پوشانده می‌شود، اما در برخی موارد، مانند انبارها،دیگر از سنگ و سرامیک استفاده نمی شود. اسکرید اغلب در محیط‌هایی انجام می‌شود که انتظار می‌رود خراش‌ها و لک‌ها وجود داشته باشد، اما می‌توان از آن به عنوان یک کفپوش شیک نیز استفاده کرد و می توان آن را روی دال کف بتنی جامد، درجا یا پیش ساخته اجرا کرد. همچنین می توان آن را روی مواد عایق قرار داد و برای پوشش لوله های گرمایش از کف نیز ایده آل است.

کفپوش به سادگی یک لایه نازک و رویی از مواد است که روی یک زیرزمین بتنی گذاشته شده است که به طور سنتی از ماسه تیز و سیمان مشابه بتن ساخته می شود. با استفاده از سنگدانه های درشت تر 6-10 میلی متر می توان از کف های صنعتی برای کاربردهای سنگین تر استفاده کرد.

بتن و اسکرید برای چه مواردی استفاده می شود؟

هدف اسکرید، فراهم کردن سطحی صاف و صاف است که سایر مواد تکمیلی مانند کاشی یا تخته های کف را بتوان روی آن قرار داد. نه تنها این، بلکه می تواند به یکنواخت کردن سطح کف نیز کمک کند تا از ایمن و تراز بودن آن اطمینان حاصل شود. به عنوان یک قانون کلی، سطح یک طبقه نباید بیش از 5 میلی متر در فضای 3 متری تغییر کند.

بتن و اسکرید اهداف متفاوت اما مکمل را در ساخت و ساز انجام می دهند. بتن ماده مورد استفاده برای کارهای سنگین مانند پل ها، آسمان خراش ها و پایه ها کاربرد دارد. استحکام و دوام آن بی نظیر است و آن را برای عناصر ساختاری که نیاز به تحمل وزن قابل توجه و شرایط محیطی چالش برانگیز دارند ایده آل می کند.

از طرف دیگر، معمولاً برای ایجاد سطحی صاف به کف‌های بتنی از اسکرید استفاده می‌شود، اگرچه می‌توان از آن برای عایق حرارتی یا صوتی نیز استفاده کرد. این یک انتخاب رایج در کاربردهای مسکونی – مانند سیستم‌های گرمایش از کف یا کف صیقلی داخلی و انبارها است. به زبان ساده: در حالی که بتن عضله را فراهم می کند، اسکرید ظرافت را اضافه می کند.

Screed machineتفاوت اسکرید و بتن

اسکرید و بتن، هر دو از مخلوط سیمان، سنگدانه و آب ساخته شده‌اند، تفاوت این است که بتن بسیار درشت‌تر با سنگدانه‌های سخت‌تر برای ایجاد استحکام بیشتر است، در حالی که اسکرید از سنگ‌دانه‌های ظریف‌تری برای پرداخت صاف استفاده می‌کند. عموماً اسکرید بیشتر از بتن و ملات است. تفاوت بین بتن و اسکرید در عملکرد آنها نهفته است: بتن برای استحکام استفاده می شود، در حالی که از کف برای تکمیل کف به عنوان لایه بالایی استفاده می شود. هر دو از مخلوطی از سنگدانه ها، سیمان و آب ساخته شده اند، اما بتن قوام درشت تری دارد، با لکه هایی که از سنگدانه های ریز برای کمک به ظاهر آن به عنوان یک لایه تکمیلی استفاده می کنند.

اسکرید، بخش مهمی از هر پروژه ساختمانی است که نیاز به کف سازی دارد. انتخاب نوع صحیح می‌تواند برای موفقیت پروژه شما بسیار مهم باشد. از ویژگی‌های عایق سطحی شناور گرفته تا طبیعت صرفه‌جویی در فضا، هر کدام مزایای خاص خود را دارند. آیا بتن و اسکلت متفاوت به نظر می رسند؟ بله، تفاوت قابل توجهی بین بتن و کف وجود دارد، به خصوص در بافت و پرداخت. بتن به دلیل وجود سنگدانه های درشت، ظاهری ناهموار و خشن تر دارد. این ماهیت قوی است که به خوبی به کارهای پایه، عناصر سازه ای و کاربردهای باربر کمک می کند.

انواع مختلف اسکرید

سه نوع اصلی اسکرید وجود دارد که استفاده از آنها بستگی به نوع پایه ای دارد که برای کاربرد استفاده می شود. می توان آن را مستقیماً با پایه چسباند، بدون اتصال روی یک غشای ضد رطوبت قرار داد یا به عنوان یک لایه شناور از مواد عایق مانند گرمایش از کف استفاده کرد. .حداقل ضخامت هر نوع کف پوش بسته به کاربرد متفاوت خواهد بود. به طور کلی، هرچه کاربرد سنگین تر باشد، مانند مناطق صنعتی یا ترافیکی سنگین، ضخامت اسکرید، باید بیشتر باشد. سه نوع اسکرید، عبارتند از:

  • چسبانده شده:

این را می توان مستقیماً روی پایه بتنی اعمال کرد. همانطور که از نام آن پیداست، با استفاده از یک عامل اتصال به پایه “پیوند” می شود. این یک روش متداول برای محیط هایی است که در آن بارهای سنگین مورد انتظار است و جایی برای استفاده از لکه های چسبانده نشده وجود ندارد.

  • بدون پیوند:

می توان آن را روی یک غشای ضد رطوبت قرار داد. ضخامت روکش بدون چسب حداقل 50 میلی متر است و این واقعیت که به سازه اصلی چسبانده نشده است به این معنی است که خطر نشست و انقباض کاهش می یابد.

  • شناور:

به عنوان لایه ای از مواد عایق استفاده می شود. این نوع کف‌کشی در جاهایی که گرمایش از کف وجود دارد رایج‌تر است و ضخامت کف‌کشی شناور به ترتیب برای کف‌های سبک و سنگین به ترتیب حدود 65 میلی‌متر و 75 میلی‌متر است. در صورت استفاده از روکش سولفات کلسیم، عمق 35 میلی متر برای مصارف خانگی و 40 میلی متر برای کاربردهای تجاری لازم است.

در نتیجه

با اسکرید، سطح صاف‌تر و تمیزتری دارد که به دلیل ایناست که از سنگدانه‌های ظریف‌تری استفاده می‌کند. نقش آن عمدتاً زیباسازی و تزئینی است و با هدف ارائه یک روکش بکرتر، که به کف نه تنها عملکرد، بلکه جذابیت زیبایی نیز می بخشد. چه به دنبال ظاهر ارگانیک و ناتمام یک اتاق زیر شیروانی باشید یا خطوط شیک و مدرن یک خانه معاصر، انتخاب شما بین بتن و اسکرید بسیار مهم است و به شما بستگی دارد.

شرکت مهندسی توسعه عمران داتام ، به عنوان یک شرکت پیشرو و مستقل، با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات کلایمر و اجاره کلایمر ، انواع دستگاه فوم بتن ، دستگاه شاتکریت ، دستگاه انتقال مصالح ، دستگاه گچ پاش و غیره فعالیت می نماید. رسالت اصلی شرکت عمران داتام ، ارائه محصولات و تجهیزات عمرانی و ساخت و ساز به روز ، مطمئن ، ایمن با قیمت مناسب و کیفیت بالاست و مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و ایمنی پرسنل و ساخت و سازها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش خرید کافی است ، با شماره ۰۹۱۲۲۱۲۹۰۳۴ تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *