مزایا فوم بتن

امروزه در بازار مصالح ساختمانی می توانید بلوک های فوم سبک وزن را با قیمت های بسیار متفاوت پیدا کنید که از فوم بتن ساخته شده است و در اکثر مواقع، کیفیت این بلوک ها همیشه به قیمت بستگی ندارد. قیمت بلوک های فوم بتن ممکن است به عوامل زیادی بستگی داشته باشد و همیشه نمی توان به وضوح مشخص کرد که چه معیارهایی برای انتخاب بلوک های فوم بتن وجود دارد. اما مزایای فوم بتن نسبت به سایر انواع مصالح ساختمانی سلولی مبتنی بر سیمان چیست؟ ساخت بلوک با فوم بتن چه ویژگی ها و مزایایی نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارد.

مزایای فوم بتن

در قرن بیستم، تقاضا برای مصالح ساختمانی آجر و بتن بسیار زیاد بود. بتن سلولی در آن زمان تازه شروع به توسعه کرده بود. امروزه تولید فوم بتن جایگاه پیشرو در صنعت ساختمان را به خود اختصاص داده است. اما چرا استفاده و کاربرد فوم بتن با این سرعت پیشرفت کرده است. فوم بتن چه ویژگی ها و مزیت هایی داشته است که باعث شده تا بسیاری از پیمانکاران پروژه های ساختمانی از آن استفاده نمایند. در زیر برخی از مزایای فوم بتن را برایتان بیان می کنیم.

مزایای فوم بتن

ذخیره انرژی

ساخت فوم بتن با تکنولوژی های مختلف و استفاده از ماشین های مختلف، با فوم بتن اتوکلاو یا بتن هوادهی این امکان را به وجود می آورد که هزینه عایق کاری حرارتی دیوارها و سقف ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی را بسیار کاهش داده و زمان ساخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. قیمت ساخت و سایر هزینه ها در حین اجرای فوم بتن و نصب بلوک های فوم بتن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل، مزایای فوم بتن نسبت به سایر مصالح ساختمانی و تکمیلی بسیار آشکار می شود. این امر با صرفه جویی در مصرف برق که صرف تولید فوم بتن می شود، کاهش تعداد کارگران شاغل در تولید آن، هزینه کم اجزای آن و عدم وجود تجهیزات پیچیده و گران قیمت ساختمانی حاصل می شود.

ایمنی فوم بتن

فوم بتن نمی سوزد، مقاومت بالایی در برابر آتش دارد، که آن را به عنوان تنها ماده ضروری برای ساخت تاسیسات مقاوم در برابر حریق و آتش سوزی ضروری می کند. هنگامی که سطح فوم بتن در معرض حرارت شدید یا حتی آتش سوزی قرار می گیرد، مانند بتن های ساختمانی معمولی، شکافته و منفجر نمی شود. این ماده کاملاً غیر سمی، است و در هنگام گرم شدن و کاهش دما، انتشارات سمی مضری ندارد که نمونه‌ای از سایر مواد عایق ساخته شده از پلاستیک یا پشم معدنی است. بتن های سبک در جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده و دارای گواهینامه هستند.

عایق فوم بتن

با توجه به اینکه فوم بتن دارای ساختار سلولی است که با نصب برای فوم بتن ایجاد می شود، این ماده انتقال حرارتی بسیار کمی دارد. یعنی در بیشتر موارد استفاده از عایق اضافی در کف و دیوارها الزامی نیست.

خواص آکوستیک

خواص آکوستیک فوم بتن به گونه ای است که برخلاف دیوارهای ساخته شده از بتن، آجر و سایر مواد، صدا بدون انعکاس از سطح آن جذب می شود. به خصوص به طور موثر، فوم بتن نویز را در فرکانس های صدای پایین جذب می کند. بنابراین اغلب به عنوان لایه عایق صدا در سازه های بتنی یا آجری برای افزایش عایق صوتی کف از مزایای فوم بتن می باشد که استفاده از آن را در منازل  و ساختمان های تجاری افزایش داده است.

ماندگاری

فوم بتن، که با مواد معدنی و مواد مختلف مانند پلاستیک فوم متفاوت است، عایق حرارتی و ویژگی های مکانیکی ذاتی آن را در طول زمان بهبود می بخشد.

تولید مصالح ساختمانی مدرن لزوماً یک سالن تولید بزرگ، لوله های بلند و ابرهای آلاینده نیست. و تجهیزات این تولید نیز لزوماً توسط غول‌های صنعت ماشین‌سازی تولید نمی‌شوند. تولید فوم بتن و اجرای آن توسط دستگاه فوم بتن انجام می شود که یک دستگاه کوچک می باشد که در محل پروژه فوم بتن را را برای استفاده تولید کنند.

دستگاه فوم بتن

انتخاب دستگاه فوم بتن  چه برای ساخت و ساز خصوصی یا تولید فوم بتن یا بلوک های فوم برای فروش باشد، در تولید فوم بتن بسیار تاثیر گذار است و باعث می شود تا مزایای فوم بتن بیشتر باشد. اما چگونه تجهیزات قابل اعتماد را برای تولید فوم بتن انتخاب کنیم؟ در انتخاب فوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟ اگر تصمیم به خرید دستگاه فوم بتن دارید چه ویژگی های طراحی را باید در نظر گرفت؟

عدم وجود خرابی مرتبط با تعمیر تجهیزات شرط مهمی برای هر کار موفق است. به خصوص مربوط به ساخت و ساز و تولید مصالح ساختمانی باشد. فوم بتن نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای جلوگیری از ضررهای مالی ، ارزش دارد که به انتخاب تجهیزاتی که قرار است با آن کار کنید، مانند انتخاب دستگاه فوم بتن توجه ویژه ای داشته باشید. پس از آن، طراحی نصب، قابلیت اطمینان آن را تعیین می کند. ماشین آلات فوم بتن از نظر پارامترها و طراحی بسیار متفاوت است. یکی از پارامترهای مهم در طراحی دستگاه فوم بتن، اتصال محور میکسر است. با یک شفت عمودی، بست می تواند در بالا، پایین یا ترکیب هر دو روش اتصال باشد. نحوه بستن شفت نشانگر قابلیت اطمینان نصب است.

مزایای فوم بتندر پایان

ما در شرکت توسعه عمران داتام ، سالهاست که دستگاه فوم بتن تولید می کنیم. در فرآیند توسعه، ما از تجربات خود و دیگران استفاده می کنیم و متفاوت ترین گزینه ها را برای نوسازی دستگاه های فوم بتن جهت افزایش مزایای فوم بتن دائماً آزمایش می کنیم. با داشتن سالها تجربه در تولید دستگاه فوم بتن، متوجه شده ایم که تاسیسات با اتصال محور پایین تر دارای یک عیب قابل توجه است. پس از مدتی به دلیل خرابی مونتاژ ضمیمه تحتانی شروع به شکستن می کنند. در عین حال، برای تاسیسات با اتصال شفت بالایی ، هیچ گونه خرابی مرتبط با این ویژگی طراحی وجود ندارد. برای حمل و بالابردن بلوک های فوم بتن می توانید از دستگاه های کلایمر استفاده نمائید. ما در عمران داتام با خرید یا اجاره کلایمر به شما جهت کار در ارتفاعات و حمل مصالح ساختمانی و بلوک های فوم بتن کمک می کنیم.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *