مواد اولیه

مواد اولیه فوم بتن

در تهیه فوم بتن ، از مواد اولیه جهت تولید فوم بتن استفاده می شود. ایم مواد اولیه شامل مواد کفزا ، پودر آلومینیوم و یا الیاف پلی پروپلین می باشد که برای تولید و اجرای فوم بتن ضروری است. شاید بتوان گفت امروزه، یکی از پرکاربردترین مواد و مصالح ساختمانی، جهت ساخت و ساز، فوم بتن می باشد. فوم بتن از سیمان، آب و ماده کفزا تهیه می شود. مواد اولیه مورد استفاده جهت ساخت فوم بتن بسیار اهمیت دارد و کیفیت و نوع مواد کفزا در تولید فوم بتن نهایی تاثیر بسزایی دارد. اجرای فوم بتن و کاربرد فوم بتن در مراحل مختلف ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساخت و اجرای فوم بتن از سه ماده اصلی استفاده می شود که عبارتند از :

  • آب: باید تمیز بوده و عاری از هرگونه کثیفی و آلودگی باشد.
  • سیمان : سیمان به کار برده شده در ساخت فوم بتن، باید کاملا خشک باشد و با هیچگونه رطوبتی در ارتباط نباشد. یکی از بهترین انواع سیمان در تولید فوم بتن ، سیمان پرتلند می باشد.
  • مواد کف زا : موادی که برای ایجاد کف استفاده می شوند، مواد اولیه کف زا هستند. که ابتدا با اب ترکیب شده و در برابر فشار ناشی از پمپ هوا یا همزن های قوی قرار می گیرند تا کف کنند.

مواد اولیه کف زا در تهیه بتن دو نوع می باشند :

  • مواد کفزا پروتئینه
  • مواد کفزا شیمیایی

مواد کفزا پروتئینی از ارزانترین انواع هستند که از زایعات ذبح حیوانات تولید می شوند. اما در مقابل مواد شیمیایی کفزا دارای تنوع زیادی می باشد و دارای کف دهی بالایی بوده و در ترکیب با مصالح ساختمانی بیشترین سازگاری را دارد.

شرکت عمران داتام تولید کننده انواع دستگاه فوم بتن ، کلایمر، اجاره کلایمر، فوم بتن و انواع مواد کفزا شیمایی و طبیعی را با بهترین کیفیت و مرغوبیت ارائه می دهد.

در حال نمایش 5 نتیجه